ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در پاراگوئه

رشته شنوایی سنجی در پاراگوئه

رشته شنوایی سنجی در پاراگوئه علاقمندان خود را دارد اما معمولا دانشجویان سایر کشورهای آمریکای لاتین نظیر برزیل یا آرژانتین را انتخاب میکنند. منتهی دانشجویان کشورهایی مثل ایران، چین، هند و غیره، برای تحصیل، انتخاب کشورهایی مثل کانادا، آلمان، فرانسه، هلند، آمریکا، اتریش و غیره را ترجیح می دهند. در کشور پاراگوئه آموزش عمومی تا قبل از دانشگاه برای همه شهروندان این کشور رایگان است، اما نرخ ترک تحصیل همچنان بالاست. تا دهه 1990، ایالت Universidad Nacional de Asunción و Universidad Católica Nuestra Señora de la Asunción به کل جمعیت پاراگوئه خدمات رسانی می کردند. دولت پاراگوئه به عنوان بخشی از اصلاحات آموزشی در دهه 1990، دولت 10 دانشگاه جدید ایجاد کرد. این دانشگاه ها در قیاس با دانشگاه های کشورهایی مثل کانادا و آمریکا، جایگاه ممتازی ندارند. اما برای کسانی که می خواهند بعد از تحصیل هم در پاراگوئه بمانند گزینه خوبی هستند.

برای تحصیل در پاراگوئه به ویزای دانشجویی پاراگوئه یا مجوز بسته به اینکه از کجا آمده اید نیاز دارید؛ شرایط ویزای پاراگوئه برای دانشجویان بین المللی به شرح ذیل است:

  • گذرنامه
  • شناسنامه و ترجمه رسمی آن
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی ازدواج یا طلاق، در صورت وجود

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص تحصیل در پاراگوئه و به طور خاص راجع به رشته شنوایی سنجی به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در پاراگوئه چقدر است؟
  • درآمد متخصصین رشته شنوایی سنجی در پاراگوئه چه میزان است؟

کار با رشته شنوایی سنجی در پاراگوئه

کار در پاراگوئه مستلزم فارغ التحصیل شدن از یکی از دانشگاه های این کشور و داشتن دانش زبانی می باشد. سیستم آموزش عالی پاراگوئه توسط 41 دانشگاه با 941 برنامه تحصیلی ارائه شده است که برخی از آن ها در حوزه شنوایی سنجی می باشد. لازم به ذکر است که در قانون اساسی 1992، اسپانیایی و گوارانی زبان های رسمی پاراگوئه هستند. گوارانی توسط نزدیک به نه دهم جمعیت صحبت می شود، اما از سال 1996 تنها به عنوان زبان آموزشی در مدارس استفاده می شود؛ منتهی کاریابی در پاراگوئه مستلزم تسلط به یکی از این زبان ها در کنار زبان انگلیسی می باشد.

لازم به ذکر است که در پاراگوئه به طور کلی مردم قدرت خرید خیلی بالایی ندارند، اما در مقابل هزینه های زندگی نیز زیاد نیست. با این وجود متخصصین رشته شنوایی سنجی را می توان دارای درآمد معقولی در این کشور دانست. خصوصا شنوایی سنجانی که مدرک تحصیلی بالاتر و سابقه کاری بیشتری دارند. در تمام کشورهای دنیا از جمله پاراگوئه شنوایی شناسی علم شنوایی، تعادل و اختلالات مربوط به آن است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد ماهانه رشته شنوایی سنجی در سال 2022 در پاراگوئه نشان داده شده است:

حدود درآمد ماهانه رشته شنوایی سنجی در پاراگوئه

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در پاراگوئه

تحصیل در پاراگوئه مزایای خیلی زیادی ندارد، اما از جمله معدود مزیت های آن می توان به پایین بودن شهریه دانشگاه اشاره نمود. شهریه هر رشته ای در پاراگوئه با توجه به نوع رشته، دانشگاه محل تحصیل و مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) متفاوت می باشد. اما در خصوص رشته شنوایی سنجی چنین می توان بیان داشت که حدود شهریه این رشته در غالب دانشگاه های پاراگوئه سالانه حدود 4000$ (دلار آمریکا) می باشد. پاراگوئه به طور کلی کشوری خیلی امن نیست و خطرات زیادی در قالب جرایم کوچک، جنایات خشونت آمیز، قاچاق، پولشویی، پلیس فاسد و بسیاری دیگر دارد. به همین دلیل با وجود این که به لحاظ هزینه های زندگی کشور ارزان قیمتی است، خارج از آمریکای لاتین، کسی پاراگوئه را برای مهاجرت انتخاب نمی کند. هزینه زندگی در پاراگوئه به شرح ذیل است:

  • هزینه تخمینی خانواده 4 نفره ماهانه 1495$ (دلار آمریکا) بدون اجاره است.
  • هزینه های ماهانه 1 نفر بدون اجاره 420$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود.

به این رقم باید اجاره مسکن در پاراگوئه نیز افزوده شود:

نوع مسکنحدود اجاره بهای ماهانه در پاراگوئه (دلار آمریکا)
آپارتمان 1 خوابهاز 225$ تا 300$
آپارتمان 3 خوابهاز 430$ تا 625$

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در پاراگوئه

شروع به تحصیل دانشجویان شنوایی سنجی در پاراگوئه

با در نظر گرفتن هزینه تحصیل در پاراگوئه، کسانی که آغاز به یادگیری این رشته می نمایند، باید مراحلی را در دانشگاه های پاراگوئه پشت سر بگذرانند. ابتدائا فرد باید از یکی از دانشگاه های پاراگوئه پذیرش بگیرد و دوره شنوایی سنجی خود را شروع نماید. در پاراگوئه شما باید یک برنامه آموزشی 3 ساله NHS Practitioner در علوم مراقبت های بهداشتی (شنوایی شناسی) را تکمیل کنید. لازم به یادآوری است برای کار به عنوان شنوایی شناس در بخش خصوصی، باید مدرک شنوایی شناسی را که توسط شورای حرفه های بهداشت و مراقبت تایید شده است، بگذرانید.

در ضمن فراموش نشود بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه فرد باید ویزای تحصیلی پاراگوئه را نیز اخذ نماید که به مدارک متعددی نیازمند می باشد. در سال 2022 برای درخواست ویزای دانشجویی پاراگوئه، به پاسپورتی با اعتبار حداقل 6 ماه پس از بازگشت از پاراگوئه نیاز دارید. شما باید با ویزای تحصیلی استاندارد وارد پاراگوئه شوید، سپس در عرض 7 روز پس از ورود، نام و آدرس خود را در نزدیکترین ایستگاه پلیس محلی شهر محل اقامتتان در پاراگوئه ثبت کنید. در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به رشته شنوایی سنجی در پاراگوئه توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *