ویزای تحصیلی

رشته دندانپزشکی در بنگلادش

رشته دندانپزشکی در بنگلادش

رشته دندانپزشکی در بنگلادش یکی از گزینه هایی است که در آسیا می توان برای خود متصور شد و در آن به یک مدرک علمی رسید. افرادی که می خواهند در این کشور تحصیل کنند، باید موارد مختلفی را در این کشور را بازشناسی کنند. دلایل روشنی وجود دارد که چرا تحصیل در این کشور می تواند امتیازهای زیادی را به همراه داشته باشد. روند مهاجرت تحصیلی به این کشور ساده نیست و نیاز به در اختیار داشتن اطلاعات کاملی است. رشته دندانپزشکی به عنوان یکی از مهم ترین گزینه های بسیاری از افراد است. همین مسئله رقابت برای دریافت پذیرش در این رشته را بسیار دشوار می کند. کشوری مانند بنگلادش نمی تواند گزینه اصلی باشد اما مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه توضیحاتی در همین رابطه ارائه خواهند کرد.

  • آیا بنگلادش مقصد مناسبی برای تحصیل دندانپزشکی است؟
  • مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور چیست؟
  • شهریه دانشجویان خارجی برای تحصیل در این رشته چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی در این رشته تحصیل کرد؟
  • محدودیت های انتخاب رشته دندانپزشکی در این کشور چقدر است؟

مزایای تحصیل رشته دندانپزشکی در بنگلادش

باید به این نکته توجه داشت که بنگلادش یکی از کشورهای کمتر شناخته شده جهان برای تحصیل است. به همین دلیل است که افراد باید آگاه باشند که آیا انتخاب آن ها می تواند مفید باشد یا خیر. فرایند تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور نیز شرایط خاصی دارد که باید آن را نیز به صورت ویژه بررسی کرد.


مهم ترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش عبارتند از:

  • کیفیت استاندارد آموزش پزشکی
  • هزینه های قابل پرداخت
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • سابقه بالای آموزش پزشکی در بنگلادش
  • دسترسی به تجهیزات مهم
  • اعتبار در سراسر جهان
  • فرصت های تحقیقاتی بالا

باید در نظر داشت که در اکثر دانشگاه های بنگلادش، امکان تحصیل در این رشته برای دوره های 5 ساله فراهم شده است. مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته دندانپزشکی در بنگلادش عبارتند از:

بهترین دانشگاه های پزشکی بنگلادش

در این شرایط است که فرد می تواند امتیازهای لازم را در بهترین دانشگاه های این کشور پشت سر بگذارد. باید در نظر داشت که در حال حاضر، هیچ کدام از دانشگاه هایی که از آن ها یاد شده است، در رتبه بندی های جهانی قرار ندارد و در ایران نیز مورد تایید نیست.

پروسه دریافت پذیرش پزشکی از بنگلادش

اداره خدمات بهداشتی بنگلادش، بر شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور نظارت می کند. این مسئله سبب شده است تا روند دریافت پذیرش را نیز پیگیری کند. دستورالعمل ها نیز توسط این اداره اعمال می شود. متقاضی تحصیل دندانپزشکی در این کشور باید درخواست خود را به صورت آنلاین در پورتال رسمی به ثبت برساند. زمانی که دوره درخواست پذیرش فرا رسید، همه متقاضیان باید در یک آزمون عمومی شرکت کنند. این آزمون دروسی مانند فیزیک، شیمی، زیست شناسی و دانش عمومی را بررسی می کند.

شرایط کلی رشته دندانپزشکی در مجارستان

در پایان نیز لیست کاملی از افراد واجد شرایط ارائه می شود. این لیست دانشجویان را بر اساس نمره ای که به دست آورده اند رده بندی می کند. افرادی که در این لیست به رتبه های برتر دست پیدا کرده باشند، می توانند در یک جلسه مشاوره شرکت کنند تا در رابطه با دانشگاه مورد نظر خود تصمیم گیری کنند. در پایان نیز فرد دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب می کند تا بتواند ثبت نام نهایی خود را انجام دهد.

پروسه دریافت پذیرش پزشکی از بنگلادش

هزینه دندانپزشک شدن در بنگلادش

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه ویژه داشت، هزینه هایی است که دانشجویان در این کشور باید پرداخت کنند. به طور متوسط، دانشجویان در این کشور به حدود 5000$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت. البته باید در نظر داشت که در دانشگاه های خصوصی این کشور، شهریه تا 20000$ (دلار) در سال نیز افزایش پیدا می کند.

رشته دندانپزشکی و اهمیت آن در ترکیه

علاوه بر این، دانشجویان باید هزینه های سالانه زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. می توان زندگی سالانه در بنگلادش را نیز در حدود 8000$ (دلار) در سال ارزیابی کرد. البته که بستگی دارد فرد در کدام شهر زندگی می کند و چه شرایطی دارد. می توان به این نکته اشاره کرد که به طور کلی، هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان در این کشور بالا نیست. در صورتی که به دنبال بهترین گزینه ها برای تحصیل خود در خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را همراهی کنند.

پرسش های کلیدی درباره رشته دندانپزشکی در بنگلادش

در این رابطه پرسش هایی مطرح می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • آیا برای تحصیل در این رشته، محدودیت های سنی وجود دارد؟ بله افرادی که بیش از 23 سال داشته باشند، به سختی می توانند پذیرش تحصیلی در این کشور دریافت کنند.
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در این رشته تحصیل کرد؟ بله این امکان برای دانشجویان خارجی فراهم شده است.
  • آیا بنگلادش دانشگاه های مورد تایید در ایران دارد؟ خیر هیچ یک از دانشگاه های این کشور به تایید وزارت بهداشت نرسیده اند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *