ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در اروگوئه

رشته رادیولوژی در اروگوئه

رشته رادیولوژی در اروگوئه ممکن است برای علاقمندان آمریکای لاتین جالب باشد هرچند در مجموع طرفداران بین المللی کم تری دارد. غالبا اگر دانشجوی بین المللی هم اروگوئه را برای تحصیل خود انتخاب نماید، از کشورهای دیگر آمریکای لاتین به اروگوئه می رود. مثل دانشجویان کشوری مثل کلمبیا که امنیت اجتماعی پایینی دارد و به دنبال مهاجرت هستند ممکن است در صورتی که تمکن مالی کافی نداشته باشند، تحصیل در اروگوئه را انتخاب نمایند. حال این سوال مطرح می شود که هزینه زندگی در اروگوئه 2022 چقدر است؟ هزینه تخمینی خانواده چهار نفره ماهانه 2320$ (دلار آمریکا) بدون اجاره است. هزینه های ماهانه یک فرد مجرد بدون اجاره 655$ (دلار آمریکا) برآورد می شود. در اروگوئه 2022 هزینه زندگی به طور متوسط ​​26.65% کمتر از ایالات متحده است و اجاره در اروگوئه به طور متوسط ​​66.60% کمتر از ایالات متحده است.

اگرچه اروگوئه در قیاس با مکزیک و کلمبیا امنیت بیشتری دارد اما باز هم کشورهای آمریکای لاتین را نمی توان در دسته کشورهای امنی مثل سوئیس، لهستان و غیره طبقه بندی نمود. با این حال ممکن است تحصیل در اروگوئه هم طرفدارانی داشته باشد به همین دلیل در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص این کشور اطلاعات مختصری ارائه خواهد گردید. در ادامه تقریبا به سوالات ذیل به طور جامع و مانعی پرداخته خواهد شد:

  • هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در اروگوئه 2022 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های اروگوئه برای رشته رادیولوژی کدام اند؟
  • مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه مورد نیاز است کدام هستند؟

درباره تحصیل در اروگوئه

از نکات مهمی که در خصوص آن وجود دارد این است که آموزش عمومی در اروگوئه برای شهروندان این کشور از دوران کودکی تا سطح دانشگاه کاملا رایگان است. با این حال، در 2022 تنها یک دانشگاه دولتی در اروگوئه وجود دارد، در کنار چهار دانشگاه خصوصی که هزینه دریافت می کنند. موضوعات پرطرفدار برای تحصیل در اروگوئه شامل حقوق، پزشکی، مهندسی، اقتصاد و چندین علوم اجتماعی دیگر است ولی رشته رادیولوژی طرفداران زیادی ندارد. توجه شود که اسپانیایی زبان اصلی تحصیل در اروگوئه است، بنابراین دانش کاری خوب این زبان برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در آنجا هستند ضروری است. مجموعه ای از دوره های کوتاه مدت و فشرده و همچنین شهریه یک به یک در دسترس است و کلا تحصیل در اروگوئه برای خارجی ها رایگان نیست.

چهار دانشگاه در اروگوئه در رتبه بندی دانشگاه های آمریکای لاتین QS در سال 2022 قرار دارند که سه تای آنها در بین 100 دانشگاه برتر منطقه قرار دارند. بالاترین رتبه دانشگاه جمهوری (UdelaR) در رتبه 47 و پس از آن دانشگاه مونته ویدئو (UM) در رتبه 85 قرار دارد. در 2022 نزدیک به این دو دانشگاه برتر اروگوئه، Universidad ORT Uruguay در رتبه 91 و Universidad Católica del Uruguay (UCU) در رتبه 101 در آمریکای لاتین قرار دارند. اخذ پذیرش رشته رادیولوژی از دانشگاه های گفته شده در کنار تسلط داشتن به زبان اسپانیایی باعث می شود افراد برای کاریابی در این کشور به مشکلی برنخورند.

هزینه های رشته رادیولوژی در اروگوئه

هزینه های رشته رادیولوژی در اروگوئه

هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در اروگوئه به 2 بخش عمده تقسیم می شود:

  1. شهریه دانشگاه
  2. هزینه های ماهانه زندگی

در خصوص بخش دوم، یعنی هزینه زندگی در اروگوئه، در مقدمه مقاله توضیحات بیشتری داده شد. همان طور که بیان شد شهریه تنها دانشگاه دولتی اروگوئه نیز برای شهروندان این کشور تقریبا 0 است. اما دانشجویان بین المللی چه برای رشته رادیولوژی چه سایر رشته ها باید شهریه پرداخت نمایند که معمولا در سال 2022 با توجه به مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) در بازه هزینه ای ذیل قرار می گیرد:

شهریه سالانه دانشگاه های اروگوئه برای رشته رادیولوژی

ارزان ترین دانشگاه برای رشته رادیولوژی در اروگوئه

این دانشگاه ها عبارت است از: .Instituto Universitario Francisco de Asís در 2022 هزینه تحصیلی تخمینی برای برنامه های کارشناسی رادیولوژی حدود 1280$ (دلار آمریکا) در سال است. لازم به ذکر است مؤسسه دانشگاهی فرانسیسکو د آسیس که با نام UNIFA نیز شناخته می‌شود، یک دانشگاه خصوصی غیرانتفاعی در مالدونادو، اروگوئه است. این دانشگاه که در سال 1988 تأسیس شد، ارزان ترین دانشگاه اروگوئه است. همچنین توجه شود که برنامه های تحصیلی در 11 قسط مساوی برای کاهش بار مالی دانشجویان قابل پرداخت است و این دانشگاه بورسیه هایی را ارائه می دهد که 20% تا 22% از پرداخت های ماهانه را تشکیل می دهد. البته دانشجویان بین المللی امکان اخذ وام های دانشجویی در اروگوئه را ندارند و باید با کار ضمن تحصیل بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین نمایند.

اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در اروگوئه نوبت به ویزای تحصیلی اروگوئه می رسد. به این منظور باید مدارک متعددی تهیه و تقدیم سفارت این کشورگردد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به این موارد اشاره نمود: نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در اروگوئه، فرم تکمیل شده و امضا شده درخواست ویزای تحصیلی اروگوئه، نامه تمکن مالی بانکی، محل اقامتی در اروگوئه و گواهی عدم سوء پیشینه کیفری. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته رادیولوژی در اروگوئه افراد می توانند سایت را مطالعه کرده یا برای تحصیل در آلمان، انگلیس، ترکیه، مجارستان و غیره در هر رشته ای را با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *