ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در کرواسی

رشته زمین شناسی در کرواسی

رشته زمین شناسی در کرواسی در برخی از دانشگاه های این کشور مانند دانشگاه معتبر زاگرب برای علاقه مندان به این رشته ارائه می گردد. دانشگاه زاگرب دومین دانشگاه برتر کرواسی است و در زاگرب پایتحت این کشور واقع است. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020) دارای رتبه 401، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021) دارای رتبه 801 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 557 می باشد. سال تحصیلی در کرواسی از سپتامبر تا ژوئن است.

این کشور 1500 دانشجوی بین المللی دارد. کرواسی به واسطه میراث غنی فرهنگی و تاریخی خود و سواحل و دریاهای زیبایش شهرت دارد و کشوری توریستی به شمار می آید و دانشجویان در حین تحصیل می توانند از سفر و گردش در این کشور اروپایی لذت ببرند. کرواسی به واسطه مزایای تحصیل در آن در حال تبدیل شدن به یک مقصد تحصیلی به طور فزاینده محبوب است.

هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی، آموزش با کیفیت بالا، کار ضمن تحصیل، نبود مانع زبانی، تحصیل به زبان انگلیسی، امنیت بالا، ارتباط خوب با سایر کشورهای اروپایی، مدارک مورد قبول در سراسر جهان و کیفیت بالای زندگی از جمله مزایای تحصیل در کرواسی هستند. در این کشور پذیرش برنامه های کارشناسی از طریق سیستم درخواست آنلاین انجام می پذیرد اما متقاضیان برنامه های تحصیلات تکمیلی باید درخواست خود را به طور مستقیم به دانشگاه مورد نظرشان ارسال کنند. همچنین، دانشجویان متقاضی تحصیل در کرواسی پس از اخذ پذیرش و قبل از ورود رسمی باید ویزای تحصیلی کرواسی (ویزای C) را اخذ نمایند. درخواست این ویزا را می توان بصورت حضوری یا از طریق ایمیل به مراکز دیپلماتیک کرواسی ارائه داد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته زمین شناسی در کرواسی به شرح زیر تهیه نموده اند.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته زمین شناسی در کرواسی

در کرواسی هر موسسه آموزش عالی شهریه برنامه های تحصیلی خود را تعیین می کند. میزان شهریه بستگی به نوع برنامه تحصیلی و مدت آن دارد. بنابراین، مهم است که متقاضیان مستقیماً از موسسه آموزش عالی مورد علاقه خود برای کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه های تحصیل بپرسند. با این حال، هزینه تحصیل در کرواسی به طور کلی کم تر از بسیاری از نقاط جهان است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی از 6000HRK (تقریباً €800) تا 16500HRK (تقریبا 2200€) و تا حدود 27000HRK (کونای کرواسی) (تقریبا 3600€ (یورو)) در سال متغیر است.

شهریه برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری باید مستقیماً از دانشگاه ها درخواست شود زیرا تفاوت های قابل توجهی با هم دارند. متقاضیانی که مایل به درخواست بورس تحصیلی هستند، باید توجه داشته باشند که اکثر موسسات آموزش عالی کرواسی بورسیه یا کمک مالی برای دانشجویان بین المللی ارائه نمی دهند. با این حال، دانشجویان بین المللی می توانند از طریق برنامه های دوجانبه که توسط وزارت علوم و آموزش کرواسی اداره می شود، بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته زمین شناسی در کرواسی

مطابق گزارش وب سایت numbeo.com هزینه های ماهانه یک فرد در کرواسی بدون در نظر گرفتن اجاره 733.92HRK (کونای کرواسی) برآورد می شود. بر این اساس، هزینه زندگی در کرواسی به طور متوسط 35.65% بیش تر از ایران است. اما اجاره بها در کرواسی به طور متوسط 18.28% کم تر از ایران است. اجاره بها در کرواسی به صورت زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 2888.18HRK (کونای کرواسی)
  • آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر: 2262.24HRK (کونای کرواسی)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 4742.56HRK (کونای کرواسی)
  • آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر: 3471.30HRK (کونای کرواسی)

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در کرواسی را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در کرواسی

جدول زیر قیمت برخی اقلام و خدمات در کرواسی را نشان می دهد:

عنوانقیمت برحسب کونای کرواسی
یک وعده غذایی در رستوران ارزان60.00HRK
یک وعده غذای سه قسمتی برای دو نفر در رستوران متوسط280.00HRK
کاپوچینو معمولی10.99HRK
شیر معمولی (1 لیتر)6.91HRK
قرص نان سفید تازه (500 گرم)7.01HRK
برنج سفید (1 کیلوگرم)12.94HRK
تخم مرغ معمولی (12 عدد)17.03HRK
پنیر محلی (1 کیلوگرم)73.39HRK
فیله مرغ (1 کیلوگرم)77.93HRK
گوشت گاو (1 کیلوگرم)65.60HRK
سیب (1 کیلوگرم)9.21HRK
موز (1 کیلوگرم)10.07HRK
سیب زمینی (1 کیلوگرم)6.70HRK
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)9.41HRK
پیاز (1 کیلوگرم)5.43HRK
آب (بطری 1.5 لیتری)7.82HRK
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)10.00HRK
کارت حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول)340.00HRK
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود، Cable / ADSL)193.80HRK
شهریه ماهانه عضویت یک فرد بزرگسال در باشگاه بدنسازی260.63HRK
شلوار جین (Levis 501 یا بیش تر)562.77HRK

وضعیت حقوق متخصصان رشته زمین شناسی در کرواسی

معرفی زبان و فرهنگ کرواسی برای دانشجویان

کرواسی دارای میراث فرهنگی غنی است که از بقایای فرهنگ های باستانی مانند تمدن های یونانی، رومی و برنزی برخوردار است. در دوران اولیه، عناصر بصری میراث فرهنگی کرواسی شامل موسیقی، رقص و هنر و معماری باشکوه آن، به ویژه تحت تأثیر دوره های رنسانس ونیز قرار گرفته است. میراث فرهنگی غنی کرواسی در موزه ها، گالری ها، کلیساها و سایر رویدادهای فرهنگی در سراسر این کشور یافت می شود. بسیاری از آن ها میراث جهانی یونسکو هستند. اگر دانشجویی عاشق تابستان و فعالیت در این زمان از سال هست، کرواسی زندگی فرهنگی در منطقه ساحلی را ارائه می دهد. طیف وسیعی از جشنواره های جاز، کنسرت ها و رویدادهای سنتی در طول تابستان در این کشور برگزار می شود.

علاوه بر این، سال با طیف گسترده ای از رویدادها، از جمله کنسرت های راک، پاپ و کلاسیک، جشنواره های فیلم، تولیدات تئاتر و نمایشگاه ها پر می شود. اگر دانشجویی زبان کرواتی نمی داند نباید نگران باشید. تقریباً 80% کروات ها چند زبانه هستند و از این گروه 81% انگلیسی زبان هستند. محبوب ترین زبان بعدی آلمانی با 49% و ایتالیایی با 24% است. بنابراین هنگام تحصیل در کرواسی دانشجویان می توانند با اکثر مردم این کشور ارتباط برقرار کنند. با این حال، زبان رسمی در کرواسی کرواتی است. این زبان اسلاوی است و مانند همه زبان های اسلاوی از زبان پروتو-اسلاوی توسعه یافته و بیش از 5.5 میلیون نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

وضعیت حقوق متخصصان رشته زمین شناسی در کرواسی

کسی که در کرواسی به عنوان زمین شناس کار می کند معمولا حدود 24900HRK (کونای کرواسی) در ماه درآمد دارد. این متوسط حقوق ماهانه زمین شناسان در کرواسی شامل مزایایی مانند حق مسکن است. حقوق زمین شناسان در این کشور بر اساس عواملی مانند تجربه، مهارت، موقعیت مکانی و غیره از 11500HRK (کم ترین) تا 39600HRK (بیش ترین) (کونای کرواسی) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه زمین شناسان در این کشور اروپایی را نشان می دهد:

حقوق سالانه زمین شناسان در کرواسی

به هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل در رشته زمین شناسی در کرواسی توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل در کرواسی و ویزای تحصیلی کرواسی با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *