ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در قبرس

رشته شنوایی سنجی در قبرس

رشته شنوایی سنجی در قبرس علاقمندان نسبتا زیادی دارد؛ خصوصا قبرس جنوبی که بخشی از اتحادیه اروپا نیز محسوب می شود. قبرس با برنامه درسی عملی، نرخ بالای فارغ التحصیلان، برنامه های تحصیلی در دسترس و استانداردهای بالای زندگی، قطعا گزینه خوبی برای تحصیل در خارج از کشور در سال جاری است؛ قبرس بیش از 7% از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می کند که سومین سهم در اتحادیه اروپا پس از دانمارک و سوئد است. درست مانند هر جای دیگر، سیستم آموزشی در قبرس ویژگی های خاص خود را دارد. جای تعجب نیست که محبوب ترین رشته های ارائه شده توسط دانشگاه ها در قبرس، کسب و کار مهمان نوازی و گردشگری است، اگرچه لیست همه برنامه های موجود به هیچ وجه به این موارد محدود نمی شود.

اگرچه قبرس یکی از اعضای اتحادیه اروپا و سیستم بولونیا است، اکثر مدارس و کالج ها بر اساس سیستم آموزشی آمریکایی هستند که به دانش آموزان این فرصت را می دهد تا بار تحصیلی خود را انتخاب کنند و دوره خود را تغییر دهند. تأثیر مثبتی هم بر اوقات فراغت و هم بر شهریه دانش آموزان دارد، زیرا هر چه دروس کمتری مطالعه کنید، هزینه کمتری پرداخت می کنید؛ با این مقیاس رشته شنوایی سنجی جزو رشته های نسبتا گران تر محسوب می گردد. در عین حال، برای خارجی ‌ها تا حدودی پیچیده ‌تر است، زیرا تحصیل برای آنها گران‌ تر است و طبق قانون مهاجرت قبرس، آنها مجاز به کار بیشتر از ساعات مقرر در قانون نیستند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در قبرس به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در قبرس چقدر است؟
  • میزان درآمد حاصل از رشته شنوایی سنجی در قبرس به چه صورت می باشد؟

درآمد رشته شنوایی سنجی در قبرس

کار در فنلاند، سوئد، آلمان، کانادا و غیره، به مراتب بهتر از کار در قبرس می باشد. چه به لحاظ فرصت های شغلی چه از نظر درآمد، کشورهای مزبور به مراتب بهتر از قبرس هستند. با این وجود همان طور که اشاره شد قبرس جنوبی عضوی از اتحادیه اروپا می باشد و واحد پول آن نیز یورو است؛ پس تعجبی ندارد که نسبت به قبرس شمالی، افراد بیشتر تمایل به تحصیل و کار در قبرس جنوبی را دارند. البته زبان رسمی در قبرس جنوبی یونانی است و رشته شنوایی سنجی برای اینکه به بازار کار خوبی دسترسی داشته باشد، فارغ التحصیلان را ملزم به تسلط به این زبان در کنار زبان انگلیسی می نماید. در نهایت لازم به ذکر است که درآمد رشته شنوایی سنجی در قبرس نسبتا خوب می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد سال 2022 این رشته به تصویر کشیده شده است:

درآمد رشته شنوایی سنجی در قبرس

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در قبرس

هزینه تحصیل در قبرس قابل دسترسی است و اگرچه سالانه رشد می کند، این افزایش با شاخص تورم مرتبط است؛ به طور متوسط، هزینه های تحصیل بین 3400€ تا 8000€ (یورو) در سال یا حدود 314€ (یورو) در هر ماژول متغیر است. رشته شنوایی سنجی قدری شهریه های بالاتری نسبت به رشته هایی مثل ادبیات یونانی، فلسفه و غیره در قبرس دارد. به طور حدودی می توان شهریه رشته شنوایی سنجی در قبرس را در سال 2022 با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی بین 6500€ تا 8500€ (یورو) در هر سال دانست. هزینه زندگی در قبرس نیز با توجه به این که فرد در چه شهری زندگی می کند و چه سبک زندگی دارد، متفاوت می باشد؛ اما معمولا ماهانه 650€ تا 800€ (یورو) می باشد.

قبرس به دلیل هزینه پایین تحصیل در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی معتبر اروپایی شناخته شده است. این کشور همچنین بیش از 7% از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می کند که در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا رقم بسیار بالایی است. شما می توانید در یک دانشگاه دولتی قبرس در مقطع لیسانس به صورت رایگان تحصیل کنید. برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA، هزینه آن تا 7000€ (یورو) در سال خواهد بود. در سطح کارشناسی ارشد، همه دانشجویان بین المللی، در تمامی رشته ها نه صرفا رشته شنوایی سنجی، هزینه هایی از حدودا 4000€ تا 8000€ (یورو) در سال پرداخت می کنند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در قبرس

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در قبرس

برای تحصیل شنوایی سنجی در قبرس ابتدائا باید از دانشگاهی در این کشور پذیرش گرفت. قبرس دانشگاه های خوبی برای رشته شنوایی سنجی دارد؛ رتبه بین المللی دانشگاه های ذیل در سال 2022 به ترتیب 401، 601 و 801 می باشد. برای تحصیل در قبرس بهترین دانشگاه ها عبارت هستند از:

  • University of Cyprus
  • University of Nicosia
  • Near East University

بعد از پذیرش از دانشگاه، گام بعدی به منظور تحصیل در قبرس، اخذ ویزای تحصیلی این کشور است که به مدارک متعددی نیازمند می باشد. از جمله مهم ترین مدارکی که باید به سفارت قبرس تقدیم نمود می توان به فرم درخواست ویزای ورود قبرس، تکمیل و امضا شده است، پاسپورت شما که باید حداقل یک سال دیگر از تاریخ ورود به قبرس معتبر باشد، چهار عکس اخیر به اندازه پاسپورت، که در مقابل پس‌زمینه سفید گرفته شده‌اند و غیره اشاره نمود. علاقمندان به تحصیل رشته شنوایی سنجی در قبرس می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته شنوایی سنجی در قبرس

  1. سعید گفت:

    با سلام
    بنده ساکن ایران نیستم و تماس از طریق شماره مستقیمتون برای بنده مقدور نیست. صفحه اینتاگرامتون را خواستم باز کنم و از اونجا پیغام بفرستم که اونم در دسترس نبود. به ناچار ایمیل فرستادم. اگر برایتان مقدور هستش جهت برقراری ارتباط، شماره واتساپ برای بنده ارسال کنین. سپاسگزارم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      09309195303

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *