ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در پاراگوئه

رشته زمین شناسی در پاراگوئه

رشته زمین شناسی در پاراگوئه نه بازار کار خوبی دارد نه با سطح درآمد قابل قبولی برای متقاضیان و علاقه مندان به این رشته همراه است؛ در واقع فارغ التحصیلان نمی توانند شغل مرتبط با رشته خود پیدا کنند چه رسد به این که درآمد خوبی هم داشته باشند. البته موقعیت های کاری محدودی در خصوص زمین شناسی در پاراگوئه وجود دارد؛ اما بیشتر فارغ التحصیلان مقطع دکتری این رشته در دانشگاه ها یا کالج ها و دبیرستان های پاراگوئه به تدریس زمین شناسی می پردازند. پاراگوئه کشوری در حال توسعه در آمریکای جنوبی است که با کشورهایی از جمله آرژانتین و برزیل همسایه می باشد. پاراگوئه بیش از 7 میلیون نفر جمعیت دارد که حدودا نیمی از آن ها ساکن پایتخت این کشور هستند؛ زیرا در سایر شهرها موقعیت های شغلی بسیار کم تری وجود دارد.

علیرغم تاریخی سرشار از فقر و مشکلات سیاسی، پاراگوئه همواره جزو خوشحال ترین کشورهای دنیا طبقه بندی شده است. چرا که فرهنگ مردم پاراگوئه بسیار پویا است و مردم این کشور علیرغم مشکلات اقتصادی، زندگی شادی دارند. از جمله مزایای تحصیل در پاراگوئه علاوه بر محیط عموما شاد این کشور می توان به هزینه پایین تحصیل و زندگی اشاره نمود. پاراگوئه همچنین یکی از کشورهایی است که در صدور پاسپورت دوم برای خارجی ها سختگیری ندارد و در حالی که در کشوری مثل سوئیس غیر اروپایی ها به منظور اخذ پاسپورت باید حداقل 10 سال اقامت قانونی داشته باشند، در پاراگوئه با 3 سال اقامت می توان پاسپورت اخذ نمود. به همین دلیل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله راجع به پاراگوئه به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در پاراگوئه چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های پاراگوئه برای رشته زمین شناسی کدام اند؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه در سال 2021 کدام هستند؟

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در پاراگوئه

پاراگوئه برخلاف آرژانتین یا نروژ نظام تحصیلی رایگان دارد اما از جمله کشورهایی است که شهریه کمی برای تحصیل در دانشگاه های آن باید پرداخت شود. خصوصا راجع به رشته زمین شناسی که از جمله ارزان ترین رشته های تحصیلی در پاراگوئه محسوب می شود. مثلا در ایلسند شهریه یکی از دانشگاه ها برای کارشناسی ارشد این رشته سالی 16500€ (یورو) است. یا در فنلاند در دانشگاه هلسینکی در مقطع کارشناسی ارشد زمین شناسی که دوره ای 2 ساله است، سالانه 18000€ (یورو) از دانشجویان اخذ می شود، اما شهریه دانشگاه های پاراگوئه بسیار کم تر است.

به طور کلی در سال 2021 در پاراگوئه عموما شهریه دوره زمین شناسی سالی 1920$ تا 2900$ (دلار آمریکا) می باشد که رقم دقیق آن به مقطع تحصیلی بستگی دارد. البته دانشگاه های ارزان تری هم در پاراگوئه وجود دارند که شهریه رشته زمین شناسی در آن ها سالی 900$ تا 1800$ (دلار آمریکا) می باشد. لازم به ذکر است شهریه دانشگاه باید قبل از شروع هر سال تحصیلی پرداخت گردد، به این ترتیب شانس اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه هم بالاتر می رود. علاوه بر مبالغ گفته شده، مورد دیگری هم وجود دارد که دانشجویان در پاراگوئه باید به آن توجه داشته باشند. این موضوع هزینه زندگی در پاراگوئه است که باید از قبل تامین شود چرا که شانس پیدا کردن کار دانشجویی در پاراگوئه کم است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است هزینه زندگی در پاراگوئه و کانادا با هم مقایسه می شود:

مقایسه هزینه زندگی ماهانه در کانادا و پاراگوئه

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در پاراگوئه

پاراگوئه برخلاف کشورهایی مثل کانادا، آمریکا، دانمارک، هلند و غیره، دانشگاه های مطرحی در سطح بین المللی ندارد. با این وجود در مقیاس ملی، دانشگاه های ذیل را می توان بهترین دانشگاه های پاراگوئه برای تحصیل در رشته زمین شناسی دانست:

بهترین دانشگاه های پاراگوئهشهری که دانشگاه در آن واقع شده استرتبه دانشگاه در سطح ملی طی سال 2021
Universidad Nacional de AsunciónAsunción1
Universidad Autónoma de AsunciónAsunción2
Universidad Católica Nuestra Señora de la AsunciónAsunción3
Universidad del Norte, ParaguayAsunción4
Universidad Columbia del ParaguayAsunción5

برای تحصیل در رشته زمین شناسی در پاراگوئه باید به موارد ذیل توجه شود:

  • در مقطع کارشناسی تسلط به زبان اسپانیایی لازم است
  • در مقطع کارشناسی ارشد آیلتس 5.5 تا 6.5 با توجه به سطح دانشگاه، از دانشجویان خواسته می شود
  • کار دانشجویی در پاراگوئه مجاز است اما با توجه به موقعیت های شغلی کم دشوار به دست می آید
  • از جمله الزامات کار حین تحصیل یا پس از فارغ التحصیلی در پاراگوئه تسلط به زبان اسپانیایی است

اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه

به منظور اخذ پذیرش از هر کدام از دانشگاه های پاراگوئه مدارک متفاوتی باید تقدیم گردد که مهم ترین آن ها عبارت هستند از:

  • CV
  • مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی پیشین
  • ترجمه رسمی ریز نمرات قبلی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • هزینه بررسی مدارک (application fee) که در هر دانشگاهی در پاراگوئه متفاوت است

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در پاراگوئه

پس از اخذ پذیرش نوبت به ویزای تحصیلی پاراگوئه می رسد؛ به این منظور فرد باید ابتدائا ویزای توریستی پاراگوئه را اخذ کند و وارد پاراگوئه شود، سپس نام، آدرس، نام دانشگاه و غیره خود را تا 7 روز پس از ورود به پاراگوئه ثبت نماید. مهم ترین مدارک به منظور اخذ ویزای پاراگوئه عبارت هستند از:

  • پاسپورتی با حداقل 6 ماه اعتبار پس از پایان مدت اقامت در پاراگوئه
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی سلامت
  • بیمه درمانی معتبر در پاراگوئه
  • تمکن مالی
  • هزینه سفارت (visa fee)

درآمد زمین شناسان در پاراگوئه

پاراگوئه از جمله کشورهایی است که پول ارزشمندی ندارد و بازار کارش نیز نابسامان است. اگر فارغ التحصیل زمین شناسی موفق به کاریابی در این کشور شود با توجه به مهارت ها، جنسیت، سطح تحصیلات و غیره درآمد متفاوتی خواهد داشت. حداقل درآمد زمین شناسان در پاراگوئه ماهانه 6730000PYG (پزوی پاراگوئه) می باشد. حداکثر درآمد زمین شناسان در این کشور نیز ماهانه 19800000PYG (پزوی پاراگوئه) است؛ یعنی زمین شناسان در این کشور سالانه 155000000PYG (پزوی پاراگوئه) درآمد دارند. این در حالی است که درآمدشان در کشورهایی مثل ایسلند، ایرلند، انگلیس، فنلاند، کانادا، آمریکا و غیره بسیار بالاتر است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته زمین شناسی در پاراگوئه اطلاعاتی بیان گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *