ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در تایلند

رشته رادیولوژی در تایلند

دانشگاه ماهیدول بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته رادیولوژی در تایلند است و هر ساله مورد توجه مخاطبین بسیاری قرار میگیرد. این دانشگاه در حال حاضر در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 601، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 401، در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS (2022) دارای رتبه 255 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 511 است. خدمات تشخیصی و پزشکی و همچنین سیستم های اطلاعاتی به تدریج در حال تکامل هستند. در حال حاضر، تایلند با کمبود کادر پزشکی، به ویژه در زمینه تکنولوژیست رادیولوژی مواجه است، زیرا در این کشور تعداد اندکی دانشگاه وجود دارد که دوره های مرتبط با رادیولوژی را ارائه می دهند. تعداد متخصصان رادیولوژی فارغ التحصیل این موسسات در تایلند کم تر از میزان مورد نیاز است.

در 2015، تایلند وارد جامعه اقتصادی آسه آن شد. تعداد متخصصان در بازار کار نیز در حال پیشرفت است و این شامل پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران و مهندسان می شود. همانطور که تایلند به توسعه خود ادامه می دهد، پیشرفت در ارتباطات و فناوری می تواند بر زندگی روزمره مردم تأثیر بگذارد در حالی که از سوی دیگر، این کشور با افزایش تعداد افراد مسن در میان خانواده ها مواجه است. تغییراتی که با ادامه توسعه تایلند رخ می دهد، آسیب پذیری اجتماعی و فرهنگی مردم را تحت تأثیر قرار می دهد، که به نوبه خود بر افرادی که در جوامع شهری و روستایی زندگی می کنند تأثیر می گذارد. از این رو، وجود متخصصان کافی و توانمند در صنعت علوم بهداشتی امری ضروری است و کمک زیادی به زندگی با کیفیت بهتر برای جامعه خواهد کرد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در تایلند

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی و پزشکی هسته ای در تایلند را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه رادیولوژی و پزشکی هسته رتبه بندی شده اند.

دانشگاهشهررتبه در تایلندرتبه در آسیارتبه در جهان
دانشگاه ماهیدولناخون باتوم1114352
دانشگاه چولالونگکورنبانکوک2189538
دانشگاه چیانگ مایچیانگ مای3198563
دانشگاه خون کاینخون کاین4241686
دانشگاه شاهزاده سونگلاهات یای5265736
دانشگاه تاماساتبانکوک6354983

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در تایلند

معرفی کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی رادیولوژی در دانشگاه ماهیدول تایلند

برنامه کارشناسی ارشد تکنولوژی یا فناوری رادیولوژی دانشگاه ماهیدول توسط دانشکده فناوری پزشکی ارائه می شود. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 12 ماه طول می کشد. مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش این برنامه و زمان آغاز آن به صورت زیر می باشد:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
قبل از آوریل 2022 برای دانشجویان بین المللیآگوست 2022

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به رشته تکنولوژی رادیولوژی در دانشگاه ماهیدول تایلند

تحصیل در این برنامه در دانشگاه انجام می شود. دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • روش تحقیق
  • ریاضیات برای تکنولوژی رادیولوژی
  • برنامه نویسی کامپیوتر برای تکنولوژی رادیولوژی
  • ابزار دقیق و فناوری پیشرفته در رادیولوژی
  • پردازش و تجزیه و تحلیل تصویر پزشکی
  • دزیمتری پرتو پیشرفته

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 9065€ (یورو) در سال است. همچنین دانشگاه ماهیدول در بانکوک، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای تایلند برای تحصیل قرار دارد و دانشجویان باید هزینه های زندگی در این شهر را نیز در نظر داشته باشند. برنامه تکنولوژی رادیولوژی دانشگاه ماهیدول دانشجویان را به عنوان رادیولوژیست های متخصص در رادیولوژی تشخیصی، رادیوتراپی و پزشکی هسته ای آموزش می دهد. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند به عنوان تکنولوژیست تشخیصی یا پژوهشگر در زمینه رادیولوژی کار کنند.

کارشناسی رشته تکنولوژی رادیولوژی در دانشگاه تاماست تایلند

برنامه کارشناسی تکنولوژی رادیولوژی در دانشگاه تاماسات توسط گروه تکنولوژی رادیولوژی این دانشگاه ارائه می شود و بر استفاده و توسعه دانش و مهارت های فنی متمرکز است. فناوری ارتباطی نیز برای کاربردهای رادیولوژیکی مورد استفاده قرار می گیرد. گروه تکنولوژی رادیولوژی در تلاش است تا روابط قوی با دانشجویان دوره کارشناسی ایجاد کند و قابلیت ها و پتانسیل های آن ها را در راستای فضایل بالا، استانداردهای اخلاقی و حرفه ای توسعه دهد.

  • ارائه دانش فنی به دانشجویان کارشناسی در زمینه تکنیک های پرتو و رفع نیاز کشور به این تخصص
  • انتقال دانش مربوط به فعالیت های حرفه ای و آموزش عالی به دانشجویان کارشناسی
  • اطمینان از این که دانشجویان در زمینه رادیولوژی به خوبی آموزش دیده اند و به طور حرفه ای در زمینه رادیولوژی واجد شرایط هستند.
  • ایجاد سازمانی با تخصص قوی در زمینه تکنیک های تشعشع که مطابق استانداردهای بین المللی باشد.
  • پیشرو بودن در رادیولوژی حرفه ای با استانداردهای رفتار حرفه ای و دستورالعمل های اخلاقی که در خدمت عموم باشد.
  • مجهز کردن دانشجویان به مجموعه مهارت های مربوطه برای کار با متخصصان پزشکی چند رشته ای. همچنین، توسعه توانایی آن ها در مدیریت بیماران و مراجعان
  • تربیت دانشجویانی که بتوانند با فناوری همگام باشند و به مهارت هایی مجهز شوند که دائما تحقیقات نوآورانه در زمینه رادیولوژی ایجاد کنند.
  • ارتقای مستمر پرسنل در زمینه رادیولوژی

گروه تکنولوژی رادیولوژی دانشگاه تاماسات در تلاش است تا یک موسسه دانشگاهی با استانداردهای بالا باشد که توسط کمیته حرفه ای تکنولوژی رادیولوژی اداره می شود. این گروه به طور مداوم با به کارگیری روش های مختلف تدریس و یادگیری مانند استفاده از آموزش الکترونیکی، مرزهای آموزش عالی را پیش می برد. علاوه بر این، این گروه متعهد است که یک موسسه پیشرو در تحقیقات برای تکنولوژی رادیولوژی باشد.

وضعیت حقوق متخصصان رشته رادیولوژی در تایلند

فردی که به عنوان رادیولوژیست در تایلند کار می کند معمولاً ماهانه حدود 264000THB (بات تایلند) حقوق دریافت می کند. حقوق رادیولوژیست ها در این کشور بین 135000THB (کم ترین) تا 407000THB (بیش ترین) (بات تایلند) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه رادیولوژیست ها در تایلند را نشان می دهد:

وضعیت حقوق سالانه رادیولوژیست ها در تایلند

حقوق رادیولوژیست ها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است. تصویر زیر تاثیر تجربه بر حقوق رادیولوژیست ها در تایلند را نشان می دهد:

تاثیر تجربه بر حقوق رادیولوژیست ها در تایلند

تجربه بااهمیت ترین فاکتور در تعیین حقوق است. تصویر فوق به وضوح نشان می دهد که حقوق رادیولوژیست ها با افزایش تجربه آن ها به طور طبیعی افزایش می یابد. به عنوان مثال، رادیولوژیستی با تجربه بین 5 تا 10 سال، حقوقی معادل 3320000THB (بات تایلند) در سال دارد؛ این یعنی 40% بیش تر از رادیولوژیستی با 2 تا 5 سال تجربه حقوق می گیرد.

مقایسه حقوق رادیولوژیست ها در تایلند بر اساس جنسیت نیز نشان دهنده اثرگذاری زن یا مرد بودن بر آن است:

مقایسه حقوق رادیولوژیست های مرد و زن در تایلند

در تایلند رادیولوژیست های مرد به طور متوسط 13% بیش تر از همتایان زن خود حقوق دریافت می کنند.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در تایلند در رشته رادیولوژی هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت از طریق تحصیل در تایلند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *