ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در روسیه

رشته رادیولوژی در روسیه

رشته رادیولوژی در روسیه علاقمندان زیادی دارد، خصوصا چون این کشور بسیار کم هزینه تراز کشورهایی مثل آمریکا و استرالیا می باشد. در روسیه، دولت اکثر خدمات آموزشی را که آموزش را تنظیم می کند، از طریق وزارت آموزش و علوم ارائه می دهد و دانشگاه های خیلی خوبی دارد. تحصیل در مدارس متوسطه دولتی رایگان است؛ تحصیلات عالی اول (سطح دانشگاهی) برای خود روس ها رایگان است. تعداد قابل توجهی از دانش آموزان با حقوق کامل ثبت نام می کنند اما اخذ بورسیه های تحصیلی کلا دشوار است. آموزش بدون شهریه تحت سهمیه دولت روسیه برای سال تحصیلی 2022-2023 ارائه می شود. البته دولت روسیه هر ساله 15000 مکان دانشگاهی (بورسیه) را برای اتباع بین المللی از جمله ایرانی ها در مقاطع کارشناسی، تخصصی، فارغ التحصیلان، دکترا یا دوره های کارآموزی اختصاص می دهد.

روسیه یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد برای تحصیل در خارج از کشور است و این یکی از عوامل اصلی جذب بیش از 300000 دانشجوی بین المللی در هر سال است. سایر جنبه هایی که دانشجویان را جذب می کند عبارتند از: سطح بالای تحصیلات با مدارک معتبر در سراسر جهان و داشتن رنکینگ خوب. در سال 2022 آیا گرفتن بورسیه تحصیلی از دولت روسیه دشوار است؟ بورسیه های دولتی به مستعدترین دانش آموزان بر اساس شایستگی علمی آنها اعطا می شود و اخذ آن ها واقعا دشوار است. البته برای دریافت بودجه لازم نیست روسی صحبت کنید، اما مهارت های زبانی به شما مزیت می دهد و به سازگاری آسان با محیط جدید و کاریابی کمک می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به ارائه توضیحاتی پرداخته اند:

  • هزینه های تحصیل در رشته رادیولوژی در روسیه چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های روسیه برای رشته مزبور کدام اند؟
  • مدارک ویزای تحصیلی روسیه چیست؟

هزینه تحصیل رادیولوژی در روسیه

تحصیل در روسیه هزینه های کم تری نسبت به یکسری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، اسکاتلند و غیره به دنبال دارد. برای تحصیل در رشته رادیولوژی در روسیه علاقمندان باید با توجه به رشته انتخابی، مقطع تحصیلی و دانشگاه خود هزینه های متفاوتی پرداخت نمایند. رشته رادیولوژی در روسیه برای مقطع کارشناسی مستلزم شرکت در دوره های پیش دانشگاهی است. در این دوره ها دانشجویان باید بین 4000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) شهریه برای پیش دانشگاهی پرداخت کنند. در دانشگاه نیز با توجه به مقطع تحصیلی بین 5500$ تا 8000$ (دلار آمریکا) می باشد که می توان بخش یا تمامی از آن را با استفاده از بورسیه های تحصیلی تامین نمود. یکی از راه های تحصیل رایگان یا ارزان قیمت در روسیه، درخواست کمک هزینه دولتی است. بورسیه های تحصیلی در روسیه شرایطی دارد از جمله:

  • قبولی در آزمون های ورودی/آزمون یکپارچه دولتی
  • برنده شدن در مسابقه ای که در روسیه یا کشور دیگری برگزار می شود
  • ثبت اختراع
  • داشتن مقالات ISI
  • داشتن نمره زبان بالا

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی در روسیه نیز باید تامین گردد؛ این هزینه ها با توجه به سبک زندگی و شهریه محل اقامت افراد به شرح ذیل می باشد:

  • برای 1 نفر: بین 500$ تا 800$ (دلار آمریکا)
  • برای 4 نفر: بین 1700$ تا 2200$ (دلار آمریکا)

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در روسیه

تحصیل در دانشگاهی که رنکینگ خوبی داشته باشد تاثیر مثبتی بر شانس کاریابی افراد در همه جای جهان از جمله روسیه دارد. رشته رادیولوژی هم جزو رشته های دارای شان اجتماعی خوب در روسیه است و دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو که بالاترین رتبه در روسیه است و برای سومین سال متوالی در صدر جدول رتبه بندی دانشگاه QS EECA قرار دارد نیز این رشته را ارائه می دهد. در سال 2022 دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو دارای 47000 دانشجو است که از این تعداد 7000 نفر در مقطع کارشناسی و 4000 نفر بین المللی هستند. از جمله دیگر دانشگاه هایی که رادیولوژی را ارائه میدهند عبارت هستند از:

  • Moscow State University
  • Petersburg State University
  • Kazan Federal University

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در روسیه

کار ضمن تحصیل در رشته رادیولوژی در روسیه

تحصیل در روسیه در سال 2022 مزایای زیادی دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم:

  • شما مدرک درجه یک دارید که در سراسر جهان شناخته شده است
  • شما طیف متنوعی از فرصت های مطالعه دارید
  • شما می توانید رشته رادیولوژی را در بسیاری از دانشگاه ها به زبان انگلیسی مطالعه کنید
  • این امکان برای شما وجود دارد که ضمن تحصیل در روسیه مشغول به کار دانشجویی باشید

کار ضمن تحصیل در روسیه مجاز دانسته شده است منتهی تنها در صورتی این امکان عملا وجود خواهد داشت که دانشجو علاوه بر انگلیسی به زبان روسی هم تسلط داشته باشد. تحصیل ارزان تر نیز برای کسانی که به زبان روسی دوره های درسی خود را می گذرانند فراهم است و همه این ها باعث شده معمولا کسی که تحصیل در روسیه را انتخاب می کند پس از ورود به این کشور یادگیری روسی را نیز آغاز نماید. دانشجویان در روسیه تنها تا 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند اما پس از فارغ التحصیلی می توانند به صورت تمام وقت کار کنند و ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری روسیه نمایند. رادیولوژیست ها هم جزو افرادی هستند که درآمد خیلی خوبی در روسیه دارند. در واقع کار در روسیه برای رادیولوژیست ها، خصوصا اگر به زبان روسی مسلط باشند، بسیار فراوان است.

کار با رشته رادیولوژی در روسیه

همان طور که پیش تر گفته شد کار در روسیه برای رشته مزبور فراوان است. پس از کاریابی فرد باید مدارک لازم را ارائه داده و ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کار روسیه نماید؛ با سطح درآمد رادیولوژیست های با سابقه می توان زندگی خوبی در روسیه فراهم نمود. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمدی که رادیولوژیست ها در سال 2022 در روسیه کسب می نمایند، بین شده است:

درآمد ماهانه رادیولوژیست ها در روسیه

لازم به ذکر است برای کسانی که در دانشگاه های برتر روسیه درس خوانده اند کاریابی در این کشور، خصوصا در رشته رادیولوژی، دشوار نیست. علی الخصوص در شهرهایی مثل مسکو و سن پترزبورگ کاریابی خیلی راحت تر و سطح درآمد رادیولوژیست ها به مراتب بالاتر می باشد. در این مقاله در خصوص رشته رادیولوژی در روسیه، هزینه های تحصیل و زندگی در روسیه، بهترین دانشگاه های این کشور و غیره توضیحاتی ارائه شد. علاقمندان می توانند برای مطرح کردن سوالات خود در خصوص تحصیل در روسیه، آلمان، سوئد و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *