ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در تایلند

رشته دامپزشکی در تایلند

رشته دامپزشکی در تایلند شامل آموزش هایی می باشد که دانشجویان را برای درمان بیماری ها، اختلالات و صدمات غیر انسانی (به حیوانات) آماده می سازد. در بسیاری از کشورها، اصطلاح دامپزشک یک اصطلاح تنظیم شده و مشخص شده می باشد، به این معنی که همه افراد بدون داشتن مدرک و یا مجوز نمی توانند از این عنوان استفاده کنند. در بسیاری از موارد، فعالیت هایی که دامپزشکان ممکن است در آن شرکت کنند، مانند درمان بیماری یا جراحی حیوانات، محدود به متخصصانی است که به عنوان دامپزشک ثبت شده اند. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی موضوعات مرتبط با تحصیل دامپزشکی در تایلند را مورد بررسی قرار می دهند.

تاریخچه تحصیل رشته دامپزشکی در تایلند

دامپزشکی در تایلند اولین بار از ارتش سلطنتی تایلند در سال 1912 آغاز شد. اولین دانشکده دامپزشکی، دانشگاه Chulalongkorn، در سال 1935 تأسیس شد. در همان زمان، یک مدرسه حرفه ای دامپزشکی تحت وزارت توسعه دام (DLD) در تایلند وجود داشت که دامپزشکان حرفه ای را آموزش می داد و تا سال 2002 به مشکلات دام رسیدگی می کرد. تحصیل دامپزشکی در تایلند در دانشگاه های دولتی و همچنین خصوصی انجام می شوند و این دانشگاه ها دارای دانشکده های خاص برای مطالعه رشته دامپزشکی با هدف اصلی افزایش تعداد دامپزشکان موفق با داشتن شرایط لازم جهت اشتغال در بخش های دولتی و خصوصی برای خدمت به گسترش سریع مصرف دام و صادرات محصولات حیوانی از تایلند می باشند.

علاوه بر این، تحصیل دامپزشکی در تایند در زمینه های بررسی های بهداشتی حیوانات و تشخیص بیماری ها یا مشکلات حیوانات برای خدمات رسانی به جامعه و تمامی نقاط تایلند فعالیت دارد. تحصیل دامپزشکی در تایلند و اتمام دوره های تحصیلی مربوطه در دانشگاه های این کشور موجب آمادگی دانشجویان از لحاظ مدیریت مطالعاتی، کسب مهارت های لازم برای بهره مندی از آزمایشگاه های مدرن از جمله آزمایشگاه میکروسکوپ، آزمایشگاه فیزیولوژی دامپزشکی، فارماکولوژی و آناتومی می شود. دانشکده های دانشگاه هایی که دانشجویان در آنها مشغول به تحصیل دامپزشکی در تایلند می کنند، مفتخر هستند که با آموزش فارغ التحصیلان دامپزشکی با دانش بسیار بالا به کاهش بار دولت ها کمک کرده اند. فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در تایلند می توانند برای ارتقای سلامت حیوانات و سلامت عمومی تا کنون و آینده به جامعه و ملت خدمت کنند.

موضوعات تحصیل رشته دامپزشکی در تایلند

مهمترین موضوعاتی که در دوره های تحصیل دامپزشکی در تایلند آموزش داده می شوند و دانشجویان در این زمینه مطالعه می کنند عبارتند از:

  • آناتومی و فیزیولوژی
  • بافت شناسی و نوروآناتومی و فارماکولوژی
  • ایمونولوژی و باکتریولوژی
  • ویروس شناسی و سیب شناسی
  • انگل شناسی و سم شناسی
  • سلامت جمعیتو تغذیه
  • رادیوگرافی و اپیدمیولوژی

سخنرانی و یادگیری به صورت بخش بندی شده دو مورد از رایج ترین روش های آموزشی در آموزش و تحصیل دامپزشکی در تایلند هستند. علاوه بر این، دانشجویانی که برای تحصیل دامپزشکی به فکر مهاجرت به تایلند هستند باید در نظر داشته باشند که یادگیری این رشته در دانشگاه های تایلند به صورت پرسش و پاسخ نیز یکی دیگر از روش هایی می باشد که برای مطالعه دامپزشکی استفاده می شود. همچنین یادگیری مبتنی بر بررسی مشکل در اکثر دانشگاه های دامپزشکی در تایلند نیز روشی عالی برای آماده سازی دانشجویان برای حرفه دامپزشکی می باشد.

موضوعات تحصیل رشته دامپزشکی در تایلند

بهترین دانشگاه ها برای رشته دامپزشکی در تایلند

در این بخش، کارشناسان ما لیستی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دامپزشکی در تایلند تهیه کرده اند. به یاد داشته باشید که برای تحصیل دامپزشکی در تایلند، دانشجویان حتما باید قبل از انجام هر کاری، در دانشگاه مورد نظر خود اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی کنند تا برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور قادر به ارائه مدارک کامل باشند زیرا یکی از اصلی ترین مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی تایلند مورد نیاز می باشد، داشتن نام رسمی اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر تایلندی است.

با مشاهده جدول زیر می توانید با بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دامپزشکی در تایلند آشنایی کامل کسب کنید:

نام دانشگاهمحل دانشگاهرتبه در تایلندرتبه در آسیارتبه جهانیسال تاسیس
Mahidol UniversityNakhon Pathom14581888
Kasetsart UniversityBangkok2161151943
Chulalongkorn UniversityBangkok3211391917
Khon Kaen UniversityKhon Kaen4301641964
Chiang Mai UniversityChiang Mai5402021964
Prince of Songkla UniversityHat Yai61204291967
Walailak UniversityNakhon Si Thammarat72628101992
Mahasarakham UniversityMaha Sarakham82728321968
Naresuan UniversityPhitsanulok93078981969
Burapha UniversityChonburi103109021955

درباره حرفه دامپزشکی در تایلند

مراقبت های دامپزشکی با کیفیت بالا برای رفاه خوب حیوانات ضروری می باشد و در اکثر کشورهای دنیا امری بسیار مهم به شمار می رود و برای این کار متخصصانی که از دانشگاه ها و مراکز آموزشی فارغ التحصیل می شوند، باید دانش و اطلاعات کافی داشته باشند تا بروزترین، بهترین و با کیفیت ترین خدمت را ارائه دهند. در تایلند، سالانه تعداد زیادی دانشجویان که تازه فارغ التحصیل شده اند، وارد حرفه دامپزشکی می شوند. به طور کلی، سطح آموزش و تحصیل دامپزشکی در تایلند در بهترین دانشگاه های این کشور بسیار بالا می باشد و بسیاری از فارغ التحصیلان دامپزشکی از عالی ترین آموزش و تحصیلات بهره مند می شوند. با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات، تجهیزات، فناوری و تحقیقات جدید، بسیاری از دامپزشکان در تایلند مشغول به کار می شوند تا نیازهای پزشکی در حال تغییر حیوانات و انتظارات مشتری را برآورده کنند.

همچنین شایان ذکر است که هر ساله بیش از 20000 دانشجو بین المللی مشغول به تحصیل در تایلند در زمینه ها و برنامه های مختلف می شوند و نمودار زیر شامل اطلاعاتی درباره تعداد دانشجویان خارجی در تایلند که براساس کشور طبقه بندی شده است می باشد:

تعداد دانشجویان خارجی در تایلند

متخصصان با تجربه و کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت شما هستند تا در هر زمینه مهاجرتی به کشورهای مختلف دنیا هموطنان گرامی را یاری کنند و تمامی امور مرتبط با اخذ ویزا جهت ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا، کار در زمینه های مختلف و پیشرفته ترین کشور ها و همچنین سرمایه گذاری در بخش های متفاوت را به عهده بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *