ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در صربستان

رشته رادیولوژی در صربستان

رشته رادیولوژی در صربستان جزو گزینه های خیلی پرطرفدار نیست و دانشجویان کشورهایی مثل فرانسه، هلند، ایتالیا و غیره را ترجیح می دهند. جمهوری صربستان کشوری در حال توسعه است که در تقاطع اروپای مرکزی و جنوب شرقی واقع شده است و بخش مرکزی شبه جزیره بالکان و بخش جنوبی دشت پانونی را پوشش می دهد. این منطقه در طول تاریخ، خارجی ها را از شرق و غرب به خود جذب کرده است و این تأثیرات متعدد را نه تنها در معماری و فرهنگ، بلکه در زندگی روزمره، آشپزی و سنت ها نیز می توان مشاهده کرد؛ به طوری که مردم صربستان به عنوان مهمان‌نواز و شاد شناخته می‌شوند. پایتخت این کشور، یعنی بلگراد (Beograd)، که بر روی تلاقی رودخانه‌های ساوا و دانوب بنا شده است، همه را با جذابیت خود تسخیر می‌کند و امروزه نیز جاذبه های توریستی زیادی دارد.

در سمت دیگر کشور، در جنوب، نیش، شهر سنت‌های غنی و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای بالکان قرار دارد که از جمله به عنوان زادگاه امپراتور روم کنستانتین کبیر شناخته می‌شود و یکی از شهرهای دانشجویی صربستان به شمار می رود. در سال 2022 سایر مراکز دانشگاهی مانند پایتخت قدیمی کراگویواچ در منطقه مرکزی شومادیجا نیز دانشجویان زیادی را از سراسر کشور جذب می کند. به غیر از شهرهای پر جنب و جوش، بازدیدکنندگان صربستان و دانشجویان بین المللی در این کشور اغلب برای حومه شهر با کوه ها و دشت های بزرگ، رودخانه ها و چشمه های معدنی متعدد و همچنین صومعه ها و مکان های میراث فرهنگی در سراسر کشور به آن بازمی گردند. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص این کشور زیبا به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در صربستان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های صربستان کدام اند؟

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در صربستان

هزینه تحصیل در صربستان در سال 2022 چقدر است؟ طبق وب سایت رسمی کشور، به طور کلی شهریه بین 500€ تا 2500€ (یورو) در سال متغیر است. بسیاری از دانشجویان متوجه خواهند شد که بسته به اینکه از کجا هستند و دانشگاه دولتی یا خصوصی است، ممکن است مجبور به پرداخت شهریه متفاوتی باشند. رشته رادیولوژی هم به طور خاص نه جزو رشته های گران مثل دندانپزشکی محسوب می شود و نه رشته ارزان قیمتی است؛ دانشجویان در صربستان برای این رشته با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی خود باید بین 3000€ تا 4500€ (یورو) پرداخت نمایند. یکی دیگر از بخش های تشکیل دهنده هزینه های دانشجویی، هزینه زندگی در صربستان است که به سبک زندگی هر دانشجو بستگی دارد. متوسط هزینه زندگی در صربستان در سال 2022 به شرح ذیل می باشد:

هزینه زندگی یک نفر بدون احتساب اجاره مسکن (دلار آمریکا)هزینه زندگی 4 نفر بدون احتساب اجاره مسکن (دلار آمریکا)
480$1600$

اجاره مسکن در صربستان نیز به شرح ذیل می باشد:

نوع آپارتماناجاره بهای ماهانه (دلار آمریکا)
آپارتمان 1 خوابهاز 200$ تا 290$
آپارتمان 3 خوابهاز 335$ تا 515$

دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در صربستان

از جمله بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در صربستان در سال جاری می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در صربستانرتبه ملی در سال 2022شهری که دانشگاه در آن قرار گرفته است
Univerzitet u Beogradu1Belgrade
Univerzitet u Novom Sadu2Novi Sad
Univerzitet u Nišu3Niš
Univerzitet u Kragujevcu4Kragujevac
Universiteti i Prishtinës5Prishtina

دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در صربستان

اقامت در کشور صربستان

یک تبعه خارجی در جمهوری صربستان مطابق قوانین سال جاری ممکن است دارای شرایط زیر باشد:

  1. اقامت کوتاه مدت
  2. اقامت بر اساس ویزای طولانی مدت
  3. اقامت دائم (مرخصی نامحدود برای اقامت)

این موارد به شرح ذیل می باشد:

  • اقامت کوتاه مدت: به معنای اقامت بدون نیاز به روادید است و به این ترتیب تا 90 روز در هر دوره 180 روزه با احتساب روز اولین ورود به طول می‌ انجامد، مگر اینکه در یک توافقنامه بین‌المللی به‌ طور دیگری توافق شده باشد. این نوع ویزای صربستان اصطلاحا به ویزای توریستی هم معروف است که به فرد اجازه کار یا تحصیل نمی دهد.
  • ویزای طولانی مدت: به معنای تأییدیه ای برای ورود و اقامت در قلمرو جمهوری صربستان برای یک دوره بین 90 تا 365 روزه است که برای یک تبعه خارجی صادر می شود که مطابق با رژیم ویزا برای ورود به جمهوری صربستان نیاز به ویزا دارد. ویزای تحصیلی صربستان (نوع D) هم در این گروه قرار می گیرد و به دانشجویان خارجی اجازه تحصیل و کار ضمن تحصیل در این کشور می دهد.
  • اقامت دائم: پس از چند سال اقامت طولانی مدت و پرداخت مالیات خارجی ها در نهایت می توانند اقامت دائم صربستان و سپس پاسپورت این کشور را درخواست دهند.

کار با رشته رادیولوژی در صربستان

کار در صربستان پس از فارغ التحصیلی امکان پذیر است و درآمد رشته رادیولوژی نیز به شرح ذیل می باشد:

درآمد رشته رادیولوژی در صربستان

فردی که به عنوان پزشک رادیولوژی در صربستان کار می کند معمولاً حدود 399000RSD (دینار صربستان) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق تامین کننده تمامی هزینه ها شامل مسکن، حمل و نقل و غیره در صربستان است. درآمد پزشک رادیولوژی در صربستان به شدت بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته رادیولوژی در صربستان توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *