ویزای تحصیلی

رشته دندانپزشکی در یونان

رشته دندانپزشکی در یونان

رشته دندانپزشکی در یونان از جمله گزینه هایی است که در قاره اروپا و حوزه شنگن می تواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد. برخی از دانشگاه های یونان از نظر علمی در شرایط بسیار عالی قرار دارند. همین مسئله می تواند بسیاری را به سمت این کشور سوق دهد. با این وجود، بسیاری به این دلیل که در رابطه با یونان اطلاعات نه چندان مناسبی در اختیار دارند، این کشور را انتخاب نمی کنند. همین مسئله می تواند منجر به آن شود که برخی از افراد، شانس خوبی برای شرکت در آزمون های ورودی داشته باشند. روند مهاجرت به این کشور به گونه ای است که می توان با رزومه متوسط نیز در بسیاری از دانشگاه های عالی رتبه یونان به ادامه تحصیل پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور چگونه است؟
  • آیا هزینه های تحصیل این رشته در یونان بالا است؟
  • بهترین دانشگاه های یونان برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • شرایط دریافت پذیرش در رشته دندانپزشکی از دانشگاه های این کشور چیست؟

باید به این نکته توجه ویژه داشت که یونان در دیدگاه بسیاری از افراد مناسب نیست. با این حال، دانشگاه های یونان در این رشته رتبه های مناسبی به دست آورده اند. همین مسئله می تواند خود یک عامل تحریک آمیز برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد نهایی باشد. روند دریافت پذیرش در این کشور نیز تفاوت های زیادی با کشورهای برتر جهان ندارد. همین مسئله می تواند تفاوت ها را رقم بزند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه توضیحاتی در این رابطه ارائه خواهند کرد.

بررسی روند دریافت پذیرش دندانپزشکی از یونان

برای این که فرد بتواند در یونان به عنوان دانشجوی خارجی پذیرش شود، دو دوره زمانی را پیش رو خواهند داشت. اکثر دانشگاه های این کشور فقط در دوره آموزشی پاییز اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. این دوره های آموزشی در ماه سپتامبر دروس را آغاز می کنند. دوره دریافت پذیرش در این رشته، از ماه ژانویه آغاز و تا ماه مارچ ادامه پیدا می کند. دانشگاه های معدودی درخواست ها تا ما جولای را نیز می پذیرد.


پذیرش دوره دوم مربوط به فصل بهار است که البته در ماه فوریه آغاز می شود. باید گفت که دانشگاه های انگشت شماری این دوره را ارائه می کنند. به همین دلیل است که نباید به امید آن ماند. معمولا در ماه سپتامبر می توان برای این دوره ها درخواست پذیرش خود را به ثبت رساند.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در مجارستان

بررسی هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در یونان

دانشگاه های دولتی یونان برای شهروندان این کشور به طور کامل رایگان است. بسیاری از شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا می توانند بدون نیاز به پرداخت شهریه، در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. این خود یکی از بزرگ ترین امتیازهایی است که می توان به آن دست پیدا کرد.

برای شهروندان خارجی اما هزینه های مختلفی در نظر گرفته شده است. شهریه های دانشگاهی بستگی به دانشگاهی دارد که فرد آن را برای تحصیل خود انتخاب می کند. شهریه دانشگاه های دولتی یونان برای شهروندان خارجی در حدود 1500€ تا 6000€ (یورو) دانست. البته باید در نظر داشت که برای دانشجویان دانشگاه های خصوصی، دسترسی 8000€ تا 15000€ (یورو) در سال نیاز خواهد بود.

بررسی هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در یونان

معرفی بهترین دانشگاه های رشته دندانپزشکی در یونان

یونان یکی از کشورهایی است که دانشگاه های زیادی در خود جای داده است. افرادی که می خواهند در این کشور تحصیل کنند، می توانند بهترین شرایط را در این کشور داشته باشند. برخی از بهترین دانشگاه های یونانی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی عبارتند از:

دانشگاه های برتر رشته دندانپزشکی در یونان

دو دانشگاه بسیار ارزشمند در این کشور وجود دارد که می توان به کمک آن ها امتیازهای زیادی به دست آورد. محدودیت هایی نیز در این کشور وجود دارد که باید به آن ها به صورت جداگانه توجه کرد. دوره آموزش دندانپزشکی در این کشور از اعتبار بالایی برخوردار است. افرادی که مدرک تحصیلی خود را در یونان دریافت کرده باشند، می توانند در این کشور یا سایر کشورهای اروپایی به ادامه تحصیل مشغول شوند. در این صورت است که می توان امتیازهای زیادی برای علاقمندان به این رشته متصور شد.

کلیات رشته دندانپزشکی در اتریش

شما نیز در صورتی که در جستجوی بهترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل در رشته های مهم هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلیدی درباره رشته دندانپزشکی در یونان

از جمله مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا دانشگاه های یونان مورد تایید وزارت بهداشت در ایران هستند؟ بله 7 دانشگاه این کشور مدرک معتبر را ارائه می کنند.
  • آیا دانشگاه های یونان در رشته دندانپزشکی شرایط مناسب علمی دارند؟ بله دو دانشگاه در این کشور در بین 120 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. به همین دلیل می توان این کشور را در شرایط بسیار خوب دانست.
  • دوره آموزش دندانپزشکی در این کشور چقدر به طول می انجامد؟ این دوره آموزشی 5 ساله است.
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در یونان به ادامه تحصیل در این رشته پرداخت؟ بله این امکان به طور کامل وجود دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *