ویزای تحصیلی

رشته دندانپزشکی در قطر

رشته دندانپزشکی در قطر

رشته دندانپزشکی در قطر یکی از گزینه هایی است که می توان در غرب آسیا به آن توجه داشت چراکه پیشرفت چشمگیری داشته است. به طور کلی، قطر با سرمایه گذاری بر روی برخی از دانشگاه های خود در طول سال های اخیر، پیشرفت قابل توجهی را به دست آورده است. کسانی که این کشور را برای خود انتخاب می کنند، به خوبی از شرایط علمی آن با خبر هستند. با این حال باید به این نکته نیز توجه داشت که پیش تر، قطر یک کشور کاملا در سطح متوسط و حتی ضعیف برای تحصیل بود. می توان به این نکته اشاره کرد که در شرایط کنونی نیز انتخاب قطر به عنوان یک کشور ارزشمند برای تحصیل ممکن نیست. برخی از دانشگاه های قطری توانسته اند جایگاه مناسبی پیدا کنند.

  • شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در قطر چگونه است؟
  • آیا می توان قطر را به عنوان یک کشور ارزشمند برای تحصیل در این رشته دانست؟
  • هزینه های تحصیل این رشته در قطر چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در قطر، در این کشور کار کرد؟
  • شرایط کار دندانپزشکان در قطر چگونه است؟

می توان به این نکته اشاره کرد که رشته دندانپزشکی در این کشور یکی از رشته های کمتر مورد توجه است. دانشگاه های قطر در رتبه بندی جهانی جایگاه های متفاوتی را به دست آورده اند. همین مسئله سبب شده است تا نتوان به راحتی این کشور را برای آینده خود انتخاب کرد. در ادامه این گفتار، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحات کامل تری در این رابطه ارائه خواهند کرد.

پیش شرط های تحصیل دندانپزشکی در قطر

اولین شرطی که فرد باید به آن توجه داشته باشد، الزامات آموزشی است. افرادی که مدرک دبیرستان ایران را در اختیار داشته باشند، می توانند از دانشگاه های قطری درخواست پذیرش کنند. البته برای افراد، امکان درخواست پذیرش با مدرک لیسانس نیز وجود دارد. دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک مهم ترین نمراتی هستند که در روند دریافت پذیرش مورد توجه قرار می گیرند.


در دانشگاه های قطری، ازمون های ورودی نیز وجود دارد. QDAT یا هر آزمون دیگری در این رابطه ممکن است وجود داشته باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، نیاز به در اختایر داشتن مدرک زبان است. بسیاری از دانشگاه های این کشور فقط مدرک های تافل یا آیلتس را مورد تایید قرار می دهند. به همین دلیل می توان گفت که تحصیل دندانپزشکی در این کشور به زبان انگلیسی نیز ممکن است.

پروسه درخواست پذیرش از دانشگاه های قطری

به طور کلی، هر دانشگاه قطر دارای یک پرتال مشخص برای دریافت مدارک است. دانشجویان باید مدارک تحصیلی و سایر مدارک مورد نیاز دانشگاه را از این طریق برای آن ها ارسال کند. باید به این نکته نیز توجه داشت که در شرایط کنونی، دانشجویان در قطر ممکن است به یک مصاحبه علمی نیز دعوت شوند. دعوت شدن به مصاحبه به معنی قبولی تضمینی نیست. در حقیقت می توان به این نکته اشاره کرد که دانشگاه از این طریق، سطح زبان و انگیزه دانشجویان از تحصیل را مورد سنجش قرار می دهند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

بهترین دانشگاه های قطر در رشته دندانپزشکی عبارتند از:

  • Qatar University
  • Weill Cornell Medicine-Qatar
  • University of Calgary in Qatar
  • University of Aberdeen-Qatar
  • University of Birmingham-Qatar
  • Northumbria University-Qatar
  • University College London-Qatar
  • University of Oxford-Qatar
  • University of Glasgow-Qatar
  • Imperial College London-Qatar

باید در نظر داشت که فقط دانشگاه قطر است که در این رشته توانسته به یک رتبه جهانی دست پیدا کند. سایر دانشگاه های قطری بدون رتبه هستند و انتخاب آن ها نمی تواند منطقی باشد.

پروسه درخواست پذیرش از دانشگاه های قطری

دندانپزشکی در قطر از دیدگاه مالی

افرادی که می خواهند در این کشور تحصیل کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که قطر کشور گران قیمتی برای تحصیل است. هزینه های تحصیل در این کشور معمولا بیش از 16000$ (دلار) در سال است. به همین دلیل باید در نظر داشت که قطر کشوری بسیار گرانقیمت برای تحصیل است. از طرفی اما باید به این نکته توجه داشت که سطح درآمد این افراد در قطر بالا است.

فرایند تحصیل رشته دندانپزشکی در هلند

مهم ترین اطلاعات درباره درآمد دندانپزشکان در قطر به شرح زیر است:

متوسط درآمد دندانپزشکان در قطر

در چنین شرایطی است که کار کردن در قطر می تواند امتیازهایی را به همراه داشته باشد. افرادی که می خواهند در این مسیر فعالیت داشته باشند، باید مسیرهای قانونی موجود در آن را طی کنند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

پرسش های کلیدی درباره رشته دندانپزشکی در قطر

در این رابطه پرسش هایی مطرح می شود که شناخت آن ها بسیار ضروری است.

  • آیا رشته دندانپزشکی در قطر با کیفیت بالا ارائه می شود؟ این رشته فقط در دانشگاه قطر از شرایط بسیار خوب برخوردار است.
  • آیا هزینه تحصیل این رشته در قطر بالا است؟ بله دانشجویان به حداقل 16000$ (دلار) در سال به عنوان شهریه خود نیاز خواهند داشت.
  • مزیت اصلی تحصیل در قطر به عنوان یک دانشجوی خارجی چیست؟ می توان پس از پایان دوره تحصیل خود، در این کشور به کار مشغول شد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *