ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در آمریکا

رشته سم شناسی در آمریکا

به مانند بسیاری دیگر از رشته های تحصیلی، دانشگاه های رشته سم شناسی در آمریکا در سطح جهان بهترین رتبه ها را در اختیار دارند. تحصیل رشته سم شناسی از مقطع کارشناسی ارشد شروع می شود و این رشته به عنوان یکی از رشته های نو ظهور در بازار کار می تواند شرایط مناسبی را برای آینده فارغ التحصیلان خود ایجاد کند. برای تحصیل در این رشته نیازی به طی کردن مسیر طولانی نیست و افراد می توانند پس از دریافت مدرک خود در رشته های مرتبط، وارد این رشته شده و در بهترین دانشگاه های جهان در این رشته به ادامه تحصیل مشغول شوند.

از همین رو است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی جامع شرایط تحصیل رشته سم شناسی در آمریکا خواهند پرداخت تا ابهامات موجود در این رابطه به طور کامل برای علاقمندان برطرف شود.

  • شرایط دریافت پذیرش سم شناسی در آمریکا چیست؟
  • بهترین دانشگاه های آمریکایی برای تحصیل در رشته سم شناسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا شرایط کار سم شناسان در کشور آمریکا مناسب است؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در آمریکا

دانشگاه های بسیار زیادی در آمریکا وجود دارد که امکان ادامه تحصیل در رشته سم شناسی را به علاقمندان این رشته می دهد و به همین دلیل است که می توان از آن به عنوان یکی از رشته های مناسب در آمریکا یاد کرد. تحصیل سم شناسی در آمریکا به معنی ورود به بهترین شرایط علمی است که البته می تواند هزینه های زیاد را به همراه داشته باشد. باید در نظر داشت که در حال حاضر آمریکا بهترین کشور جهان برای تحصیل در آمریکا در این رشته شناخته می شود.

برای ورود به رشته سم شناسی در این کشور، دانشجویان باید ابتدا دوره تحصیلی خود در مقطع کارشناسی را به پایان برسانند و در مرحله دوم بتوانند در این رشته درخواست پذیرش به ثبت برسانند. رشته های مرتبط با رشته سم شناسی عبارتند از؛ رشته داروسازی، داروشناسی، برخی از گرایش های شیمی مانند شیمی دارویی، زیست شناسی و حتی پزشکی. پس اکثر دانشگاه های آمریکایی در رشته سم شناسی فقط کورس فوق لیسانس این رشته یا MS in Toxicology را ارایه می دهند و شرایط اصلی آنها برای پذیرش دانشجو در این رشته از قرار زیر است:

شرایط پذیرش در رشته سم شناسی از آمریکا
مدرک لیسانس به همراه معدل CGPAبالای 2.25
مدرک لیسانس به همراه معدل CGPAنمره 290 به بالا (برخی از دانشگاه ها مثل دانشگاه ایالتی رایت بدون GRE نیز دانشجو رشته سم شناسی می پذیرد)
نتیجه آزمون GRE
انگیزه نامه (SOP)
توصیه نامه (LOR)
مدرک مهارت زبان انگلیسیIELTS بین 6 الی 6.5  و TOEFL حدود 79 به بالا

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در آمریکا

برنامه سم شناسی در آمریکا چند سال است؟

طول دوره تحصیل رشته سم شناسی در آمریکا نیز به مانند بسیاری از کشورهای جهان تنها 2 سال است و دانشگاه های مختلف در آمریکا برنامه های مختلفی در این رشته به دانشجویان علاقه مند ارایه می دهند که در نهایت به اخذ مدرک فوق لیسانس MS منجر می شود. از معروفترین برنامه های تحصیل سم شناسی در آمریکا 2024 می توان به برنامه های زیر اشاره نمود:

  • سم شناسی و داروشناسی مولکولی
  • سم شناسی
  • سم شناسی و داروشناسی

تحصیل رشته سم شناسی در مریکا مثل همه رشته ها به زبان انگلیسی است و از همین رو نیز دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور، حداقل به آیلتس 6 یا نمرات مشابه آن نیاز دارند اما اکثر دانشگاه های این کشور نمره 6.5 و مشابه آن را نیز مورد پذیرش قرار می دهند. در چنین شرایطی باید گفت که رقابت برای تحصیل در آمریکا بالا است و افرادی که موفق به مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل در رشته سم شناسی می شوند، رزومه های تحصیلی قدرتمندی را در اختیار دارند.

دانشگاه های رشته سم شناسی در آمریکا

همانطور که گفته شد، دانشگاه های آمریکا از نظر کیفیت آموزش در سطح بسیار عالی قرار دارند و به همین دلیل می توان آن ها را در جمع بهترین دانشگاه های جهان قرار داد. بسیاری از دانشگاه های تراز اول جهان در رشته سم شناسی در آمریکا قرار دارند و بسیاری از دانشگاه های این کشور را در دسته دانشگاه های تولید کننده علم می شناسند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته سم شناسی عبارتند از:

دانشگاه های آمریکا در رشته سم شناسیرتبه ملی در رشته سم شناسی
دانشگاه کالیفرنیای جنوبی1
دانشگاه کالیفرنیا، دیویس2
دانشگاه دولتی آیووا3
دانشگاه ایالتی کارولینا شمالی4
دانشگاه آریزونا5
دانشگاه کانزاس6
دانشگاه ایالتی اورگون7
دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا8
دانشگاه ایالتی رایت9
دانشگاه ایالتی کلرادو10

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در آمریکا

افرادی که آمریکا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید هزینه های نسبتا زیادی را برای تحصیل در این کشور پرداخت کنند و به همین دلیل است که از آن ها خواسته می شود تا دقت لازم در رابطه با برآوردهای اقتصادی را انجام دهند. در کل، متوسط هزینه های سالیانه تحصیل رشته سم شناسی در آمریکا به مدت 1 تا 2 سال و در دانشگاه $30000 (دلار) متغیر است. همچنین متوسط هزینه زندگی دانشجویان بین المللی رشته سم شناسی در آمریکا سالانه بین $10000 تا $18000 (دلار) برآورد می شود که به طور متوسط ماهیانه بین $1000 الی $1500 (دلار) متغیر است.

در قالب نمودار زیر می توان با متوسط هزینه زندگی در برخی از شهرهای معروف آمریکا آشنا شد:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای آمریکا

 

در آمریکا شانس بالایی برای دریافت بورسیه های تحصیلی وجود دارد و به همین دلیل می توان گفت دانشجویان با توجه به رزومه خود می توانند بهترین گزینه ها را برای خود انتخاب کنند. ضمن آن که فرصت کار ضمن تحصیل نیز شانس دریافت حقوق و کاهش هزینه های زندگی را برای آن ها افزایش می دهد.

شرایط کار یک سم شناس در آمریکا

با پایان دوره تحصیل، دوره کاریابی در آمریکا آغاز می شود و فرد می تواند به راحتی در این کشور به جستجوی کار بپردازد. معمولا سم شناسان در آمریکا می توانند با توجه به تخصص و سابقه کاریشان در آزمایشگاه ها، کلینیک ها، مطب ها و بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی، کارخانجات غذایی و دارویی، پزشکی قانونی و غیره استخدام شده و مشغول کار شوند. به طور متوسط یک سم شناس در این کشور می تواند 84824$ (دلار) در سال درآمد کسب کند که درآمد چندان زیادی با توجه به متوسط درآمد در این کشور به حساب نمی آید اما همچنان بالاتر از متوسط است.

کار در آمریکا به راحتی منجر به اقامت و دریافت شهروندی این کشور خواهد شد و این امتیازی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته سم شناسی در آمریکا

در بخش پایانی مفتخریم به پرتکرارترین سوالات شما پاسخ دهیم:

  • هزینه تحصیل رشته سم شناسی در آمریکا چگونه است؟ افرادی که آمریکا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید هزینه های نسبتا زیادی را برای تحصیل در این کشور پرداخت کنند و به همین دلیل است که از آن ها خواسته می شود تا دقت لازم در رابطه با برآوردهای اقتصادی را انجام دهند. در کل، متوسط هزینه های سالیانه تحصیل رشته سم شناسی در آمریکا به مدت 1 تا 2 سال و در دانشگاه $30000 (دلار) متغیر است. همچنین متوسط هزینه زندگی دانشجویان بین المللی رشته سم شناسی در آمریکا سالانه بین $10000 تا $18000 (دلار) برآورد می شود که به طور متوسط ماهیانه بین $1000 الی $1500 (دلار) متغیر است.
  • شرایط کار یک سم شناس در آمریکا چگونه است؟ با پایان دوره تحصیل، دوره کاریابی در آمریکا آغاز می شود و فرد می تواند به راحتی در این کشور به جستجوی کار بپردازد. معمولا سم شناسان در آمریکا می توانند با توجه به تخصص و سابقه کاریشان در آزمایشگاه ها، کلینیک ها، مطب ها و بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی، کارخانجات غذایی و دارویی، پزشکی قانونی و غیره استخدام شده و مشغول کار شوند. به طور متوسط یک سم شناس در این کشور می تواند 84824$ (دلار) در سال درآمد کسب کند که درآمد چندان زیادی با توجه به متوسط درآمد در این کشور به حساب نمی آید اما همچنان بالاتر از متوسط است.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *