ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در پاراگوئه

رشته ریاضی در پاراگوئه

اگرچه تحصیل رشته ریاضی در پاراگوئه مورد توجه قرار نگرفته اما دانشگاه های مناسبی در این کشور وجود دارد که می توانند این امکان را ایجاد کنند. پاراگوئه کشوری نه چندان پهناور در همسایگی برزیل و اروگوئه در آمریکای جنوبی است و از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است. هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و از همین رو می توان از آن به عنوان یک پل برای رسیدن به آمریکا یا کانادا استفاده کرد.

بسیاری از دانشجویانی که پاراگوئه یا سایر کشورهای آمریکای جنوبی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، پس از پایان دوره تحصیل خود راهی کشورهای پیشرفته آمریکای شمالی می شوند چراکه مسیر رسیدن به این خواسته از سایر کشورهای قاره آمریکا بسیار هموارتر است. با همه این تفاسیر، پاراگوئه در سال های اخیر تلاش کرده است تا با فراهم کردن شرایطی مناسب برای تحصیل، دانشجویان خارجی را به تحصیل در این کشور ترغیب کند. در این مقاله که به کوشش تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، به بررسی شرایط تحصیل رشته ریاضی در پاراگوئه خواهیم پرداخت و به برخی از مهم ترین سوالات در این رابطه پاسخ خواهیم داد.

  • موسسات علمی معتبر برای تحصیل در پاراگوئه کدامند؟
  • تحصیل رشته ریاضی در پاراگوئه چه هزینه هایی را دربر خواهد داشت؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجو در کشور پاراگوئه کار کرد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در پاراگوئه چگونه است؟
  • آیا متخصصین ریاضی در کشور پاراگوئه از درآمد کافی در این کشور برخوردار خواهند بود؟

موسسات ارائه کننده رشته ریاضی در پاراگوئه

برای تحصیل در پاراگوئه در رشته ریاضی 8 گزینه را پیش رو خواهید داشت که هریک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارد. با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از دانشجویانی که از کشور خارج می شوند، قصد تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی به خصوص مقطع دکتری را دارند، در ادامه بررسی دانشگاه های ارائه کننده مقطع دکتری در پاراگوئه را در اولویت قرار می دهیم.

دانشگاه خصوصی سن لورنزو در همین شهر یکی از بهترین دانشگاه هایی است که می توانید تحصیل رشته ریاضی را در آن تجربه کنید. این دانشگاه در رشته های علوم پایه و حقوق و همچنین پزشکی در کشور پاراگوئه بسیار شناخته شده است. دانشگاه کاتولیک آسونسیون نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که می توانید برای ادامه تحصیل خود در پاراگوئه آن را مورد توجه قرار دهید.

دانشگاه آیبوامریکن در شهر آسونسیون نیز دیگر دانشگاهی است که در کشور پاراگوئه به دانشجویان اجازه می دهد تا رشته ریاضی را تا مقطع دکتر ادامه دهند. این دانشگاه از نظر وسعت یکی از کوچک ترین دانشگاه های پاراگوئه است. یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور پاراگوئه با نام دانشگاه ملی ویاریکا که در سال 1958 فعالیت خود را در شهر ویاریکا آغاز کرد نیز می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی تا مقطع کارشناسی ارشد در پاراگوئه باشد.

موسسات ارائه کننده رشته ریاضی در پاراگوئه

هزینه تحصیل رشته ریاضی در پاراگوئه

یکی از مزایای تحصیل در پاراگوئه هزینه های تحصیل بسیار ارزان قیمت در دانشگاه های دولتی این کشور است. دانشجویان برای تحصیل در کشورهای آمریکای شمالی مانند کانادا و آمریکا باید حداقل 14000$ (دلار) را برای تحصیل خود پرداخت کنند و این در حالی است که شهریه یک سال تحصیل در کشور پاراگوئه در رشته ریاضی می تواند از 750$ تا 2000$ (دلار) متغیر باشد. چنانچه مشاهده می کنید هزینه های تحصیل در پاراگوئه بسیار مقرون به صرفه است و همین مسئله این کشور را به مقصدی جذاب از نظر اقتصادی تبدیل کرده است.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با پاراگوئه برای دانشجویان آن است که هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است. با در اختیار داشتن بودجه ای معادل 600$ (دلار) به صورت ماهانه در کشور پاراگوئه می توانید یک زندگی بسیار خوب نه در سطح دانشجویی داشته باشید. هزینه زندگی دانشجویی در کشور پاراگوئه کمتر از 450$ (دلار) در ماه است در حالی که شما برای اجاره یک خانه کوچک در کشور کانادا یا آمریکا باید هزینه بیشتری از این مبلغ را پرداخت کنید.

دولت پاراگوئه در سال های اخیر تعداد دانشجویان بسیار کمی را به خود جذب می کرد چراکه دانشجویان در این کشور اجازه کار را نداشتند و در نتیجه برای زندگی در این کشور نیازمند به دراختیار داشتن پس انداز بسیار مناسبی بودند. در چند سال گذشته اما قوانین دولت پاراگوئه تغییر کرده است و اکنون دانشجویان خارجی فرصت کاریابی در این کشور را خواهند داشت. دانشجویان می توانند برای کار دانشجویی از اداره مهاجرت پاراگوئه مجوز دریافت کنند و تعداد ساعت های مجاز کار خود در این کشور را از دولت دریافت کنند اما معمولا به دانشجویان خارجی در پاراگوئه اجازه کار تمام وقت داده نمی شود.

درآمد متخصصین ریاضی در کشور پاراگوئه

نکته بسیار مهم در رابطه با تحصیل در پاراگوئه آن است که دانشجویان خارجی پس از تحصیل در صورتی که موفق به اخذ یک قرارداد کاری شوند، این فرصت را خواهند داشت که تا پایان فرصت قرارداد خود در این کشور اقامت داشته باشند و در صورت فراهم کردن شرایط خاص، قرارداد خود را بلند مدت تر تمدید کرده و در نهایت اقامت کشور پاراگوئه را بدست آورند.

اگرچه واحد پول پاراگوئه چندان قدرتمند نیست اما متوسط درآمد یک متخصص در رشته ریاضی می تواند برای گذران زندگی در رفاه اجتماعی کافی باشد. حداقل درآمد یک فارغ التحصیل رشته ریاضی در پاراگوئه در حدود 840$ (دلار) است که از متوسط هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاتر است. در نمودار زیر می توانید اطلاعات دقیق تری در خصوص متوسط درآمد متخصصین ریاضی در کشور پاراگوئه بدست آورید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور پاراگوئه

برای گذران زندگی بسیارعالی در کشور پاراگوئه ماهیانه به 2300$ (دلار) نیاز خواهد بود که اختلاف چندانی با متوسط درآمد متخصصین ریاضی در پاراگوئه نخواهد داشت. درآمدی 1829$ (دلاری) در پاراگوئه برای تامین مایحتاج یک خانواده 4 نفره در پاراگوئه کافی است.

در صورتی که می خواهید در یکی از کشورهای پیشرفته جهان، تحصیل در رشته ریاضی را تجربه کنید، توصیه می کنیم که پیش از انتخاب مقصد نهایی خود حتما با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از رهنمودهای ایشان استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *