ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در فرانسه

رشته زمین شناسی در فرانسه

رشته زمین شناسی در فرانسه در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی این کشور برای اروپایی ها رایگان برای سایرین نیز بسیار ارزان قیمت است. همین موضوع را می توان یکی از مهم ترین دلایل محبوب بودن این کشور نزد دانشجویان بین المللی دانست. فرانسه همچنین کشوری زیبا، امن و توسعه یافته است؛ به طوری که یکی از بهترین و قوی ترین اقتصادهای دنیا را دارد. البته ارتکاب جرایمی مثل سرقت در فرانسه بیشتر از کشورهایی مثل نروژ، فنلاند، سوئیس، آلمان و غیره می باشد اما در مجموع به دلیل پایین بودن نرخ ارتکاب جرایم خشن، فرانسه را می توان کشوری امن دانست. علاوه مزایای مذکور، قطب اول توریست پذیر بودن باعث شده موقعیت های کاری خیلی زیادی در این کشور وجود داشته باشد که پیدا کردن کار ضمن تحصیل و کار پس از فارغ التحصیلی را برای دانشجویان ساده کند.

البته انتخاب هر کشوری حتی سوئیس و فرانسه هم معایبی دارد. مثلا در خصوص فرانسه می توان به ضرورت تسلط به زبان فرانسوی به منظور تحصیل در دانشگاه های دولتی یا کار پیدا کردن اشاره نمود. یعنی کسی که به این زبان تسلط نداشته باشد نه امکان تحصیل با هزینه های پایین را خواهد داشت نه می تواند شغلی پیدا کند. چون مردم فرانسه هم مانند مردم آلمان حتی در صورت دانستن زبان انگلیسی، معمولا تنها به زبان فرانسوی صحبت می کنند. نکته منفی دیگری که در خصوص فرانسه وجود دارد این است که عملا موقعیت های کاری برای خارجی ها تنها در پاریس وجود دارد و نرخ بیکاری شهرهای دیگر این کشور بالاتر است. با همه این ها تحصیل در فرانسه گزینه خیلی خوبی است و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز در این مقاله به ارائه توضیحاتی در خصوص رشته زمین شناسی در فرانسه در سال 2021 پرداختند.

هزینه های تحصیل در رشته زمین شناسی در فرانسه

رشته زمین شناسی در برخی کشورها از جمله ایسلند، فنلاند، آمریکا، انگلیس و غیره تقریبا پرهزینه است. اما در فرانسه این رشته در گروه رشته های کم هزینه طبقه بندی می شود؛ به علاوه بازار کار خوبی هم دارد. میزان دقیق شهریه رشته زمین شناسی در فرانسه با توجه به موارد ذیل متفاوت خواهد بود:

  • نوع دانشگاه
  • مقطع تحصیلی
  • تابعیت

مثلا دانشجویان اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا (EU/EEA students) در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی فرانسه برای رشته زمین شناسی و سایر رشته ها در غالب دانشگاه های دولتی فرانسه هیچ شهریه ای پرداخت نمی نمایند. اما دانشجویان بین المللی از جمله ایرانی ها، ترکیه ای ها، آمریکایی ها و غیره، حتی در این دانشگاه ها نیز با توجه به مقطع تحصیلی ای که رشته زمین شناسی را تحصیل می کنند و قوانین هر دانشگاهی سالانه بین 500€ تا 6000€ (یورو) شهریه پرداخت می نمایند. هرچند در دانشگاه های خصوصی فرانسه شهریه اخذ شده از دانشجویان در رشته زمین شناسی به سالی 17000€ (یورو) هم می رسد.

در کنار هزینه هایی از جمله اپلیکیشن فی (application fee) یا همان هزینه بررسی مدارک، هزینه بلیت رفت و برگشت به فرانسه، هزینه ترجمه مدارک، هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی در صورت تحصیل در دانشگاه های دولتی ایران و غیره، دانشجویان در فرانسه یک هزینه مهم دیگری هم خواهند داشت. در واقع هزینه زندگی در فرانسه مسئله مهمی است که علاوه بر شهریه باید مدنظر دانشجویان باشد. زندگی در فرانسه معمولا در سال 2021 در شهر بزرگی مثل پاریس ماهانه 900€ تا 1400€ (یورو) و در شهرهای کوچک تر ماهانه 650€ تا 1000€ (یورو) هزینه به دنبال خواهد داشت.

هزینه های تحصیل در رشته زمین شناسی در فرانسه

کار ضمن تحصیل رشته زمین شناسی در فرانسه

دانشجویان در فرانسه ضمن تحصیل رشته زمین شناسی و سایر رشته های تحصیلی اجازه کار پاره وقت دارند. این اجازه کار برای دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا مستلزم ارائه مجوز خاصی نیست. اما دانشجویان بین المللی ابتدائا باید مجوز کار یا همان work permit بگیرند تا بتوانند حین تحصیل خود در فرانسه مشغول به کار شوند. شایان توجه است کار دانشجویی در فرانسه برای دانشجویان در ایام تحصیل تا 20 ساعت در هفته و تعطیلات بین 2 ترم به صورت تمام وقت در قوانین این کشور مجاز دانسته شده است. همچنین در سال 2021 درآمد دانشجویان با توجه به نوع شغلی که به آن مشغولند ساعتی 8€ تا 14€ (یورو) می باشد. از جمله مشاغل دانشجویی در فرانسه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • کار در کافه ها یا رستوران ها
  • کار در هتل ها
  • کار به عنوان تدریس زبان های مختلف در آموزشگاه ها
  • کار به عنوان آشپز
  • همکاری با سایت آمازون در بسته بندی اقلام و غیره

کار پس از تحصیل رشته زمین شناسی در فرانسه

زمین شناسان با توجه به مهارت های شغلی، سابقه کاری، سطح تحصیلات، جنسیت و غیره درآمد متفاوتی اخذ می نمایند. اما به طور کلی متوسط درآمد زمین شناسان در فرانسه سالانه 77300€ (یورو) است. یعنی زمین شناسان در فرانسه اگرچه جزو پردرآمدترین مشاغل نیستند اما قدرت خرید خوبی دارند. البته کسانی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شدند چون سابقه کار ندارند درآمدشان هم کم تر خواهد بود. در نمودار ذیل حداقل و حداکثر درآمد زمین شناسان در فرانسه طی سال 2021 بیان شده است:

حداقل و حداکثر درآمد زمین شناسان در فرانسه

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار فرانسه

بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه دانشجویان خارجی فرصت دارند با پیدا کردن کار ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری نمایند. به این منظور ضروری است افراد حتما شغلی در فرانسه پیدا کنند و قرارداد کار مزبور را به انضمام یکسری مدارک دیگر ارائه نمایند. از جمله این مدارک می توان به تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه های زندگی در فرانسه، پاسپورت معتبر، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در فرانسه و غیره اشاره نمود.

در مجموع فرانسه را می توان جزو کشورهایی دانست که در صورت تسلط به زبان فرانسوی، کار پیدا کردن در خاک آن، خصوصا در شهرهای بزرگی مثل پاریس، دشوار نخواهد بود. به همین دلیل خیلی از افراد اصلا درگیر تحصیل در دانشگاه نمی شوند و فقط یک دوره یک ساله در کالج های زبان فرانسوی این کشور می گذرانند. علاقمندان به رشته زمین شناسی در فرانسه می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *