ویزای تحصیلی

رشته دندانپزشکی در لیتوانی

رشته دندانپزشکی در لیتوانی

رشته دندانپزشکی در لیتوانی به این دلیل اعتبار بالایی پیدا کرده است که 2 دانشگاه در این کشور رتبه های منساب بین المللی دارند. باید در نظر داشت که این کشور که در حوزه شنگن واقع شده است، برای بسیاری از علاقمندان به این منطقه می تواند یک گزینه کلیدی باشد. افراد زیادی هستند که می توانند با انتخاب این کشور، مجوز حضور در شنگن را به دست آورند. همچنین با پیدا کردن کار در این کشور، می توان به دریافت اقامت در این منطقه نیز امید پیدا کرد. رشته دندانپزشکی رشته ای بسیار مهم به حساب می آید که در بسیاری از کشورهای جهان با کمبود نیروی کار روبرو شده است.

  • شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور چیست؟
  • آیا لیتوانی به دندانپزشکان به عنوان نیروی کار نیاز دارد؟
  • متوسط درآمد یک دندانپزشک در این کشور چقدر است؟
  • هزینه های تحصیل در این رشته چقدر است؟
  • محدودیت های انتخاب لیتوانی به عنوان مقصد تحصیلی در این رشته چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده این رشته در لیتوانی کدامند؟

باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر، لیتوانی یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در این رشته نیست. می توان گفت که افراد زیادی این کشور را برای تحصیل خود انتخاب نمی کنند. همین مسئله سبب شده است که رقابت برای دریافت پذیرش در این کشور بسیار کمتر شود. در حقیقت می توان گفت که شانس دریافت پذیرش در این کشور به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه توضیحاتی در این رابطه ارائه خواهند کرد که بتوان به داده های جدید در این رابطه دست پیدا کرد.

شرایط دندانپزشک شدن در لیتوانی

باید به این نکته توجه داشت که به مانند اکثر کشورهای جهان، لیتوانی نیز از طریق آزمون ورودی در این رشته اقدام به پذیرش دانشجو می کند. هر دانشگاه شرایط خاص خود در این رشته را دارد. می توان به این نکته اشاره کرد که تنها دروس شیمی و زیست شناسی هستند که در این آزمون ها مشترک هستند و برخی از دانشگاه ها موضوعات بیشتری را مورد سنجش قرار می دهند. در برخی از دانشگاه های لیتوانی اما، دانشجویان بارزومه تحصیلی بسیار قوی می توانند بدون آزمون نیز پذیرش دریافت کنند.


نکته بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد، امکان تحصیل به زبان انگلیسی است. دانشگاه های این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم کرده اند. رشته دندانپزشکی نیز یکی از همین رشته ها است. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، برخی از دانشگاه های لیتوانی، فقط امکان تحصیل در دوره های انگلیسی زبان را به خارجی ها می دهند. دوره آموزش دندانپزشکی در این کشور 5 ساله است.

دانشگاه های برتر لیتوانی در رشته دندانپزشکی عبارتند از:

  • دانشگاه ویلنیوس در رتبه 530 جهان و 182 اروپا
  • دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی در رتبه 562 جهان و 194 جهان
  • دانشگاه تکنولوژی کائوناس در رتبه 1674 جهان و 530 جهان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

بررسی هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در لیتوانی

یکی از مهم ترین موضوعات دیگری که باید به آن توجه ویژه داشت، هزینه هایی است که دانشجویان در این کشور باید پرداخت کنند. به طور کلی لیتوانی کشور ارزان قیمتی برای زندگی و تحصیل به حساب نمی آید اما به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر، هزینه های متوسط و پایین تری دارد.

بررسی هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در لیتوانی

شهریه دانشگاه های لیتوانی در حدود 5900€ تا 15000€ (یورو) در سال است. معمولا شهریه سال آخر تحصیل در این رشته به این دلیل که فرد در محیط بیمارستانی کار می کند، به صورت غیر محسوسی بیشتر است. پس باید آن را نیز به صورت مجزا مورد بررسی قرار داد. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور را نیز می توان به طور متوسط در حدود 650€ (یورو) در ماه دانست.

متوسط درآمد دندانپزشکان در لیتوانی

باید به این نکته توجه داشت که دندانپزشکان در لیتوانی می توانند درآمد بسیار خوبی به دست آورند. آن ها می توانند از این طریق زندگی با کیفیت را نیز برای خود ایجاد کنند. متوسط درآمد دندانپزشکان در لیتوانی را می توان به شرح نمودار زیر دانست:

متوسط درآمد یک دندانپزشک در لیتوانی

برای همین مسئله می توان به برخی از متقاضیان توصیه کرد که در کشوری همچون لیتوانی به ادامه تحصیل مشغول شوند. آن ها می توانند مدرک معتبر دریافت کنند. این مسئله می تواند به آن ها کمک کند که مدرکی معتبر نیز دسترسی داشته باشند. در صورتی که تمایل به تحصیل در بهترین شرایط مکمن را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این رابطه در تماس باشید.

سوالات کلیدی درباره رشته دندانپزشکی در لیتوانی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا لیتوانی مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است؟ بله این کشور دو دانشگاه معتبر برای تحصیل در این رشته در اختیار دارد.
  • هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور چقدر است؟ شهریه دانشگاه های لیتوانی در حدود 5900€ تا 15000€ (یورو) در سال است.
  • مزیت اصلی تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور چیست؟ می توان به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر امکان مناسبی برای کار به عنوان دندانپزشک در لیتوانی وجود دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *