ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در فیلیپین

رشته شهرسازی در فیلیپین

رشته شهرسازی در فیلیپین برای علاقه مندان به تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. به همین دلیل است که باعث شده با توجه به هزینه های زندگی مناسب و شهریه های نسبتا پایین دانشگاه های فیلیپین توجه برخی افراد به این کشور جلب شود. ولی پیش از انتخاب فیلیپین برای تحصیل و زندگی توجه شود این کشور در حال توسعه است و اقتصاد قدرتمندی ندارد. در واقع عمده ترین بخش تشکیل دهنده درآمد دولت فیلیپین را توریسم تشکیل می دهد که در دوران کرونا با مشکلات عدیده ای مواجه بود. در حالی که کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس به دلیل داشتن دانشگاه های برتر سرمایه انسانی و مالی زیادی را هر ساله جذب می نمایند، تعداد افرادی که فیلیپین را برای تحصیل و زندگی انتخاب می کنند کم است.

فیلیپین کشوری است که مردم آن بعضا به بهداشت خیابان ها کم تر توجه می کنند. همچنین نرخ ارتکاب جرایمی مثل سرقت در فیلیپین نسبتا بالا است. این در حالی است که تقریبا با صرف هزینه های مشابه فیلیپین افراد می توانند در کشورهای امن تری مثل مجارستان، رومانی، لهستان و غیره تحصیل کنند که همگی عضو اتحادیه اروپا هستند. در حالی که اخذ اقامت فیلیپین مزیت مهمی به شمار نمی آید و داشتن ویزای تحصیلی این کشور، برخلاف کشوری مثل مجارستان، باعث نمی شود فرد بتواند آزادانه به کل شنگن سفر کند. با این حال مواردی از جمله علاقه به فرهنگ آسیای شرقی و هزینه های مناسب تحصیل و زندگی ممکن است برخی افراد را به فیلیپین رهنمود سازد. پس موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم گرفته تا در این مقاله موارد ذیل را توضیح دهد:

  • هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در فیلیپین در سال 2022 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های رشته شهرسازی در فیلیپین کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در فیلیپین

هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در فیلیپین

برای تحصیل کارشناسی رشته شهرسازی در فیلیپین علاقمندان باید ابتدائا 1 سال در کالج شرکت کنند. هزینه این دوره با توجه به قوانین مالی هر کالج در سال 2022 بین 70000PHP تا 250000PHP (پزوی فیلیپین) می باشد. سپس می توانند از رشته شهرسازی در دانشگاه این کشور در مقطع کارشناسی پذیرش بگیرند. در دانشگاه نیز با توجه به قوانین هر دانشگاه و مقطع تحصیلی، شهریه رشته شهرسازی سالی 25000PHP تا 100000PHP (پزوی فیلیپین) است. توجه شود امکان تحصیل دانشجویان بین المللی در مدارس دبیرستان و ابتدائی دولتی فیلیپین وجود ندارد. همچنین در مقطع کارشناسی و بالاتر نیز با توجه به کم بودن بودجه دانشگاه های فیلیپین، تعداد بورسیه های اعطایی به دانشجویان زیاد نیست.

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی در فیلیپین نیز باید مد نظر قرار گیرد. هزینه زندگی در فیلیپین معمولا بین 400$ تا 600$ (دلار آمریکا) می باشد. دانشجویان در فیلیپین می توانند با تهیه خوابگاه دانشجویی به جای آپارتمان مستقل هزینه های زندگی خود در این کشور را تا ماهی 400$ و بعضا 350$ (دلار آمریکا) نیز کاهش دهند. البته اخیرا امکان مشغول شدن به کار دانشجویی برای دانشجویان بین المللی مجاز دانسته شده است به شرطی که فرد مجوز اخذ نماید. در ادامه کار در فیلیپین توسط دانشجویاندر سال 2022 بیشتر توضیح داده خواهد شد.

کار با رشته شهرسازی در فیلیپین

کار در فیلیپین از سوی دانشجویان در مشاغلی مثل آشپزی یا ظرفشویی در رستوران، کار در کتابخانه و غیره است. پس امکان کار تخصصی با رشته شهرسازی حین تحصیل در فیلیپین تقریبا وجود ندارد. با این حال برای مشغول شدن به کار دانشجویی باید از COE یا AEP که مجوز کار خارجیان است بهره مند بود. البته اخذ این مجوز کاری برای خارجی هایی است که می خواهند بیش از 6 ماه در فیلیپین مشغول به کار باشند. پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه اما می توان با مدرک شهرسازی مشغول به کار شد. به شرطی که فرد با پرداخت 37$ (دلار آمریکا) ویزای تحصیلی فیلیپین را تبدیل به ویزای کاری کند. حداقل و حداکثر حقوق ماهیانه کار در فیلیپین برای رشته شهرسازی در سال 2022 به شرح نمودار ذیل است:

حداقل و حداکثر حقوق ماهیانه کار در فیلیپین برای رشته شهرسازی

بهترین دانشگاه ها برای رشته شهرسازی فیلیپین

فیلیپین دانشگاه مطرحی در سطح جهانی ندارد، اما در سطح ملی بهترین دانشگاه های این کشور عبارت هستند از:

رتبه ملیبهترین دانشگاه های فیلیپین برای رشته شهرسازیشهر
1University of the Philippines DilimanQuezon City
2Ateneo de Manila UniversityQuezon City
3University of Santo TomasManila
4De La Salle UniversityManila
5University of the Philippines SystemQuezon City

ویزای تحصیلی فیلیپین

برای اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین فرد باید ابتدائا در رشته شهرسازی از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرد. به این منظور باید مدارکی از جمله CV، مدرک زبان معتبر آیلتس یا تافل، توصیه نامه، انگیزه نامه و غیره به دانشگاه مورد نظر ارائه شود. پس از اخذ پذیرش قطعی از دانشگاه مورد نظر نوبت به ویزای تحصیلی فیلیپین می رسد که اخذ آن دشوار نیست. مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین مورد نیاز است عبارت هستند از: نامه پذیرش قطعی از دانشگاه فیلیپینی، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، ترجمه رسمی مدارک، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، محل اقامتی در فیلیپین و غیره. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در رشته شهرسازی در فیلیپین در سال 2022 توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *