مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان به حدود 186 کشور میرسد و این امر پاسپورت این کشور را در رده هشتم برترین پاسپورتهای جهان 2021 قرار داده. بنابراین دارندگان پاسپورت یونان امکان سفر آزاد به این تعداد از کشورهای جهان را دارند. گذشته از این، اتباع یونانی هم به عنوان شهروند یونان Greece Citizen و هم به عنوان شهروند اروپایی EU Citizen محسوب شده و از امتیازات خاصی برخوردارند که کارشناسان زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی و تحلیل این امتیازات و شرایط اخذ شهروندی یونان 2021 می پردازند.

مشخصات پاسپورت یونان

پاسپورت یونان یا Greek passports منحصرا برای شهروندان یونانی آنهم جهت انجام مسافرت بین المللی صادر می شود. پاسپورت یونان نیز در زمره پاسپورت های بیومتریک جهان بوده و از استانداردهای پاسپورت های اتحادیه اروپایی (EU) تبعیت می کند. جالب است بدانید که دارندگان پاسپورت یونان نیز همزمان هم شهروند یونان و هم شهروند اتحادیه اروپا (EU) محسوب می شوند. پس اتباع یونانی یعنی دارندگان پاسپورت یونان هم از حق کار و زندگی در کلیه کشورهای اروپایی و نیز از حق مسافرت آزاد به این کشورها برخوردارند.

مشخصات پاسپورت یونان

از دیگر مشخصات پاسپورت یونان این است که این پاسپورت عملکرد احراز هویت و نیز تسهیل روند اخذ کمک کنسولی نیز دارد. پاسپورتی که حداکثر اعتبار آن 3 ساله بوده و هزینه درخواست آن هم در حدود 84.40€ (یورو) برای بزرگسالان یونانی و 73.60€ (یورو) برای کودکان و خردسالان یونانی است.

شرایط دریافت پاسپورت یونان چیست؟

قانون تابعیت یونان یا Greece national law تعیین می کند که چه کسی صلاحیت دریافت پاسپورت و شهروندی یونان را دارد. بر طبق این قانون نیز چندین روش برای دریافت شهروندی یونان شامل والدین، اقامت و نیز ازدواج با اتباع یونانی (که فعلا قابل درخواست نیست) وجود دارد. نظر به اینکه قانون تابعیت یونان از طریق اصل حق خون می باشد پس از همین رو تابعیت یونانی فقط از طریق والدین یونانی به فرزند ارث می رسد. با این حساب دریافت تابعیت اتوماتیک از طریق تولد در یونان امری کاملا منتفی است. اما اخذ پاسپورت یونان و دست یابی به شهروندی این کشور منوط به رعایت سه شرط زیر می باشد:

شرایط دریافت پاسپورت یونان

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان

پاسپورت یونان در رتبه هشتم جهانی قرار گرفته و دارندگان این پاسپورت مجازند تا به طور آزادانه به 186 کشور دنیا مسافرت کنند. این بدان معناست که تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونانی در حدود 186 کشور جهان می باشد. پس دسترسی آزاد اتباع یونانی به این تعداد از کشورها به طور کاملی برقرار است. اما خود این کشورها به سه دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت یونان (حدود 142 کشور)، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود شهروندان یونانی (حدود 35 کشور) و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان یونان (حدود 9 کشور) دسته بندی می شوند. پس با این توضیح می توان چنین نتیجه گرفت که بیشترین درصد کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونانی مربوط به کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت یونان با حدود 76% می باشد:

نمودار کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان

در جدول زیر ابتداء به معرفی کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت یونان 2021 می پردازیم:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت یونانفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت یوناناقیانوسیه (جزایر سلیمان، کیریباتی، جزایر مارشال، میکرونزیا، تونگا، ساموآ، جزایر کوک، نیئو، جزایر پالائو، فیجی، کالدونیای جدید، تووالو، پلنزیا فرانسه، جزایر ماریانا شمالی و وانوتو)
خاورمیانه (امارات عربی متحده، جمهوری ترکیه، اسرائیل، ارمنستان، عمان، گرجستان، فلسطین، قطر و عراق)
اروپا (صربستان، کرواسی، انگلستان، اسلوونی، دانمارک، موناکو، گرینلند، هلند، ایرلند، لیختن اشتاین، سان مارینو، سوئد، بلژیک، اسپانیا، نروژ، اتریش، پرتغال، لتونی، مقدونیه شمالی، ایتالیا، بلغارستان، مالتا، قبرس، سوئیس، فنلاند، کوزوو، گیبرالتار، بلاروس، اسلواکی، اوکراین، واتیکان، آلبانی، مولداوی، جزیر فارو، بوسنی، لهستان، مونته نگرو، استونی، ایسلند، جمهوری چک، لیتوانی، آلمان، فرانسه، آندورا و رومانی)
کارائیب (هند غربی فرانسه، سنت وینست، جزیره تورکز و کایکوس، گرانادا، جامائیکا، جزیره سایمان، آروبا، بونیر، کراکو، سنت کیتس، هائیتی، جمهوری دومینیکن، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، دومینیکا، آنگیلا، مونتسرات، سنت مارتن، ترینیداد و توباکو، باربادوس، آنتیگوآ و باربودا و سنت لوسیا)
آسیا (هنگ کنگ، برونئی، کره جنوبی، قرقیزستان، ژاپن، ماکائو، تیمور، تایلند، سنگاپور، ازبکستان، مالزی، قزاقستان، اندونزی، فیلیپین و تایوان)
آمریکا (پاناما، کلمبیا، برمودا، جزایر فالکلند، پرو، کاستاریکا، گویان فرانسه، پاراگوئه، نیکاراگوئه، شیلی، ونزوئلا، هوندوراس، برزیل، گویان، اکوادور، مکزیک، آرژانتین، بولیوی، گواتمالا، اروگوئه، السالوادور و بلیز)
آفریقا (مراکش، بوتساوانا، رینوین، گامبیا، اسواتنی، جزایر کیپ ورده، سائوتوم، آفریقای جنوبی، مایوت، موریتیوس، تونس و سنگال)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان

این دسته از کشورها مشتمل بر کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع یونان و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان یونان می باشد که از قرار ذیل است:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت یونانفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع یوناناقیانوسیه (گینه جدید پاپوآ)
خاورمیانه (بحرین، عربستان صعودی، اردن، ایران، کویت و لبنان)
آسیا (نپال، مغولستان، تاجیکستان، لائوس، کامبوج، مالدیو و بنگلادش)
آمریکا (-)
آفریقا (زامبیا، توگو، سنت هلن، رواندا، سیرالئون، سومالی، زیمباوه، سشیل، موزامبیک، مالاوی، موریتانی، تانزانیا، اوگاندا، ماداگاسکار، کنیا، جزایر کومور، بورکینو فاسو، اتیوپی، گینه بیسائو، مصر و گابون)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان یونانکشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان به حدود 186 کشور میرسد و این امر پاسپورت این کشور را در رده هشتم برترین پاسپورتهای جهان 2021 قرار داده.

برنامه خرید ملک در یونان 2021 بهترین شیوه برای اخذ ویزای طلایی این کشور و نیز دریافت اقامت خانوادگی از یک کشور اروپایی می باشد. مشاورین برتر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره های به روز و تخصصی آماده یاری شما عزیزان در مسیر اخذ اقامت اروپا هستند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *