ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در کانادا

رشته سم شناسی در کانادا

تردیدی نیست که به مانند اکثر رشته های تحصیلی، تحصیل رشته سم شناسی در کانادا نیز یک امتیاز بزرگ به حساب می آید. دانشگاه های کانادا در دهه گذشته به شدت مورد توجه دانشجویان ایرانی بوده اند و روشن ترین دلیل آن، کیفیت بالای آموزش در این کشور است. افرادی که در کانادا تحصیل می کنند، شانس بالایی برای ورود به بازارهای کار جهانی خواهند داشت و این غایت آرزوی بسیاری از افرادی است که به دنبال ورود به خارج از کشور برای تحصیل هستند. در حال حاضر رشته سم شناسی به عنوان یکی از رشته های نوپا در جهان مورد توجه قرار گرفته است و به همین منظور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل سم شناسی در کانادا پرداخته اند تا کلید راه متقاضیان تحصیل در این کشور پیشرفته باشد.

  • شرایط تحصیل سم شناسی در کانادا چیست؟
  • آیا کانادا مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته سم شناسی است؟
  • هزینه تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار به عنوان یک شهروند خارجی در کانادا چگونه است؟

شرایط دانشجویان سم شناسی در کانادا

افرادی که قصد ادامه تحصیل سم شناسی در کانادا را دارند، باید در نظر داشته باشند که این رشته یکی از مجموعه رشته های تخصصی است که تنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می گردد و به همین دلیل نمی توان به راحتی در این رشته ورود پیدا کرد. گام اول برای دریافت پذیرش در این رشته، در اختیار داشتن مدرک کارشناسی در رشته های زیست، شیمی، داروسازی و پزشکی است و به همین دلیل است که متقاضیان تحصیل در این رشته در حداقل مقدار خود قرار دارد.

برای تحصیل در کانادا در رشته سم شناسی، دانشجویان می توانند به اختیار خود زبان فرانسوی یا انگلیسی را بیاموزند و تسلط به این دو زبان بستگی به جایگاه جغرافیایی دانشگاه مورد نظر آن ها دارد. در استان کبک بیشترین دوره های تحصیلی به زبان فرانسوی برگزار می شود. در کانادا دانشگاه های با کیفیت زیادی وجود دارد که امکان تحصیل در رشته سم شناسی را به علاقمندان می دهد و به همین دلیل است که فرد برای دریافت پذیرش، باید آگاهی کافی در این زمینه را در اختیار داشته باشد.

دانشگاه های برتر رشته سم شناسی در کانادا

در حال حاضر 19 دانشگاه کانادایی آماده پذیرش دانشجویان رشته سم شناسی هستند که اکثر آن ها از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردارند. برای مثال در جدول رتبه بندی بهترین دانشگاه های ارائه کننده این رشته، نام دانشگاه گوئلف در رتبه 24 جهان دیده می شود و دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز با اختلاف کمی در رتبه 29 جهان قرار گرفته است.

سایر دانشگاه های برگزیده کانادا در رشته سم شناسی عبارتند از:

دانشگاه های برتر رشته سم شناسی در کانادا

در میان 200 دانشگاه برتر جهان در رشته سم شناسی نام 11 دانشگاه کانادایی دیده می شود و همین مسئله به خوبی اثبات می کند که دانشگاه های کانادا در این رشته از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می توان آن ها را به افرادی که رزومه تحصیلی قوی در اختیار دارند توصیه کرد.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در کانادا

افرادی که کانادا را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید هزینه های نسبتا زیادی را برای دریافت پذیرش خود پرداخت کنند و پس از آن هزینه های تحصیل در این کشور نیز نسبتا زیاد است. در مقطع کارشناسی ارشد شانس خوبی برای دریافت بورسیه در کانادا وجود دارد اما در مقطع دکترا این شانس به حداکثر مقدار خود خواهد رسید.

هزینه زندگی در کانادا برای یک دانشجوی تنها در این کشور در حدود 15000$ (دلار کانادا) در سال است که به عوامل مختلفی بستگی دارد و می توان به کمک فرصت کار ضمن تحصیل، بخش عمده ای از آن را شخصا و در خاک کانادا تامین کرد. در رابطه با هزینه های تحصیل در این کشور نیز می توان بودجه مورد نیاز را چیزی در حدود 15000$ تا 21000$ (دلار کانادا) در سال دانست که نسبت به برخی از کشورهای اروپایی هزینه ای سنگین تر به حساب می آید.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در کانادا

شرایط کار یک سم شناس در کانادا

افرادی که کانادا را به عنوان مقصد تحصیل انتخاب می کنند، مهاجرت کوتاه مدت به این کشور را در سر ندارند و در صدد آن هستند که به کار پس از تحصیل نیز دست پیدا کنند. یک سم شناس در این کشور می تواند 130000$ (دلار کانادا) در سال درآمد داشته باشد که درآمدی نسبتا مناسب به حساب می آید و می توان به کمک آن شرایط مناسبی را برای خود به ارمغان آورد. از طرفی باید در نظر داشت که در نهایت این کار کردن در کانادا است که منجر به دریافت اقامت می گردد و به همین دلیل است که مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل به افراد زیادی توصیه می شود. شما نیز در صورتی که به دنبال مسیرهای اصلی مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات مهمی که در خصوص رشته سم شناسی از کارشناسان ما پرسیده می شود :

  • آیا سم شناسی در کانادا تقاضا دارد؟ در کشور کانادا سم شناسی یک تخصص بسیار پر تقاضاست. طبق پیش بینی انجمن کاردرمانگران کانادا، تعداد سم شناسان در کانادا از سال 2020 تا 2024 به میزان 23 درصد افزایش خواهد یافت.
  • چگونه در کانادا یک سم شناس بشویم؟ به منظور مطالعه تخصص در گرایش سم شناسان داشتن مدرک لیسانس مرتبط الزامی است. همه جامعه سم شناسان دارای مدارک تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد یا دکترا در سم شناسی هستند. اما به طور کلی، به منظور مدیریت برنامه های تحقیقاتی مدرک دکترا (PhD) الزامی است.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته سم شناسی در کانادا

  1. امیر جلالی گفت:

    سلام
    برای تحصیل در مقطع دکترا در کشورهای خارجی، اهمیت اصلی بای مقطع کارشناسی هست و شما در صورتی می تونید دکترا بخونید که ارتباط مشخصی بین رشته شما در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود داشته باشه.
    شما باید طرح اصلی خودتون رو ارائه کنید و ارتباط دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشدتون مشخص باشه

  2. rude گفت:

    سلام خسته نباشید،من ارشد سم شناسی پزشکی هستم و میخوام دکتری تخصصی سم شناسی بخونم خارج کشور،اما میگن لیسانست باید پزشکی باشه،لیسانسم مهندسی کشاورزی ،گرایش گیاهپزشکی بوده لطفا راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *