ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در صربستان

رشته ریاضی در صربستان

کشورهای کمتر شناخته شده، بهترین گزینه های تحصیل علوم پایه هستند. رشته ریاضی در صربستان بعنوان یکی از کشورهای شرق اروپا، مقرون به صرفه است. اگرچه تعداد دانشگاه های موجود در کشور صربستان همچون آلمان، اتریش، فرانسه، انگلستان و غیره بسیار زیاد نیست اما همچنان دانشگاه های مناسبی در این کشور وجود دارند که به دانشجویان خارجی نیز فرصت تحصیل را می دهند. بسیاری از دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه بلگراد به دنبال جذب دانشجویا خارجی است تا بتواند در این زمینه نیز امتیازات لازم را به دست آورده و در رده بندی های جهانی پیشرفت کند.

صربستان کشوری کوچک در شرق اروپا است و تنها 6 میلیون نفر شهروند در آن زندگی می کنند. از همین رو می توان آن را کشوری مناسب برای تحصیل در نظر گرفت که می تواند پلی بسیار مناسب برای رسیدن به کار در سایر کشورهای مطرح اروپایی، آمریکایی یا اقیانوسیه باشد. رشته ریاضی در صربستان یکی از رشته های پرطرفدار است که در این مقاله شرایط رسیدن به آن را توضیح خواهیم داد.

  • شرایط تحصیل رشته ریاضی در صربستان چگونه است؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در صربستان چه مقدار خواهد بود؟
  • امکان کار ضمن تحصیل در صربستان وجود دارد؟
  • آیا می تان پس از تحصیل در صربستان به کار مشغول شد؟
  • درآمد یک متخصص رشته ریاضی در صربستان چگونه است؟

موسسات علمی معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در صربستان

زمانی که صحبت از تحصیل در کشورهای کمتر شناخته شده پیش می آید بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا برای تحصیل پایتخت آن کشور را انتخاب کنند تا بتوانند از این طریق شانس دریافت اقامت پس از تحصیل به دلیل دسترسی به کار بیشتر و همچنین کار ضمن تحصیل را برای خود نیز افزایش دهند. صربستان نیز از این قائده مستثنی نیست. حال آن که دانشگاه بلگراد در پایتخت این کشور را می توان به عنوان بهترین دانشگاه صربستان برای تحصیل رشته ریاضی معرفی کرد. این دانشگاه در جایگاه 205 جهان در رشته ریاضی قرار گرفته است و این در حالی است که دانشگاه جایگاهی بهتر از رتبه 406 جهان را برای خود نتوانسته است به دست آورد. این مسئله به خوبی نشان می دهد که دانشگاه بلگردا در رشته ریاضی بسیار قدرتمندتر از سایر رشته ها عمل کرده است.

دانشگاه آلفا نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که در شهر بلگراد قرار دارد. این دانشگاه خصوصی که در سال 1993 افتتاح شده است، توانسته پیشرفت چشمگیری را در 3 دهه فعالیت خود به دست آورد اما شهریه تحصیل در این دانشگاه به مراتب بالاتر از دانشگاه های دولتی این کشور است.

دانشگاه نیس در شهر نیس نیز یکی دیگر از دانشگاه های قدیمی و قدرتمند صربستان است که از سال 1965 فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه 1500 استاد تمام وقت را در اختیار دارد که نشان از توجه بالای آن به کسترش علم دارد. دانشگاه نوی ساد در شهری با همین نام نیز یکی دیگر از گزینه های موجود برای تحصیل در رشته ریاضی است. این دانشگاه نیز جایگاه تحصیل بیش از 50000 دانشجو است که نشان دهنده اقبال عمومی نسبت به این دانشگاه است.

موسسات علمی معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در صربستان

هزینه تحصیل رشته ریاضی در صربستان

هزینه تحصیل در صربستان به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی صربستان باید سالیانه 4000€ تا 8000€ (یورو) در سال را پرداخت کنند که همچنان از هزینه تحصیل در بسیاری از دانشگاه های دولتی کشورهای دیگر نیز کمتر است. با این وجود بسیاری از دانشجویان بین المللی تنها در دانشگاه های دولتی صربستان به تحصیل مشغول می شوند که هزینه تحصیل در آن ها در حدود سالیانه 500€ تا 2500€ (یورو) است که مبلغی بسیار مقرون به صرفه به حساب می آید.

علاوه بر این دانشجویان خارجی در کشور صربستان فرصت این را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند البته این امکان تنها در اختیار دانشجویانی قرار خواهد گرفت که دوره تحصیلی آن ها بیش از 90 روز باشد. از این طریق می توان بخشی از هزینه های ماهانه زندگی دانشجویی در صربستان که حدود 300€ تا 400€ (یورو) برای یک زندگی نسبتا در رفاه است را پرداخت کرد. به طور کلی در حد بالا می توان هزینه تحصیل و زندگی در کشور صربستان را کمتر از 8000€ (یورو) در سال اعلام کرد که این مبلغ از شهریه تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی از جمله انگلستان نیز کمتر است. حال با توجه به این که دانشجویان بین المللی می توانند پس از تحصیل در صربستان اقامت داشته باشند، تحصیل در صربستان را گزینه ای ارزشمند می توان دانست.

درآمد متخصصین ریاضی در صربستان

زمانی که فردی تحصیلات خود در صربستان را به عنوان یک دانشجوی بین المللی به پایان برساند، این فرصت را خواهد داشت که با دریافت یک پیشنهاد کاری و امضای قرارداد خود، درخواست اقامت کاری را به اداره کار و اداره مهاجرت صربستان ارسال کند. در صورتی که با درخواست او موافقت شود، فرد می تواند تا پایان مدت قرارداد خود در صربستان بماند و در صورت تمدید قرارداد و همچنین رعایت قوانین مالی در این کشور، اقامت بلند مدت و دائمی را از آن خود کند.

فارغ التحصیلان رشته ریاضی در صربستان معمولا در حوزه تدریس و آموزش ورود پیدا می کنند و می توانند از درآمد بسیار خوبی نیز برخوردار شوند. اخذ مدرک دکتری در رشته ریاضی اگرچه کار ساده ای نیست، اما می تواند ضامن رسیدن به یک درآمد بسیار مناسب برای افراد باشد. هزینه زندگی برای یک فرد تنها در صربستان در شرایط بسیار مناسب حدود 1000€ (یورو) در ماه هزینه دربر خواهد داشت. حال کافی است به نمودار زیر و درآمد متوسط اساتید دانشگاه در صربستان توجه کنید تا از سطح رفاه آن ها با خبر شوید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور صربستان

هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در شرایط استاندارد در صربستان نیز حدود 1900€ (یورو) در ماه است که همچنان کمتر از متوسط درآمد در این کشور است. برای اینکه بتوانید به اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در کشورهای برتر جهان دست پیدا کنید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *