ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در چک

رشته شهرسازی در چک

تحصیل در رشته شهرسازی در چک با کیفیت خوب زندگی و هزینه مقرون به صرفه زندگی همراه است و متقاضیان خود را داراست. هزینه زندگی در این کشور اروپایی در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب در قاره اروپا مقرون به صرفه تر است. همچنین در این کشور برای دانشجویان تخفیف های دانشجویی وجود دارد. جمهوری چک نه تنها گزینه مقرون به صرفه ای برای کسانی است که علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور هستند، بلکه برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا و نوآورانه را نیز ارائه می دهد، که بسیاری از آن ها به زبان انگلیسی هستند، در کشوری با هزینه کم زندگی در قلب اروپا.

در جمهوری چک، رشته شهرسازی در دانشگاه هایی مانند دانشگاه فنی چک و دانشگاه فنی برنو به زبان انگلیسی ارائه می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شهرسازی در چک تهیه نموده اند.

کارشناسی ارشد رشته معماری و شهرسازی در دانشگاه فنی چک

برنامه کارشناسی ارشد رشته معماری و شهرسازی دانشگاه فنی چک (CTU) فرصتی است برای توسعه بیش تر بنیان ها و اصول به دست آمده در طول تحصیلات دوره کارشناسی و یافتن چیزهای شخصی و مسیر شخصی خود. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه طول می کشد. مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش و زمان آغاز برنامه به صورت زیر می باشد:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
قبل از می 2022 برای دانشجویان ملیسپتامبر 2022
قبل از مارس 2022 برای دانشجویان بین المللی

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به رشته معماری و شهرسازی در دانشگاه فنی چک

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. “مانند یک معمار فکر کنید” و “ساختن چیزی” از دروس این برنامه هستند. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 5201€ (یورو) در سال است. هدف این برنامه ارائه دانش و مهارت های حرفه ای برای همه جنبه های دنیای معاصر با توجه به مسائل معماری مدرن است. دانشگاه فنی چک در پراگ واقع است، شهری که پایتخت و یکی از بهترین شهرهای چک برای تحصیل می باشد.

کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی در دانشگاه فنی برنوی چک

برنامه کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی دانشگاه فنی برتو، یک برنامه تمام وقت است که تحصیل در آن 2 سال به طول می انجامد. زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و هزینه تحصیل در آن 3500€ (یورو) معادل 3944.85$ (دلار آمریکا) در سال است؛ این یعنی در مجموع هزینه تحصیل این برنامه 7000€ (یورو) معادل 7889.71$ (دلار آمریکا) می باشد. هدف این برنامه دستیابی به درجه ای از توانایی و صلاحیت فارغ التحصیلانی است که در فرآیند اخذ مجوز – در پیوستن به اتاق معماران چک – بتواند دانش و مهارت های مورد نیاز را به اثبات برساند. فارغ التحصیلان این برنامه دانش و مهارت هایی را کسب می کنند که آن ها را قادر می سازد تا حرفه ای آزاد (freelance profession) را دنبال کنند.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته شهرسازی در چک

ساختار شهریه در جمهوری چک به هزینه های برنامه های چک زبان و هزینه های برنامه های غیر چک زبان تقسیم می شود. اگر دانشجویی به زبان چکی مسلط است و می خواهد به زبان چک تحصیل کند، تحصیلات دانشگاهی وی در موسسات دولتی این کشور رایگان است! طبق قانون، تحصیل در برنامه های چک زبان برای همه دانشجویان بدون توجه به ملیت آن ها رایگان است.

اما اگر دانشجویی می خواهد به زبان انگلیسی یا زبان دیگری غیر از چک تحصیل کند، دانشگاه ها حق دریافت شهریه را دارند. هزینه تحصیل در برنامه های غیر چک زبان بر اساس دانشگاه و برنامه متفاوت است، اما دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که از 0 تا 22350$ (دلار آمریکا) در سال بپردازند. خوشبختانه، گزینه های بورسیه زیادی برای دانشجویان از طرف دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارند، جمهوری چک یا کشورشان وجود دارد.

به هر حال، چه دانشجویان به زبان چکی و چه به زبان دیگری در جمهوری چک تحصیل کنند، موسسات آموزش عالی خصوصی این کشور می توانند هزینه دریافت کنند و این موسسات گران تر از موسسات دولتی هستند.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته شهرسازی در چک

هزینه محل زندگی دانشجویان رشته شهرسازی در چک

گزینه محبوب مقرون به صرفه محل زندگی در جمهوری چک برای دانشجویان، زندگی در خوابگاه است. اکثر دانشگاه‌های جمهوری چک به دانشجویان بین‌المللی این فرصت را می‌دهند که در پردیس دانشگاه در خوابگاه‌های دانشجویی متعلق به خود دانشگاه‌ها زندگی کنند.

اما اگر دانشجویی فضای کمی بیش تری را ترجیح می دهد، می تواند یک آپارتمان خصوصی یا یک اتاق تک نفره را در یک آپارتمان مشترک با قیمت مناسب اجاره کند.

دانشجویان باید انتظار پرداخت ارقام زیر را به صورت ماهانه برای گزینه های محل اقامت زیر داشته باشند:

  • خوابگاه دانشجویی (اتاق با هم اتاقی ها، معمولاً 2 نفر در یک اتاق) – حدود 120$ (دلار آمریکا)
  • اتاق خصوصی – حدود 250$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان خصوصی 2-3 خوابه – حدود 500$ تا 800$ (دلار آمریکا)

این قیمت ها به احتمال زیاد بسته به مکان متفاوت است. اگر دانشجو در شهر پرجمعیت‌تری مانند پراگ زندگی می‌کند، می‌تواند انتظار پرداخت اجاره بهای بیش تری را داشته باشد.

هزینه زندگی دانشجویان رشته شهرسازی در چک

خوشبختانه، جمهوری چک در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب اروپایی، میانگین هزینه زندگی بسیار کم تری دارد. بنابراین، تحصیل در جمهوری چک یک گزینه مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی است! هزینه ها بر اساس موقعیت مکانی دانشجویان متفاوت است، اما به طور متوسط باید بین 350$ تا 750$ (دلار آمریکا) معادل 290€ تا 620€ (یورو) معادل 7600CZK تا 16200CZK (کرونای چک) در ماه هزینه کنند. این مقدار باید به راحتی وعده های غذایی، محل اقامت، حمل و نقل عمومی و فعالیت های فوق برنامه دانشجویان را پوشش دهد.

در جمهوری چک به راحتی می توان غذای باکیفیت و با قیمت مقرون به صرفه پیدا کرد. به طور متوسط، دانشجویان می توانند انتظار پرداخت هزینه های زیر را داشته باشند:

  • ناهار دانشجویی در کافه تریا – 50CZK (کرونای چک) /3$ (دلار آمریکا)
  • غذا در رستوران – 130CZK (کرونای چک) /9$ (دلار آمریکا)

مواد غذایی نیز معمولا ارزان تر هستند. بنابراین، اگر دانشجویی بودجه کمی دارد، می تواند تعداد وعده‌های غذایی را که بیرون می‌خورد محدود کند و در عوض به خرید مواد غذایی برود.

در جمهوری چک دانشجویان تخفیف های زیادی برای شرکت در فعالیت های اوقات فراغت مانند گالری های هنری دارند. آن ها می توانند ارقام زیر را برای سرگرمی های رایج زیر در نظر داشته باشند:

  • بلیط فیلم – 100CZK تا 200CZK (کرونای چک) /5$ تا 9$ (دلار آمریکا)
  • ورودی موزه – از 40CZK (کرونای چک) /8$ (دلار آمریکا)
  • ورودی باشگاه – از 100CZK (کرونای چک) /5$ (دلار آمریکا)
  • اجاره دوچرخه – 200CZK تا 500CZK (کرونای چک) /9$ تا 23$ (دلار آمریکا) در روز

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته شهرسازی در چک هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت چک از طریق تحصیل با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *