ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در لهستان

رشته شنوایی سنجی در لهستان

رشته شنوایی سنجی در لهستان نسبت به رشته های مهندسی، طرفداران کم تری دارد. البته در مجموع می توان تحصیل در لهستان را گزینه خوبی دانست؛ چرا که عضوی از اتحادیه اروپا و سیستم بولونیا می باشد. در واقع مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های لهستان را تمامی کشورهای توسعه یافته دنیا می پذیرند. رشته شنوایی سنجی در لهستان طرفداران خاص خود را دارد اما جزو بهترین رشته های تحصیلی در این کشور نیست. در واقع این رشته ها در دانشگاه های لهستان عبارت هستند از:

  • مهندسی مکانیک پیشرفته
  • علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • اتوماسیون و کنترل
  • مدیریت مهندسی
  • مدیریت در سازمان های بین المللی
  • علم شیمی
  • کارشناسی ارشد در امور مالی و حسابداری
  • LLM

همچنین اگرچه شنوایی سنجی هم جایگاه شغلی خوبی در لهستان دارد، جزو پرمتقاضی ترین مشاغل این کشور نمی باشد. از جمله مشاغلی که بیشترین موقعیت های شغلی را در لهستان دارند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • کارمندان در زمینه تجارت
  • رانندگان
  • تکنسین ها، انبارداران
  • مهندسان
  • متخصصان فناوری اطلاعات
  • حسابداران، اقتصاددانان
  • پزشکان
  • کارکنان منابع انسانی

دانشجویان بین المللی موافق هستند که دانشگاه های لهستان برخی از بهترین آموزش های عالی را در اروپا ارائه می دهند. آموزش عالی در لهستان سابقه ای نزدیک به 800 سال دارد و این کشور خانه بیش از 400 موسسه است که بسیاری از آنها اکنون برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند. بزرگترین دانشگاه لهستان دانشگاه ورشو است و برخی دانشجویان علاقمند به تحصیل رشته شنوایی سنجی در این دانشگاه هستند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته مزبور در لهستان اطلاعاتی ارائه شده و به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل شنوایی سنجی در لهستان چقدر است؟
  • درآمد شنوایی سنجی در لهستان چه میزان می باشد؟

درآمد رشته شنوایی سنجی در لهستان

کار در لهستان با رشته شنوایی سنجی امکان پذیر می باشد به شرطی که فرد علاوه بر زبان انگلیسی به زبان لهستانی نیز تسلط کامل داشته باشد. لازم به ذکر است که اگرچه شنوایی سنجی جزو پرمتقاضی ترین مشاغل در لهستان سال 2022 نیست اما فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر لهستان برای کاریابی مشکلی نخواهند داشت. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، درآمد رشته شنوایی سنجی در لهستان بیان شده است:

درآمد رشته شنوایی سنجی در لهستان

لازم به ذکر است دانشجویان خارجی در لهستان چه ضمن تحصیل و چه پس از فارغ التحصیلی اجازه کار در لهستان را دارند. منتهی کار ضمن تحصیل در لهستان محدود است که در ادامه به آن پرداخته می شود و کار بعد از تحصیل نیز شرایطی دارد. در واقع در سال 2022 دانشجویان پس از فارغ التحصیلی تنها 1 سال فرصت دارند شغلی پیدا کنند و ویزای کاری لهستان را اخذ نمایند. به عبارت دقیق تر ویزای کوتاه مدت به دارنده این اجازه را می دهد که حداکثر تا 3 ماه در لهستان بماند و ویزای بلند مدت تا 1 سال. تمدید ویزا در لهستان تنها در موارد فورس ماژور یا شرایطی که در هنگام درخواست ویزا در کنسولگری قابل پیش بینی نیست امکان پذیر است.

کار ضمن تحصیل رشته شنوایی سنجی در لهستان

دانشجویان بین المللی تا زمانی که در یک موسسه ثبت نام کرده باشند، حق کار در حین تحصیل در لهستان را دارند و دانشجویانی که تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز باید دارای مجوز اقامت معتبر باشند. در واقع با داشتن work permit حین تحصیل در لهستان نیز دانشجویان می توانند به صورت محدود مشغول به کار شوند. لازم به ذکر است در شرایطی که در برخی از کشورهای دنیا از جمله اندونزی، هند و چین، دانشجویان بین المللی مجوز کار ضمن تحصیل ندارند، در لهستان اینگونه نیست. در واقع در این کشور حتی به عنوان دانشجوی بین المللی نیز می توان تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار شد.

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در لهستان

تحصیل در لهستان خیلی پرهزینه نمی باشد و رشته شنوایی سنجی را می توان در دانشگاه های لهستان با شهریه 3500€ تا 6000€ (یورو) تحصیل نمود. لهستان یک کشور اروپایی مقرون به صرفه با اقتصاد بسیار با ثبات است و هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی بین 350€ تا 550€ (یورو) در ماه متغیر است. شما می توانید بسته به شهر یا منطقه ای که می خواهید در آن تحصیل کنید، بودجه خود را تنظیم کنید؛ شهرهای بزرگتر مانند کراکوف یا ورشو بین €500 تا 850€ (یورو) در ماه نیاز دارند.

در خصوص تحصیل در لهستان توجه به این نکته ضروری است که اهمیت دارد فرد موفق شود از دانشگاهی که جایگاه بین المللی خوبی دارد پذیرش بگیرد. این موضوع خصوصا برای دانشجویان بین المللی که اگر نتوانند پس از فارغ التحصیلی کار پیدا کنند باید خاک لهستان را ترک گویند اهمیت بیشتری دارد. چون تسلط به زبان لهستانی یا روسی در کنار زبان زبان انگلیسی به همراه اخذ مدرک از دانشگاه های ممتاز لهستان، شانس کاریابی در این کشور را تا حد زیادی بالا می برد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در لهستان

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در لهستان

در سال جاری بهترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل رشته شنوایی سنجی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی شنوایی سنجی در لهستانTHE Ranking 2022QS Ranking 2022
Jagiellonian University501309
University of Warsaw601308
Adam Mickiewicz University Poznan1001801

ویزای تحصیلی لهستان برای دانشجویان رشته شنوایی سنجی

برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان ابتدائا باید از دانشگاهی در این کشور پذیرش گرفت و سپس مدارکی را تقدیم سفارت کرد. از جمله این مدارک می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی لهستان
  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش قطعی دانشگاه

لازم به ذکر است پاسپورت فرد باید حداقل 3 ماه پس از پایان دوره تحصیلی در لهستان نیز اعتبار داشته باشد. همچنین ارائه CV انگلیسی و ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ریز نمرات، به سفارت لهستان ضروری است. از دیگر مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان در سال 2022 لازم است می توان به گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اشاره کرد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته شنوایی سنجی در لهستان 2022، درآمد رشته شنوایی سنجی و غیره توضیحاتی ارائه گردید که امید است مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *