ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در فیلیپین

رشته رادیولوژی در فیلیپین

رشته رادیولوژی در فیلیپین طرفداران زیادی ندارد؛ چراکه با همین میزان هزینه ها یا بعضا کمتر، می توان از دانشگاه های کشورهای برتری پذیرش گرفت. البته اگر کسی رزومه خیلی بدی داشته باشد و امکان اخذ پذیرش از کشورهای خوبی مثل آلمان، مجارستان و غیره را نداشته باشد، چاره ای ندارد جز این که به سراغ کشورهایی مثل فیلیپین، قطر، گرجستان و غیره برود. البته برای برخی رشته ها از جمله رشته خلبانی یا آموزش زبان انگلیسی، فیلیپین می تواند انتخاب کمی بهتری باشد تا در مقایسه با تحصیل در رشته های رادیولوژی، پزشکی و غیره در این کشور. فیلیپین در سال 2022 یکی از بهترین مکان ها برای دانشجویانی است که می خواهند در خارج از کشور با قیمت های مقرون به صرفه و کیفیت تقریبا بالا تحصیل کنند.

در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در فیلیپین اطلاعاتی ارائه می شود:

  • هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در فیلیپین چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی کدام اند؟
  • درآمد رادیولوژیست ها در این کشور چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در فیلیپین

فیلیپین گزینه های بسیار خوبی برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان علاقه مند به دوره های انگلیسی، آموزش خلبانی، رادیولوژی، پرستاری، مدیریت و دوره های مرتبط با MBBS / MD / پزشکی ارائه می دهد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا اکثر دانشجویان خارجی در فیلیپین تحصیل می کنند، بر خلاف کشورهای دیگر که آموزش را به زبان محلی خود محدود می کنند، فیلیپین کاملاً برعکس است؛ زیرا هم رسانه آموزشی و هم زبان تجاری انگلیسی است. قانون جمهوری 10931، معروف به قانون دسترسی همگانی به آموزش عالی با کیفیت، در آگوست 2017 توسط رئیس جمهور رودریگو دوترته امضا شد و به دانشجویان محروم فیلیپینی این فرصت را می‌دهد تا از طریق شهریه رایگان و معافیت از سایر هزینه‌ها در SUC، مدرک دانشگاهی خود را ادامه دهند. اما دانشجویان بین المللی امکان تحصیل رایگان رادیولوژی و سایر رشته ها در فیلیپین را ندارند.

شهریه رشته رادیولوژی در فیلیپین معمولا در دانشگاه های دولتی سالانه 1000$ (دلار آمریکا) و در دانشگاه های خصوصی 1200$ تا 3000$ (دلار آمریکا) می باشد. اما علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در فیلیپین نیز باید برای در نظر گرفتن سرمایه لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین محاسبه شود. هزینه زندگی در فیلیپین در سال 2022 به طور متوسط به شرح ذیل می باشد:

متوسط هزینه زندگی ماهانه برای 1 نفر در فیلیپین بدون احتساب اجاره مسکن (دلار آمریکا)متوسط هزینه زندگی ماهانه برای 4 نفر در فیلیپین بدون احتساب اجاره مسکن (دلار آمریکا)
515$1765$

علاوه بر این مقدار، باید اجاره بهای ماهانه در فیلیپین نیز در نظر گرفته شود که معمولا به شرح ذیل می باشد:

نوع آپارتمانحدود اجاره بهای ماهانه در فیلیپین (دلار آمریکا)
آپارتمان 1 خوابهاز 175$ تا 310$
آپارتمان 3 خوابهاز 375$ تا 650$

دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در فیلیپین

دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در فیلیپین

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان با هزینه های کم، تحصیل رایگان در نروژ، اتریش و آلمان، تحصیل ارزان در ایتالیا و غیره همگی باعث شده اند، فیلیپین علاقمندان زیادی بین ایرانی ها نداشته باشد. با این حال این کشور ممکن است طرفدارانی هم داشته باشند که این افراد توجه داشته باشند بهترین دانشگاه های فیلیپین برای رشته رادیولوژی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های فیلیپین برای رشته رادیولوژیرتبه ملی
University of the Philippines DilimanQuezon City
Ateneo de Manila UniversityQuezon City
University of Santo TomasManila

از دیگر دانشگاه های خوب فیلیپین می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • De La Salle University
  • University of the Philippines System
  • University of San Carlos

پس از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های فیلیپین در رشته رادیولوژی نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد. مهم ترین مدارکی که برای ویزای تحصیلی فیلیپین مورد نیاز است عبارت هستند از:

  • فرم درخواست ویزای غیر مهاجرتی تکمیل شده
  • دو (2) عکس به اندازه پاسپورت با استفاده از پس زمینه ساده که در 6 ماه گذشته گرفته شده است
  • شناسنامه و ترجمه رسمی آن
  • مجوز پلیس/ گواهی رفتار خوب (عدم سوء پیشینه کیفری) صادر شده توسط پلیس ملی در کشور دانشجو یا کشور محل سکونت

کار رادیولوژیست ها در فیلیپین

بهترین و محبوب ترین روش مهاجرت به فیلیپین تحصیل در این کشور است. اما استارت آپ فیلیپین نیز طرفدارانی دارد؛ منتهی همین افراد نیز ترجیح می دهند اول حداقل 1 سال در این کشور اقامت تحصیلی یا کاری داشته باشند. کسانی که رشته رادیولوژی را انتخاب می نمایند، بعد از اتمام تحصیلاتشان می توانند در این کشور کار پیدا کرده و ویزای کاری اخذ نمایند. درآمد رادیولوژیست ها در فیلیپین به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد رادیولوژیست ها در فیلیپین

سالانه بیش از 8000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های فیلیپین ثبت نام می کنند که از این تعداد بیش از 3000 دانشجوی هندی هستند. دانشگاه‌ها و کالج‌های فیلیپین هزاران پزشک و مهندس را برای کار به ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و سایر کشورهای پیشرفته غربی فرستاده‌اند. این شهر خانه تعدادی از دانشگاه های دارای گواهی ISO و 2299 موسسه آموزش عالی است که به عنوان مراکز تعالی شناسایی شده اند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته رادیولوژی در فیلیپین توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *