ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در سنت کیتس

رشته ریاضی در سنت کیتس

یکی از فرصت های رسیدن متخصصین رشته ریاضی به کار در کشورهای مطرح آمریکای شمالی، تحصیل رشته ریاضی در سنت کیتس محسوب می شود. سنت کیتس کشوری کوچک با جمعیت بسیار اندک است که بسیاری از سرمایه گذاران در جهان با پرداخت مبالغ سنگین به دولت این کشور اجازه اقامت در این کشور را به دست می آورند. شرایط تحصیل در این کشور آمریکایی چندان مناسب نیست اما با توجه به هزینه های نه چندان بالایی که اقامت و تحصیل در این کشور دارد، برخی از دانشجویان سنت کیتس را به عنوان پلی برای رسیدن به کشورهای آمریکا، کانادا یا انگلستان مورد استفاده قرار می دهند و مسیر رسیدن خود به این کشورها را هموار می سازند.

در صورتی که شرایط تحصیل در کشورهای کانادا و آمریکا را ندارید و می خواهید خود را به هر نحو به این کشورها برسانید، شاید تحصیل رشته ریاضی در این کشور بتواند شما را به این خواسته برساند.

  • آیا دانشگاه معتبری در سنت کیتس برای تحصیل رشته ریاضی وجود دارد؟
  • شرایط تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان ضمن تحصیل در سنت کیتس به کار مشغول شد؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در سنت کیتس چگونه است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در سنت کیتس چیست؟
  • درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در سنت کیتس چه مقدار است؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در سنت کیتس

تحصیل در سنت کیتس جذابیت چندانی برای مهاجرت به این کشور ایجاد نمی کند چراکه تعداد دانشگاه های این کشور بسیار محدود است. در صورتی که تمایل فردی به تحصیل رشته ریاضی در سنت کیتس باشد، تنها یک گزینه در دسترس خواهد بود. کالج کلارنس فیتزروی برایانت که در سال 1988 فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده است تنها مرکز علمی معتبری است که در شهر باستره واقع شده است و امکان تحصیل در سنت کیتس در رشته ریاضی را به دانشجویان خارجی می دهد.

طول دوره تحصیل در این کالج سه ساله است و زبان تحصیل نیز انگلیسی است. در کنار این مزایا و همچنین هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در این کالج باید به این نکته نیز اشاره داشت که در حال حاضر امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه وجود ندارد و دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی خود یا باید مشغول به کار شوند یا برای ادامه تحصیل به کشور دیگری مهاجرت کنند.

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در سنت کیتس

هزینه تحصیل رشته ریاضی در سنت کیتس

هزینه های تحصیل در سنت کیتس بر خلاف بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی همچون برزیل و آرژانتین چندان مقرون به صرفه نیست اما به نسبت کشورهای آمریکای شمالی مانند برزیل و کانادا ارزان تر است. البته با توجه به این که در رشته ریاضی تنها یک دانشگاه در این کشور در دسترس است می توان به صورت قطع در رابطه با هزینه تحصیل در این کشور در رشته ریاضی صحبت کرد. دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را داشته باشند باید سالیانه 11500$ (دلار) را به عنوان شهریه خود به دانشگاه پرداخت کنند.

از طرف دیگر دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. از آن جا که بسیاری از ساکنین این کشور ثروتمندان سایر کشورهای جهان هستند، هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار بالا است به طوری که هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور را می توان در حدود 1100$ (دلار) در ماه ارزیابی کرد. البته در صورتی که بتوانید زندگی در مناطق کمتر توسعه یافته این کشور را انتخاب کنید هزینه زندگی ماهانه شما می تواند به 700$ تا 750$ (دلار) نیز کاهش پیدا کند.

دانشجویان در سنت کیتس فرصت کار ضمن تحصیل را خواهند داشت و دریافت مجوز کار دانشجویی در این کشور چندان دشوار نیست. بسته به شغلی که دانشجو در این کشور خواهد داشت می تواند بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را تامین کند و از این بابت چندان جای نگرانی وجود ندارد.

درآمد متخصصین ریاضی در سنت کیتس

زمانی که دوره تحصیلی شما در سنت کیتس به پایان می رسد، می توانید خود را آماده ورود به بازار کار در این کشور کنید. شرایط دریافت اجازه کار در سنت کیتس بسیار ساده است. زمانی که فردی مدرک تحصیلی خود را در سنت کیتس دریافت کند، قادر خواهد بود تا با مراجعه به اداره کار در این کشور مجوز فعالیت دریافت کنند. تنها زمانی که چنین مجوزی صادر شود فرد اجازه شروع کار در این کشور را خواهد داشت. افرادی که به عنوان فارغ التحصیل رشته ریاضی مشغول به کار می شوند معمولا در حوزه تدریس فعالیت می کنند. در نمودار زیر متوسط درآمد این افراد را به تصویر کشیده ایم.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور سنت کیتس

اگرچه درآمد در کشور سنت کیتس به نسبت بسیاری از کشورهای جهان کمتر است اما باید در نظر داشته که هزینه های زندگی در این کشور نیز به نسبت کمتر است. با این وجود نمی توان با قاطعیت تحصیل در سنت کیتس را گزینه مناسبی برای علاقمندان به مهاجرت به کانادا یا آمریکا خواند چراکه ممکن است یک مانع کوچک مجدد سدی محکم برای مهاجرت شما به آن کشورها در نظر گرفته شود.

به همین دلیل است که توصیه می شود پیش از هرگونه تصمیم گیری در رابطه با مهاجرت به کشورهای کمتر شناخته شده در جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا ایشان با توجه به سابقه خود در اعزام دانشجو به خارج از کشور و همچنین رزومه قدرتمند در زمینه مهاجرت، بهترین گزینه ممکن با توجه به شرایط شما را پیش رویتان قرار دهند و در مسیر رسیدن به آن شما را یاری دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *