ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در بلاروس

رشته زمین شناسی در بلاروس

رشته زمین شناسی در بلاروس ارزان قیمت است اما بازار کار خوبی ندارد؛ در واقع رشته های مهندسی خصوصا مهندسی کامپیوتر بازار کار مطلوبی دارد. بلاروس که به طور کلی جمهوری بلاروس خوانده می شود کشوری محصور در خشکی یا اصطلاحا landlocked است که به هیچ دریا یا اقیانوسی راه ندارد. همین مسئله باعث شده علاوه بر زمین شناسی، وضعیت کاری رشته هایی مثل حقوق دریاها و غیره نیز در این کشور خوب نباشد. در واقع بلاروس که کشوری در حال توسعه است هنوز نتوانسته موقعیت های کاری خوبی برای تمامی رشته ها ایجاد نماید. لازم به ذکر است علاوه بر این که این کشور موقعیت های کاری زیادی ندارد، سطح درآمد مردم آن نیز پایین است نتیجتا بلاروسی ها یا مهاجرینی که در این کشور زندگی می کنند، قدرت خرید بالایی ندارند.

بلاروس همچنین پاسپورت قدرتمندی ندارد؛ این موضوع اهمیت زیادی دارد خصوصا با توجه به این که غالب افراد هدفشان از مهاجرت اخذ پاسپورت دوم است. این در حالی است که اگر فردی تحصیل در یکی از کشورهای عضو شنگن را هم انتخاب نماید، حتی قبل از اخذ پاسپورت و تنها با داشتن ویزای آن کشور، می تواند بدون نیاز به اخذ ویزای مجزا، به کل کشورهای حوزه شنگن سفر نماید. با این وجود دلایل مختلف از جمله داشتن اقوامی در بلاروس، هزینه های پایین تحصیل و زندگی در بلاروس، شانس پایین برای اخذ ویزای کشورهایی مثل انگلیس، کانادا و غیره، ممکن است سبب شود کسی تحصیل در بلاروس را انتخاب نماید. به همین دلیل مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله راجع به این موضوع توضیحاتی می دهند:

  • بهترین دانشگاه های بلاروس کدام اند؟
  • درآمد زمین شناسان در بلاروس در صورت کاریابی موفق چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در بلاروس

در بلاروس رشته انتخابی، مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و زبان آموزشی در میزان شهریه ای که افراد باید پرداخت نمایند تاثیرگذار است. به طور کلی شهریه رشته زمین شناسی در بلاروس سالی 2000$ تا 3500$ (دلار آمریکا) است اما امکان پیدا  کردن دوره های ارزان قیمت تر هم در این کشور وجود دارد. توجه شود دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، در قیاس با دوره هایی که به زبان بلاروسی یا روسی ارائه می گردند، گران تر هستند و شهریه ای بیشتری به دنبال دارند. در خصوص تحصیل در بلاروس توجه شود اگر فرد قصد دارد پس از پایان تحصیلات خود به ایران بازگردد، از دانشگاهی پذیرش بگیرد که مورد تایید وزارت علوم ایران باشد.

لازم به ذکر است بلاروس برای کسانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی، پرستاری و غیره و کار در ایران را دارند مناسب نیست؛ چرا که دانشگاه های این کشور را وزارت بهداشت ایران هنوز تایید نکرده اند. علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان رشته زمین شناسی در برزیل باید به نکات دیگری هم توجه داشته باشند که از آن جمله می توان به هزینه های زندگی در بلاروس اشاره نمود. در این خصوص لازم به ذکر است زندگی در بلاروس بعضا از زندگی در تهران هم کمی ارزان تر است. در واقع بلاروس را در کنار کشورهایی مثل هند، ترکیه، ارمنستان، اوکراین و غیره می توان در گروه کشورهای ارزان دنیا طبقه بندی نمود. این در حالی است که مثلا اگرچه تحصیل در نروژ برای همه دانشجویان رایگان است، زندگی در این کشور ماهی حدودا 1800€ (یورو) هزینه دارد. در نمودار ذیل این موضوع بررسی شده است:

هزینه زندگی در بلاروس و نروژ

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در بلاروس

بلاروس در سطح جهانی دانشگاه های خیلی مطرحی ندارد؛ از این جهت روسیه اگرچه کمی گران تر از بلاروس می باشد، به دلیل داشتن دانشگاه های بهتر با سطح علمی بالاتر، گزینه بهتری برای تحصیل می باشد. از جمله بهترین دانشگاه های بلاروس برای تحصیل در رشته زمین شناسی طی سال 2021 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Yanka Kupala State University of Grodno
  • Belarusian State University
  • Belarusian State Pedagogical University
  • Grodno State Medical University و غیره

برای تحصیل در رشته زمین شناسی در بلاروس باید به یکسری از نکات توجه شود که مهم ترین آن ها به شرح ذیل اند:

  • تحصیل در مقطع کارشناسی رشته زمین شناسی در بلاروس مستلزم تسلط به زبان روسی یا بلاروسی است.
  • تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته نیازمند داشتن دیپلم 12 ساله ریاضی یا تجربی است.
  • در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان تحصیل رشته زمین شناسی به زبان انگلیسی هم وجود دارد.
  • کسی می تواند در رشته زمین شناسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل کند که کارشناسی همین رشته را داشته باشد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در بلاروس

اخذ ویزای تحصیلی بلاروس

بعد از این که فرد موفق به اخذ پذیرش قطعی در رشته زمین شناسی یا سایر رشته های مورد نظر خود از دانشگاه یا کالجی در بلاروس شد نوبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد. مهم ترین مدارکی که در این خصوص باید تهیه و به سفارت این کشور تقدیم گردد عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی دانشگاهی در بلاروس
  • یک کپی از پاسپورت متقاضی
  • یک کپی از ترجمه رسمی مدرک تحصیلی به همراه لیستی از دروسی که فرد در دوره تحصیلی پیشین خود گذرانده است.
  • گواهی پزشکی و سلامت از جمله گواهی منفی بودن تست HIV
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدرکی دال بر داشتن محل اقامت در بلاروس
  • هزینه سفارت

کار با رشته زمین شناسی در بلاروس

میزان درآمد زمین شناسان در بلاروس متفاوت است اما از حداقل ماهی 2530BYN (روبل بلاروسی) آغاز می گرددد. حداکثر درآمدی که زمین شناسان در بلاروس اخذ می نمایند نیز ماهی 8500BYN (روبل بلاروسی) می باشد. یعنی میانگین درآمد زمین شناسان در بلاروس ماهانه 5700BYN (روبل بلاروسی) می باشد. لازم به ذکر است اگرچه سطح درآمد در بلاروس بسیار کم تر از کشورهای اروپای غربی از جمله آلمان و اتریش می باشد، هزینه زندگی در این کشور نیز نصف هزینه های زندگی در آلمان و اتریش است. در این مقاله راجع به رشته زمین شناسی در بلاروس طی سال 2021 توضیحاتی ارائه گردید. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در بلاروس، روسیه، هلند، ترکیه، سوئد، کانادا و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *