ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در آلمان

رشته ریاضی در آلمان

آلمان یکی از جذاب ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان است و تحصیل در رشته ریاضی در آلمان بعنوان یکی از رشته های علوم پایه، اهمیت فراوانی یافته است. افرادی که تحصیل در آلمان را انتخاب می کنند، هزینه های بسیار اندکی را به عنوان شهریه دانشگاهی پرداخت می کنند در نتیجه تنها پرداخت هزینه های زندگی در کشور آلمان برای تحصیل در این کشور کفایت می کند. کیفیت بالای آموزشی و همچنین امکان کار پس از تحصیل آلمان را بیش از پیش به مقصدی جذاب تبدیل می کند.

به طور کلی تحصیل در کشور آلمان به دو زبان آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است اما تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان گزینه های پیش روی شما را محدود می کند و البته شانس کاریابی شما در این کشور را به نسبت کاهش می دهد. در نتیجه توصیه اکید بر آن است که پیش از مهاجرت به کشور آلمان به عنوان یک دانشجو، حتما زبان آلمانی را فرا بگیرید و به این زبان تحصیل کنید. در این گفتار، که به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، شرایط کلی تحصیل ریاضی در کشور آلمان را بررسی خواهیم کرد.

  • بهترین موسسات آموزشی برای تحصیل در کشور آلمان کدامند؟
  • هزینه تحصیل در کشور آلمان رایگان است؟
  • آیا هزینه های زندگی در کشور آلمان زیاد است؟
  • شانس کاریابی پس از تحصیل رشته ریاضی در آلمان چگونه است؟
  • یک متخصص ریاضی در کشور آلمان چه درآمدی در سال خواهد داشت؟

موسسات علمی معتبر در آلمان برای تحصیل ریاضی

اگر قصد تحصیل در رشته ریاضی در بهترین دانشگاه های جهان را دارید، آلمان یک گزینه فوق العاده برای شما خواهد بود. 8 دانشگاه در کشور آلمان وجود دارد که در رده بندی جهانی در رشته ریاضی جایگاه کمتر از 150 را به دست آورده اند. در نتیجه شما برای تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان در کشور آلمان گزینه های بسیار زیادی را پیش رو خواهید داشت.

بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته ریاضی در کشور آلمان دانشگاه بن است. این دانشگاه توانسته است در این رشته تحصیلی جایگاه 35 جهان را به خود اختصاص دهد که نشان از سطح بسیار بالای دروس ارائه شده در این دانشگاه است. دومین دانشگاه برتر کشور آلمان در رشته ریاضی نیز دانشگاه فنی مونیخ است که جایگاه 61 را در این رشته به دست آورده است. دانشگاه هومبلت در برلین نیز سومین دانشگاه برتر آلمان در رشته ریاضی است که جایگاه 115 را در سطح جهان به دست آورده است. در جدول زیر اطلاعات بیشتری در رابطه با دانشگاه های برتر آلمان در رشته ریاضی ارائه شده است.

نام دانشگاهجایگاه جهانی رشته ریاضیجایگاه جهانی
دانشگاه بن35114
دانشگاه فنی مونیخ6176
دانشگاه هومبلت برلین11582
دانشگاه مونستر117236
دانشگاه فنی برلین119338
دانشگاه گوتینگن129158
دانشگاه بیله فیلد138483
دانشگاه مونیخ14546

در جدول فوق کاملا مشخص است که جایگاه دانشگاه کاملا با جایگاه یک رشته تحصیلی تفاوت های بسیار زیادی می تواند داشته باشد. شما نیز در صورت تمایل به تحصیل در یک رشته خاص بهتر است پیش از بررسی جایگاه دانشگاه، جایگاه علمی رشته مورد نظر خود را نیز به طور کامل در نظر داشته باشید.

هزینه تحصیل رشته ریاضی در آلمان

هزینه تحصیل رشته ریاضی در آلمان

در صورتی که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارید، قطعا شما نیز شنیده اید که تحصیل در این کشور به صورت کاملا رایگان ارائه می شود. متاسفانه این یک باور غلط است که در سال های اخیر به شدت بر آن تاکید شده است. دانشجویان برای تحصیل در آلمان شهریه پرداخت نمی کنند اما پرداخت هزینه های جانبی توسط آن ها برای شروع یا ادامه تحصیل اجباری است. این هزینه ها شامل هزینه بیمه، هزینه ثبت نام، امکان استفاده از امکانات دانشگاه و غیره می شود. این هزینه ها در حدود سالیانه 700€ تا 1400€ (یورو) در سال هستند که در شهرها و دانشگاه های مختلف می تواند متفاوت باشد. البته دانشجویانی که قصد تحصیل در ایالت بادن وورتمبرگ را دارند باید شهریه دانشگاهی خود را به صورت کامل پرداخت کنند که شامل هزینه ای در حدود 3500€ (یورو) در سال می شود.

دانشجویان علاوه بر این، باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. هزینه زندگی یک دانشجو در این کشور در حدود 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه است که بخشی از آن با کار دانشجویی در کشور آلمان قابل جبران است. دانشجویان باید توجه داشته باشند که دولت آلمان محدودیت های ساعتی فراوانی را برای کار دانشجویی در این کشور در نظر گرفته است و هر فرد موظف به رعایت آن هاست. در صورت عدم رعایت قوانین کار در کشور آلمان ممکن است فرد از این کشور اخراج شود.

درآمد متخصصین ریاضی در کشور آلمان

یکی از بهترین نکات مثبت در رابطه با تحصیل در کشور آلمان آن است که به دانشجویان بین المللی پس از پایان تحصیل در این کشور اجازه داده خواهد شد که در این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورت یافتن شغل مورد نظر خود، اقامت کوتاه مدت این کشور از طریق کار را به دست آورند که در نهایت می تواند منجر به اخذ اقامت بلند مدت و در نتیجه پاسپورت این کشور شود.

در کشور آلمان نرخ بیکاری پس از شیوع بیماری کرونا به بالاترین میزان خود یعنی 5.1% رسیده است که نشان از قدرت اقتصادی کشور آلمان در سال های اخیر دارد. بنابراین شما به عنوان یک فارغ التحصیل در کشور آلمان این فرصت را خواهید داشت که در این کشور بتوانید شغل مورد نظر و مرتبط با رشته خود را به دست آورید. در نمودار زیر نیز می توانید درآمد احتمالی خود در این کشور را محاسبه کنید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور آلمان

چنانچه از نمودار فوق برمی آید یک متخصص در رشته ریاضی در کشور آلمان به درآمدی بسیار بالاتر از متوسط جامعه دسترسی دارد و در نتیجه می تواند در رفاه بسیار مناسبی زندگی کند. آیا شما نیز علاقمند به تحصیل در رشته ریاضی در کشور آلمان هستید؟ مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برای پاسخ دهی به سوالات شما در رابطه با تحصیل در کشور آلمان و سایر کشورهای پیشرفته جهان برخوردار هستند.

امتیاز دهید

6 دیدگاه برای “رشته ریاضی در آلمان

  1. مرضیه گفت:

    سلام من فوق لیسانس ریاضی کاربردی دارم 40 ساله هستم. آیا مهاجرت از طریق در مقطع دکترا برای من راحت تر و کم هزینه تره یا مهاجرت از طریق کار؟ آیا کار تدریس ریاضی در آلمان راحت پیدا میشه و درآمد مناسبی داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مسیر مهاجرت شما از طریق تحصیل در حال حاضر ساده تر هست و می تونید با دریافت پذیرش مناسب از یک دانشگاه، مراحل مهاجرت به آلمان رو به راحتی طی کنید

  2. احمد گفت:

    با سلام و احترام.
    بنده لیسانس حسابداری هستم و مشغول به کار حسابرسی اما به علت علاقه وافری که به ریاضی دارم میخوام برای ارشد در شته ریاضی در آلمان ادامه تحصیل بدم آیا امکانش هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر بتونید توی انگیزه نامه خودتون به خوبی توضیح بدید چرا قصد دارید در این مسیر حرکت کنید، قطعا می تونید

  3. محبوبه گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما
    دختر من امسال کلاس دوازدهم میره و رشته ش انسانی هست ولی علاقه به ادامه تحصیل در رشته ریاضی در آلمان رو داره لطفا بفرمائید امکان پذیر هست ؟و اینکه از چه زمانی باید اقدام کنم ؟
    بسیار سپاسگزارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهترین کاری که می تونید انجام بدید این هست که امسال در رشته ریاضی تحصیل کنند تا شرایط بهتری داشته باشند.
      می تونید همچنین با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *