ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در لیتوانی

رشته دامپزشکی در لیتوانی

تحصیل رشته دامپزشکی در لیتوانی به دانشجویان نحوه تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها را در حیوانات اهلی یا وحشی آموزش می دهد. دامپزشکان همچنین به صاحبان نشان می دهند که چگونه از حیوانات خانگی خود مراقبت کنند و در عین حال در مورد موضوعاتی مانند بیوشیمی، آناتومی، ایمونولوژی، انگل شناسی و غیره نیز دانش دارند. فارغ التحصیلان می توانند به عنوان جراح دامپزشک، پرستار، دامپزشک باغ وحش، محقق یا مشاور حیات وحش کار کنند. هدف از برنامه تحصیل دامپزشکی در لیتوانی، آموزش متخصصان دامپزشکی با صلاحیت بالا می باشد که قادر به کار در شبکه خصوصی و دولتی خدمات دامپزشکی، تشخیص بیماری حیوانات، درمان حیوانات بیمار، اعمال پیشگیرانه هستند. در این برنامه های تحصیلی دانشجویان مشغول به یادگیری کنترل بیماری ها و غذا، بررسی، انتقال دانش، رسیدگی به مشکلات پیچیده دامپزشکی، تطبیق مهارت ها و دانش در فعالیت های مستقل و یادگیری بیشتر می شود

تحصیل دامپزشکی در لیتوانی موضوع اصلی این نوشتار می باشد که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است. اما علاوه بر این به بررسی سایر موضوع های مرتبط و بسیار مهم در این زمینه می پردازیم که می توانند راهنمای بسیار خوبی برای دانشجویان و متقاضیانی باشند که قصد دارند برای تحصیل دامپزشکی در لیتوانی اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور کنند.

آشنایی با تحصیل رشته دامپزشکی در لیتوانی

با تحصیل دامپزشکی در لیتوانی دانشجویان می توانند از طریق مطالعات دامپزشکی، علوم غذایی و ایمنی مواد غذایی، تحقیق، عمل و نوآوری، محیطی سالم و پایدار برای حیوانات و انسان ها ایجاد کنند. مراکز تحصیل دامپزشکی در لیتوانی متخصصان دامپزشکی و متخصصان علوم و ایمنی مواد غذایی را آموزش می دهند که می توانند در سطح بین المللی رقابت و فعالیت کنند و دارای صلاحیت های عمومی و حرفه ای در سطح عالی باشند و آماده باشند تا عامل رشد دامپزشکی باشند، برای منافع عمومی کار کنند و در تمامی نقاط دنیا قادر به استفاده از تخصص خود باشند. مراکز دامپزشکی لیتوانی با اجرای تحقیقات بنیادی و کاربردی علوم دامپزشکی و کشاورزی در سطح عالی، فناوری‌ ها و نوآوری‌ هایی را ایجاد می‌کند که سلامت حیوانات را تضمین می‌کند و با علم و ایمنی مواد غذایی مرتبط می‌شود.

علاوه بر این، اکثر مراکز تحصیلی لیتوانی روابط بین المللی و همکاری با شرکای خارجی و فارغ التحصیلان دانشکده دامپزشکی در زمینه های مطالعاتی، علمی و عملی را توسعه داده و گرامی می دارند. شایان ذکر است که مراکز تحصیل دامپزشکی در لیتوانی با صنایع غذایی، کلینیک ‌های حیوانات، شرکت ‌های دارویی و مؤسساتی که در آن دانشجویان می‌توانند مهارت‌ های عملی کسب کنند، قرارداد های متعددی دارند.

برنامه تحصیل رشته دامپزشکی در لیتوانی

تحصیل دامپزشکی در لیتوانی به طور معمول 6 سال به طول می انجامد که شامل تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد می شود و دانشجویان می توانند بعد از آن در مقطع دکترا نیز تحصیلات خود را ادامه دهند. با تحصیل دامپزشکی در لیتوانی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در چندین موضوع از رشته های پایه دامپزشکی در برنامه های مختلف آموزش های عالی کسب می کنند. این موضوعات شامل دامپزشکی، ایمنی مواد غذایی دامپزشکی و فناوری حیوانات، اپیدمیولوژی، پاتوژنز، تشخیص، پیشگیری، کنترل، پاتوفیزیولوژی بیماری های عفونی و مشترک بین انسان و دام می شود. سایر رشته هایی که دانشجویان با تحصیل دامپزشکی در لیتوانی یاد می گیرند عبارتند از اپیدمیولوژی دامپزشکی، میکروبیولوژی دامپزشکی، دامپزشکی قانونی و حقوق دامپزشکی، دامپزشکی دولتی و بهداشت عمومی، دامپزشکی انگل شناسی، آسیب شناسی عمومی، آسیب شناسی خاص، ویروس شناسی دامپزشکی، میکروبیولوژی بالینی دامپزشکی در عفونت های انگلی حیوانات و بیماری های پرندگان.

برنامه تحصیل رشته دامپزشکی در لیتوانی

تحصیل رشته دامپزشکی در دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی

دانشکده دامپزشکی LSMU که به عنوان دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی شناخته می شود تنها مؤسسه ای در لیتوانی است که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و مدارک تحصیلی در جراحی دامپزشکی، لیسانس و فوق لیسانس در ایمنی مواد غذایی دامپزشکی به تمامی دانشجویان بین المللی اعطا می کند. جهت تحصیل در لیتوانی در زمینه دامپزشکی، دانشجویان می بایست اقدام به اخذ پذیرش در این دانشگاه کنند. همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، تحصیل دامپزشکی در لیتوانی که در دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی انجام می شود، 6 سال به طول می انجامد و هزینه شرکت در برنامه دامپزشکی در این دانشگاه 8000€ (یورو) در سال می باشد.

با بررسی جدول زیر می توانید با دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی بیشتر آشنا شوید:

نام شهرKaunas
سال تاسیس1922
تعداد دانشجویان6283
تعداد کارکنان دانشگاه2808
تعداد کارمندان مدیریتی1107
نوع دانشگاهدولتی
هزینه تحصیل7000€ تا 13500€ (یورو)
تعداد دانشکده5 دانشکده
رتبه در لیتوانی1
رتبه در اروپا147
رتبه جهانی537

دلایل تحصیل رشته دامپزشکی در دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی

دلایل اصلی تحصیل دامپزشکی در لیتوانی در دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی عبارتند از:

  • امکانات آموزشی مناسب (کلاس های درس، آزمایشگاه ها و کلینیک ها در یک پردیس قرار دارند)
  • محیط چند فرهنگی و جامعه دانشجویی (دانشجویان بین المللی از 70 کشور مختلف تقریباً 17% از کل جمعیت دانشجویی در LSMU را تشکیل می دهند)
  • مدرک این دانشگاه در اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و سایر کشورها به رسمیت شناخته شده است.
  • گروه های کوچک یعنی تا 10 دانشجو در دوره های بالینی
  • سیستم عالی حمایت از رفاه دانشجویان (مربیگری، کمک آموزشی و مشاوره روانشناسی)
  • امکان گذراندن یک ترم یا یک سال در خارج از کشور با برنامه تبادل اراسموس پلاس
  • هزینه تحصیل در لیتوانی بسیار مناسب می باشد و هزینه های زندگی در این کشور نیز معقول است.

علاوه بر دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی، دانشگاه های دیگری نیز در این کشور وجود دارند که با ارائه دوره های آموزشی عالی و در سطح بین المللی، موجب جذب دانشجویان خارجی به لیتوانی می شوند. دانشگاه ویلنیوس، دانشگاه تکنیکال گدیمیناس ویلنیوس، دانشگاه تکنولوژی کاوناس، دانشگاه ویتاوتاس مگنوس و سایر دانشگاه های برتر لیتوانی از جمله دانشگاه هایی می باشند که اکثر دانشجویان بین المللی اقدام به اخذ پذیرش در آنها می کنند.

در نمودار زیر به تعداد دانشجویان خارجی در لیتوانی براساس قاره اشاره شده است:

تعداد دانشجویان خارجی در لیتوانی براساس قاره

دانشجویانی که به فکر مهاجرت تحصیلی به لیتوانی هستند می توانند با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره فرآیند ویزای دانشجویی و آنچه که برای ورود به این کشور نیاز دارند، بسته به وضعیت و شرایط خود، اطلاعات کامل کسب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *