ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در پرتغال

رشته ریاضی در پرتغال

پرتغال یکی از کشورهای مطرح در جنوب غرب اروپا است و تحصیل رشته ریاضی در پرتغال می تواند رزومه تحصیلی قدرتمندی را برای ورود به کار ایجاد کند. دانشگاه های خوب و با کیفیت زیادی در پرتغال وجود دارد که به دانشجویان خارجی این فرصت را می دهد تا به صورت تمام وقت و به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند. دانشگاه های پرتغال از جایگاه بسیار مناسبی از نظر علمی برخوردار هستند و می توان آن ها را در جمع برترین دانشگاه های اروپا نیز قرار داد.

به طور کلی دانشگاه های پرتغال از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و کیفیت زندگی در پرتغال نیز اگرچه همتراز با کشورهای مطرح اروپایی نیست اما در شرایط بسیار مناسبی بخصوص در شهرهای بزرگ قرار دارد. زمانی که تحصیل در پرتغال را انتخاب می کنید، این فرصت را خواهید داشت که پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، در این کشور مشغول به کار شوید و در نهایت اقامت دائمی را بدست آورید. ما در این مقاله در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهیم کرد تا جزئیاتی در رابطه با تحصیل ریاضی در پرتغال را مورد بررسی قرار دهیم.

  • شرایط تحصیل در کشور پرتغال در رشته ریاضی چیست؟
  • آیا دانشگاه های ارائه کننده رشته ریاضی در پرتغال از نظر علمی مورد تایید هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته ریاضی در پرتغال چه مقدار است؟
  • آیا می توان در پرتغال ضمن تحصیل به کار مشغول شد؟
  • درآمد متخصصین ریاضی در کشور پرتغال چگونه است؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در پرتغال

بیش از 20 دانشگاه در کشور پرتغال وجود دارد که می توان برای تحصیل در رشته ریاضی آن ها را انتخاب کرد. با این وجود برخی از دانشگاه های پرتغال از ارزش علمی بسیار مناسبی برخوردار هستند و در نتیجه می توان گفت برای تحصیل در پرتغال چند گزینه در اولویت قرار دارند.

هیچ تردیدی وجود ندارد که دانشگاه لیسبون بهترین گزینه برای تحصیل رشته ریاضی در پرتغال است. دانشگاه لیسبون در رشته ریاضی جایگاه 89 جهان را بدست آورده است و این نشان از قدرت علمی این دانشگاه در این رشته دارد. جایگاه علمی این دانشگاه نیز در میان دانشگاه های برتر جهان 197 است.

دانشگاه آویرو در همین شهر نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر پرتغال برای تحصیل در رشته ریاضی است. جایگاه 185 در جهان در رشته ریاضی در آخرین بروزرسانی صورت گرفته در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است و این در حالی است که دانشگاه از نظر علمی جایگاهی بهتر از 547 را بدست نیاورده است. در نتیجه می توان چنین گفت که ارزش رشته تحصیلی شما بسیار مهم تر از جایگاه کلی یک دانشگاه است چرا که در صورتی که رشته های متعددی در یک دانشگاه ارائه نشود، برای آن نمره منفی به حساب می آید.

دانشگاه پورتو نیز به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا که فعالیت خود را از سال 1911 آغاز کرده است نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر پرتغال برای ادامه تحصیل به حساب می آید. البته گزینه های بسیار زیاد دیگری نیز برای شما وجود دارد که می تواند به عنوان مقصد نهای انتخاب شود. برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • موسسه پلی تکنیک کاوادو و آوه
  • موسسه پلی تکنیک ویانا دو کاستلو
  • دانشگاه بیرا اینتریور
  • دانشگاه آلگاروه
  • دانشگاه اورا
  • دانشگاه کویمبرا
  • دانشگاه مادیرا
  • دانشگاه جدید لیسبون

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در پرتغال

هزینه تحصیل رشته ریاضی در پرتغال

به طور کلی هزینه تحصیل در پرتغال به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است و به همین دلیل است که بسیاری از شهروندان غیراروپایی نیز تمایل به زندگی و تحصیل در این کشور دارند. در حالی که تحصیل در بسیاری از کشورهای کشورهای اروپایی به حداقل 3000€ (یورو) شهریه نیاز خواهد داشت، هزینه تحصیل در پرتغال برای دانشجویان بین المللی بسته به دانشگاه، 950€ تا 2500€ (یورو) تعیین شده است و این در حالی است که در بخش قبل آموختیم که دانشگاه های پرتغال از نظر علمی جایگاه بسیار مناسبی دارند.

علاوه بر شهریه دانشگاهی، دانشجویان در خارج از کشور با هزینه های زندگی خود نیز روبرو خواهند شد و یکی دیگر از نکات مثبت تحصیل در پرتغال، مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی در این کشور است. هزینه تقریبی زندگی در پرتغال ماهانه 500€ تا 800€ (یورو) است و این در حالی است که این مبلغ تنها در بلوک شرق اروپا برای گذران زندگی دانشجویی کافی است.

اگر تامین چنین هزینه ای برای شما دشوار است باید در نظر داشته باشید که بر اساس قوانین کشور پرتغال شما این فرصت را خواهید داشت که به صورت نیمه وقت در این کشور مشغول به کار شوید. 20 ساعت اجازه کار قانونی در طول هفته فرصت بسیار مناسبی است که یک دانشجوی خارجی می تواند از آن بهرمند شود و بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در پرتغال را تامین کند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در پرتغال نیز فرصت استفاده از بورسیه تحصیلی را خواهند داشت.

درآمد متخصصین ریاضی در کشور پرتغال

افرادی که در کشور پرتغال دوره تحصیلی خود را به پایان می رسانند، این فرصت را خواهند داشت تا بتوانند شغل مورد نظر خود را یافته و قرارداد خود را به امضا برسانند. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد فرد اقامت موقت را به دست می آورد و در صورتی که 5 سال اقامت موقت را داشته باشد می تواند اقامت خود را به دائم تغییر دهد و در نهایت پاسپورت این کشور را به دست آورد. متخصصین ریاضی در کشور پرتغال از درآمد مناسبی برخوردار هستند و همین مسئله می تواند تحصیل در این رشته را جذاب تر از پیش کند. در رابطه با درآمد این افراد در کشور پرتغال می توانید به نمودار زیر مراجعه کنید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور پرتغال

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که درآمد متخصصین ریاضی در کشور پرتغال بسیار مقرون به صرفه است. در صورتی که فردی با مدرک دکترای ریاضی در کشور پرتغال مشغول به کار شود می تواند یک زندگی در رفاه کامل را برای خود و خانواده فراهم آورد. در صورتی که قصد تحصیل در کشورهای پیشرفته جهان را دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از دانش آن ها استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *