ویزای تحصیلی

رشته پزشکی در لیختن اشتاین

رشته پزشکی در لیختن اشتاین

رشته پزشکی در لیختن اشتاین گزینه ای است که بسیاری از افراد می توانند آن را برای خود در نظر داشته باشند اما به شرط نداشتن رزومه عالی! برای بسیاری عجیب استس که چرا چنین مسئله ای ادعا می شود؟! دلیل اصلی این موضوع آن است که انشگاه های لیختن اشتاین از نظر علمی شرایط عالی ندارند. به همین دلیل است که افراد با در اختیار داشتن رزومه های تحصیلی عالی، می توانند در دانشگاه های بهتری تحصیل کنند. برای مثال می توانند به کشورهای سوئیس، سوئد، فنلاند و سایر کشورهای همجوار و ارزنده جهان مهاجرت تحصیلی داشته باشند.

  • شرایط کلی تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین چگونه است؟
  • آیا این کشور در دسته کشورهای ارزشمند جهان در این رشته است؟
  • هزینه های تحصیل پزشکی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور، به عنوان پزشک در آن کار کرد؟
  • محدودیت های تحصیل پزشکی در این کشور چیست؟

علاقمندان به رشته پزشکی باید در نظر داشته باشند که انتخاب کشورهای خاص برای تحصیل نمی تواند موفقیت آن ها را تضمین کند. در شرایط کنونی باید به این نکته توجه داشت که لیختن اشتاین از جمله کشورهای نه چندان مناسب برای تحصیل در این رشته است. افرادی که می خواهند آینده کاری بهتری برای خود داشته باشند، بهتر است کشورهای دیگر را انتخاب کنند. همچنین کسانی که کار در این کشور را می پسندند، بهتر است در یکی از کشورهای مورد تایید آن تحصیل کرده و سپس برای کار به لیختن اشتاین مهاجرت کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در ادامه توضیحاتی در این رابطه ارائه خواهند کرد.

آشنایی با شرایط پزشک شدن در لیختن اشتاین

باید به این نکته توجه ویژه داشت که لیختن اشتاین مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته نیست. باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه های دولتی در این کشور، رشته پزشکی را ارائه نمی کنند. تنها یک دانشگاه خصوصی در لیختن اشتاین وجود دارد که این رشته را ارائه می کند. این موضوعی است که باید آن را به صورت ویژه مورد توجه قرار داد. این نکته بسیار مهم است که این دانشگاه در رتبه بندی جهانی نیز به جایگاهی نرسیده است.


دوره آموزش پزشکی در دانشگاه خصوصی لیختن اشتاین، 4 سال به طول می انجامد. دانشجویان پس از 4 سال تحصیل در این کشور، می توانند وارد دوره های کلینیکال شوند. باید در نظر داشت که تنها مزیت تحصیل در این رشته می تواند امکان تحصیل به زبان انگلیسی باشد. هزینه های بالای تحصیل در این رشته می تواند مهم ترین چالش دانشجویان در این رابطه باشد.

آشنایی با شرایط پزشک شدن در لیختن اشتاین

بررسی هزینه های تحصیل رشته پزشکی در لیختن اشتاین

همانطور که گفته شد، دانشگاه های دولتی لیختن اشتاین این رشته را ارائه نمی کنند. همین مسئله سبب می شود که نیاز زیادی به تمکن مالی بالا در این کشور احساس شود. باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط کنونی، رشته پزشکی یکی از پر هزینه ترین رشته های تحصیلی در جهان است و در دانشگاه های خصوصی، این هزینه ها به صورت ویژه ای بیشتر می شود.

فرایند تحصیل رشته پزشکی در آلمان

مهم ترین هزینه هایی که در لیختن اشتاین به عنوان دانشجوی رشته پزشکی باید پرداخت کرد عبارتند از:

هزینه تحصیل رشته پزشکی در لیختن اشتاین

این مسئله سبب شده است که از نظر مالی، تحصیل در لیختن اشتاین در این رشته به هیچ عنوان مناسب نباشد.

پروسه پزشک شدن خارج از لیختن اشتاین

بسیاری از شهروندان لیختن اشتاین نیز برای پزشک شدن به سایر کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند. این مسئله سبب می شود که آن ها بتوانند امتیازهای علمی زیادی را به دست آورند. کشورهای زیادی در اروپا وجود دارد که می توان برای تحصیل رشته پزشکی آن ها را انتخاب کرد. برای شهروندان ایرانی، در دسترس ترین گزینه های اروپایی عبارتند از:

  • روسیه
  • ترکیه
  • ایتالیا
  • رومانی
  • آلمان
  • اتریش
  • هلند
  • مجارستان
  • انگلستان

روند تحصیل پزشکی در مجارستان

در صورتی که فرد بخواهد یک گزینه را برای خود انتخاب کند، باید بررسی کند که کدام کشور و دانشگاه او مطابقت بیشتری دارد. در صورتی که شما نیز در جستجوی بهترین گزینه خود برای تحصیل پزشکی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. تجربه چندین ساله ایشان در زمینه اعزام دانشجوی به خارج از کشور، می تواند مسیر مهاجرت تحصیلی شما را هموارتر کند.

سوال های تکراری درباره رشته پزشکی در لیختن اشتاین

از جمله مهم ترین پرسش هایی که درباره این موضوع مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا برای تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین باید هزینه های بالایی پرداخت کرد؟ بله لیختن اشتاین یکی از کشورهای گرانقیمت برای تحصیل در این رشته است. دانشگاه های دولتی این کشور رشته پزشکی را ارائه نمی کنند. به همین دلیل هزینه ها به صورت قابل توجهی بالا است؟
  • بهترین راهکار برای پزشک شدن در این کشور چیست؟ باید در نظر داشت که می توان در کشورهای دیگر تحصیل خود را به پایان برد و برای کار به لیختن اشتاین مهاجرت کرد.
  • دوره تحصیل پزشکی در این کشور چقدر به طول می انجامد؟ این دوره آموزشی 4 ساله است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *