ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در آرژانتین

رشته رادیولوژی در آرژانتین

رشته رادیولوژی در آرژانتین در صورت پذیرش از دانشگاه های دولتی (تحصیل به زبان اسپانیایی) برای خارجی ها نیز رایگان است. مانند اکثر کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل، آرژانتین هم به هویت ملی شاد و پرشور خود می بالد. دانشجویان معمولا مستقیماً به پایتخت این کشور یعنی بوئنوس آیرس می‌روند، جایی که می‌توانند خود را در فرهنگ آمریکای لاتین غرق کنند. آرژانتین فراتر از قطب‌های شهری پرنشاط خود مثل بوینس آیرس، دارای زیبایی‌های طبیعی شگفت‌انگیزی است که پناهگاهی از صلح و خلوت به دور از گرما و شور شهر را ارائه می‌دهد. جغرافیای کشور مزبور به همان اندازه متنوع است که فرهنگ آن؛ از تالاب های شمال گرفته تا فلات های خشک آند و گستره های بزرگ پاتاگونیا در غرب و مجمع الجزایر سرسبز Tierra la Fuego که از جنوبی ترین نقطه کشور به سمت جنوبگان خارج می شوند.

آرژانتین همچنین خانه بلندترین قله در تمام قاره آمریکا، آکونکاگوا و همچنین مناطقی از بیابان، دره های حک شده در یخچال، آبشارهای شگفت انگیز و دریاچه های خیره کننده است که برای توریست ها و دانشجویان خارجی بسیار جذاب هستند. البته دانشجویان رشته رادیولوژی باید بیشتر توجهشان به جایگاه علمی دانشگاه مورد نظرشان باشد. بزرگترین دانشگاه آرژانتین و یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آمریکای لاتین، دانشگاه بوئنوس آیرس یک دانشگاه دولتی با 13 بخش، 10 موزه و 6 بیمارستان زیر چتر آن است. این مؤسسه که در سال 1821 تأسیس شد و پردیس اصلی ندارد، اما دارای ساختمان‌هایی است که در شهر بوئنوس آیرس پراکنده شده‌اند. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور کلی در خصوص تحصیل در آرژانتین به سوالات ذیل پاسخ داده اند:

  • هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در آرژانتین در سال 2024 چقدر است؟
  • درآمد رادیولوژیست ها در آرژانتین چقدر است؟
  • ویزای تحصیلی آرژانتین به چه صورت به دست می آید؟

اطلاعات کلیدی در خصوص رشته رادیولوژی در آرژانتین

تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل رشته رادیولوژی در آرژانتین هستند، باید قبل از ورود به این کشور با اطلاعات کلیدی در این زمینه به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت تحصیلی خود در این کشور مواجه خواهند شد. به طور کلی مدرک کارشناسی در علوم رادیولوژی در آرژانتین یک برنامه تحصیلی 4 ساله در این کشور می باشد که سال اول دوره های پیش حرفه ای شامل دوره های اصلی آموزش عمومی و دوره های پشتیبانی می باشد. علاوه بر این، دوره های حرفه ای شامل مطالعه و تمرین در کاربرد بالینی روش های رادیوگرافی به منظور تصویربرداری از تمامی قسمت های بدن انسان می شود.

در تصویر زیر می توانید با نکات کلیدی در خصوص رشته رادیولوژی در آرژانتین بیشتر آشنا شوید:

نکات کلیدی در خصوص رشته رادیولوژی در آرژانتین

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در آرژانتین

اگر دانشجویی قصد تحصیل در آرژانتین در رشته رادیولوژی و مقطع کارشناسی را داشته باشد این امکان را دارد که رایگان تحصیل کند. منتهی به شرطی که از یکی از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش بگیرد که خودش مستلزم قبولی در آزمون ورودی و تسلط داشتن به زبان اسپانیایی است. در مقابل دانشگاه های خصوصی آرژانتین از دانشجویان، چه آرژانتینی باشند چه خارجی، شهریه اخذ می نمایند. برای رشته رادیولوژی نیز هر کدام از این دانشگاه های خصوصی آرژانتین شهریه متفاوتی دارند. منتهی در مجموع رادیولوژی را نمی توان جزو گزینه های ارزان قیمت آرژانتین دانست هرچند به گرانی رشته هایی مثل دندانپزشکی و مدیریت نیز نمی باشد.

در کل در مقطع کارشناسی رشته رادیولوژی در دانشگاه های خصوصی آرژانتین شهریه سالانه به 20000$ (دلار آمریکا) هم می رسد. در مقاطع بعدی (کارشناسی ارشد و دکتری) تحصیل در آرژانتین رایگان نیست و مستلزم پرداخت 2300$ تا 27000$ (دلار آمریکا) در سال، با توجه به نوع دانشگاه، می باشد. علاوه بر این باید هزینه زندگی در آرژانتین نیز مد نظر قرار بگیرد هرچند بسیار کم تر از آمریکا و کانادا می باشد. در آرژانتین دانشجویان باید به شرح ذیل (بدون احتساب اجاره بها) هزینه ماهانه در نظر بگیرند:

  • ماهانه حدود 440$ (دلار آمریکا) برای 1 نفر
  • ماهانه حدود 1580$ (دلار آمریکا) برای یک خانواده 4 نفره

به این مبلغ باید اجاره در آرژانتین را نیز افزود که در سال 2024 به شرح لیست ذیل می باشد:

  • آپارتمان 1 خوابه: ماهی 230$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان 3 خوابه: ماهی 480$ (دلار آمریکا)

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در آرژانتین

بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در آرژانتین

در صورتی که فرد از تمکن مالی کافی برخوردار است، نوبت به انتخاب دانشگاه می رسد. برای رشته رادیولوژی برخی از بهترین دانشگاه های آرژانتین عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های آرژانتین برای رشته رادیولوژیQS Ranking 2024 (TopUniversities)
University of Buenos Aires69
National University of Córdoba801
University of Palermo Argentina391
Austral University400
Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires601
Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires751
Universidad Nacional de Rosario801

کار با رشته رادیولوژی در آرژانتین

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در آرژانتین، رادیولوژیست ها می توانند در صورت پیدا کردن کار در این کشور اقامت خود را تمدید نمایند. فقط توجه شود این امر مستلزم این است که فرد علاوه بر زبان انگلیسی، حتما به زبان رسمی آرژانتین نیز تسلط کافی داشته باشد. با توجه به قوانین و مقررات، درآمد رادیولوژیست ها به مرور با داشتن سابقه کار بیشتر و سطح تحصیل بالاتر، زیاد می شود. متوسط درآمد رادیولوژیست ها در آرژانتین ماهی 138000ARS (پزوی آرژانتین) می باشد. حدود درآمد حاصل از کار در آرژانتین این گروه در 2024 به شرح نمودار ذیل می باشد:

متوسط درآمد رادیولوژیست ها در آرژانتین

علاقمندان به رشته رادیولوژی در آرژانتین و سایر کشورها می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته رادیولوژی در آرژانتین

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته رادیولوژی در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • پرتقاضا ترین دوره در رشته رادیولوژی در آرژانتین کدام مقطع است؟ پرتقاضاترین و محبوب ترین دوره برای تحصیل اتباع کشورهای خارجی در رشته رادیولوژی در آرژانتین دوره کارشناسی ارشد می باشد.
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل رشته رادیولوژی در آرژانتین برای اتباع کشورهای خارجی وجود دارد؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار حین تحصیل رشته رادیولوژی در آرژانتین هستند، می توانند 18 ساعت در طول هفته به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *