ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در بلاروس

رشته رادیولوژی در بلاروس

رشته رادیولوژی در بلاروس از آن جهت اهمیت پیدا کرده است که هزینه های مقرون به صرفه ای دارد و مبلغ زیادی برای تحصیل در این کشور نیاز نخواهد بود. در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، تحصیل در بلاروس هزینه های کمتری را به همراه دارد و به همین دلیل دانشجویان ایرانی تلاش می کنند تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند اگرچه بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم و بهداشت در ایران نیستند. در بسیاری از رشته های تحصیلی نمی توان انتظار داشت که متقاضیان تحصیل در کشور بلاروس گزینه های متعددی برای تحصیل در دسترس داشته باشند.

رشته رادیولوژی در بلاروس یکی از رشته هایی است که در بازار کار متقاضی نسبتا خوبی دارد و به همین دلیل می توان انتظار داشت که دانشجویان پس از تحصیل در این کشور، شرایط مناسبی برای ورود به بازار کار داشته باشند با این حال از نظر کلی شرایط زندگی در بلاروس چندان مناسب نیست و نمی توان انتظار داشت که دانشجویان پس از تحصیل در این کشور اقامت دریافت کنند و اندیشه مهاجرت به بهترین کشورهای جهان را در سر نپرورانند. با وجود همه این محدودیت ها، به دلیل استقبال بالایی که از تحصیل در بلاروس شده است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا توضیحات جامعی در رابطه با شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در این کشور ارائه کنند.

  • شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در بلاروس چیست؟
  • فرآیند دریافت پذیرش رشته رادیولوژی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان با هزینه های کم در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • شرایط دریافت اقامت پس از تحصیل در بلاروس چیست؟
  • متوسط درآمد یک رادیولوژیست در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در بلاروس

برای ورود به رشته رادیولوژی در کشور بلاروس، دانشجویان خارجی نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نخواهند داشت و این یک امتیاز بزرگ برای رسیدن به پذیرش تحصیلی در این کشور است. دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های بلاروس در این رشته باید پروسه مشخصی را طی کنند که عبارتند از:

  • دریافت مدرک زبان انگلیسی یا روسی
  • ترجمه مدارک تحصیلی دوره های قبلی
  • ثبت درخواست دریافت پذیرش از دانشگاه های بلاروس
  • پرداخت اپلیکیشن فی

در صورتی که شرایط متقاضی بهتر از سایرین باشد، پذیرش تحصیلی در اختیار او قرار خواهد گرفت و می تواند دوره تحصیلی خود در این کشور را آغاز کند. طول دوره تحصیل کارشناسی در این کشور در رشته رادیولوژی حداقل 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان پس از آن می توانند وارد مقطع کارشناسی ارشد شده یا وارد بازار کار شوند. در کشور بلاروس دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که امکان تحصیل در رشته رادیولوژی را به دانشجویان خارجی می دهد. برخی از مهم ترین این دانشگاه ها به شرح زیر است.

مهمترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در بلاروس

با دریافت پذیرش از هر یک از دانشگاه های ذکر شده، دانشجویان باید اقدامات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور را انجام دهند تا مجوز حضور در این کشور به عنوان دانشجوی خارجی را به دست آورند.

تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل رشته رادیولوژی در بلاروس

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، تحصیل در رشته های مختلف در کشور بلاروس هزینه های محدودی را به همراه دارد و یکی از عمده ترین دلایل توجه به این کشور به عنوان مقصد تحصیلی نیز همین موضوع است. هزینه تحصیل در بلاروس در رشته رادیولوژی در حدود 3500$ تا 5200$ (دلار) در سال است و هزینه های کمتری نسبت به تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در این کشور دارد.

دانشجویانی که در رشته رادیولوژی پذیرش دریافت می کنند، باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند و خوشبختانه این هزینه نسبت به بسیاری از کشورهای جهان نیز بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی آن ها در کشور بلاروس در حدود 200$ (دلار) در سال است و این در حالی است که دانشجویان می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را از طریق کار دانشجویی تامین کنند. به همه دانشجویان خارجی در این کشور اجازه داده شده است تا به مدت 20 ساعت در هفته به کار بپردازند اما باید در نظر داشت که برای یادگیری دروس اصلی در این کشور، شاید امکان کار به این مدت در هفته نباشد.

تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل رشته رادیولوژی در بلاروس

اقامت پس از تحصیل رادیولوژیست ها در بلاروس

به عنوان یک رادیولوژیست در کشور بلاروس فرصت های مناسبی برای کار در این کشور وجود دارد و افرادی که مدرک تحصیلی خود در این رشته را دریافت کرده باشند می توانند در بلاروس به کار مشغول شوند و این یکی از امتیازاتی است که تحصیل در این کشور به همراه دارد اما باید در نظر داشت که بسیاری از مهاجران تحصیلی به این کشور، اقدامی برای دریافت اقامت آن انجام نمی دهند و پس از پایان یافتن دوره تحصیلی خود سایر کشورهای تراز اول را برای کار یا ادامه تحصیل انتخاب می کنند.

در چنین شرایطی است که به متقاضیان تحصیل در بلاروس توصیه می شود تا در دوره های انگلیسی زبان شرکت کنند تا بتوانند شرایط مناسب تری را برای ادامه زندگی خود فراهم آورند. با همه این تفاسیر، نمی توان بلاروس را به عنوان یکی از کشورهای تراز اول جهان برای تحصیل معرفی کرد. در صورتی که به دنبال تحصیل ارزان قیمت در بهترین کشورهای جهان هستید، ، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *