ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در بلژیک

رشته سم شناسی در بلژیک

کیفیت بالای آموزش سبب شده است تا تحصیل رشته سم شناسی در بلژیک به یکی از بهترین گزینه های موجود در جهان تبدیل شود. بلژیک به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای غرب اروپا در زمینه آموزش نیز پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده است و به همین دلیل است که می توان این کشور را در دسته کشورهایی در نظر داشت که تحصیل در آن می تواند یک امتیاز بزرگ به حساب آید. فرایند تحصیل در کشور بلژیک برای ایرانی ها در سال های اخیر دشوار شده است و به همین دلیل باید با دقت در این مسیر گام برداشت و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی دقیق شرایط تحصیل رشته سم شناسی در بلژیک پرداخته اند تا سطح آشنایی با این رشته تحصیلی تازه تاسیس افزایش پیدا کند.

  • شرایط تحصیل سم شناسی در بلژیک چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده سم شناسی در بلژیک کدامند؟
  • آیا برای تحصیل در بلژیک باید هزینه های زیادی را پرداخت کرد؟
  • فرایند رسیدن به کار در بلژیک برای دانشجویان خارجی پس از دریافت مدرک تحصیلی چیست؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در بلژیک

افرادی که بلژیک را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده باشند، باید رزومه ای درخور با رشته سم شناسی را ارائه کنند. مهم ترین رشته هایی که می توان به کمک ان تحصیل رشته سم شناسی در بلژیک را تجربه کرد، شامل رشته های زیست شناسی، شیمی، داروسازی و پزشکی می شود ولی کمتر کسی را می توان دید که از رشته های پزشکی و داروسازی به سمت تحصیل در این رشته ها نیل پیدا کند.

باید در نظر داشت که در حال حاضر بلژیک یکی از کشورهایی است که به دانشجویان امکان تحصیل به چند زبان مختلف را می دهد و هر فرد با توجه به شرایط خود می تواند یکی از این زبان ها را برای تحصیل خود انتخاب کند. اکثر دانشگاه های بلژیک امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم کرده اند اما باید در نظر داشت که در حال حاضر، زبان های فرانسوی و هلندی در این کشور رواج بسیاری دارند و زبان آلمانی نیز در مناطقی از شرق این کشور رواج دارد.

تحصیل رشته سم شناسی در این کشور برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و برای دانشجویان مقطع دکترا حداقل 3 سال به طول خواهد انجامید و به همین دلیل است که می توان آن را هم سطح با سایر رشته های تحصیلی قرار داد.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در بلژیک

معرفی دانشگاه های برتر رشته سم شناسی در بلژیک

دانشگاه های با کیفیت بسیار زیادی در سطح جهان برای تحصیل در رشته سم شناسی وجود دارد اما دانشگاه های بلژیکی شرایط خاص خود را در این رابطه ایجاد کرده اند. دانشگاه خنت بلژیک به عنوان دومین دانشگاه برتر اروپایی در رشته سم شناسی توانسته رتبه 8 جهان را به دست آورد و همین مسئله نشان می دهد که کیفیت آموزش در این دانشگاه بسیار بالا است و برای ورود به دانشگاه های این کشور به رزومه ای قدرتمند نیاز خواهد بود.

برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته سم شناسی در بلژیک عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته سم شناسی در بلژیک

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در بلژیک

خوشبختانه در بلژیک فرصت های مختلفی برای کاهش هزینه های تحصیل وجود دارد و به همین دلیل است که توصیه می شود تا پیش از مهاجرت به بلژیک، در این رابطه اطلاعات دقیقی به دست آورد. دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی در این کشور استفاده کنند یا به صورت نیمه وقت به کار در بلژیک مشغول شوند اما خود دانشگاه ها نیز شهریه های بسیار متفاوتی را از دانشجویان در رشته سم شناسی دریافت می کنند که می تواند در شرایط تحصیل دانشجویان موثر باشد.

به طور متوسط می توان گفت که هزینه تحصیل رشته سم شناسی برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 1100€ تا 6800€ (یورو) در سال است و دانشجویان برای زندگی در این کشور نیز، باید هزینه ای در حدود 10000€ تا 12500€ (یورو) در سال را به هزینه های خود اضافه کنند که البته با کار دانشجویی در این کشور قابلیت جبران دارد.

شرایط کار یک سم شناس در بلژیک

فردی که دوره تحصیلی خود در بلژیک را به پایان رسانده است، بالاترین شانس را برای رسیدن به کار در این حوزه دارد و می تواند در حدود 6740€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که به نسبت متوسط درآمد در این کشور، درآمدی ارزشمند به حساب می آید. کار در بلژیک در نهایت منجر به اخذ اقامت و شهروندی این کشور خواهد شد ولی باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، بسیاری از ایرانی ها با رد درخواست مهاجرت به این کشور روبرو می شوند و این مسئله ای است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. در صورتی که به دنبال تحصیل و کار در بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *