ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در قبرس

رشته شهرسازی در قبرس

رشته شهرسازی در قبرس یکی از بهترین گزینه های تحصیلی می باشد؛ خصوصا در قبرس جنوبی که نظام تحصیلی و اقتصادی بهتری دارد. قبرس جنوبی کشوری عضو اتحادیه اروپا و توسعه یافته است که هزینه های زندگی در آن در قیاس با کشورهایی مثل آلمان، نروژ، فرانسه و غیره پایین تر می باشد. اما برخلاف کشورهای ذکر شده، تحصیل در قبرس رایگان نمی باشد؛ پس دانشجویان باید با توجه به رشته تحصیلی و مقطعی که انتخاب کرده اند، مطابق قوانین مالی دانشگاه شهریه پرداخت نمایند. مگر در شرایطی که دانشجویی که تحصیل در قبرس را انتخاب نموده است، رزومه خیلی درخشانی داشته باشد و بتواند بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی اخذ نماید. لازم به ذکر است علاوه بر بورسیه های تحصیلی امکان تامین بخشی از هزینه های زندگی در قبرس با مشغول شدن به کار دانشجویی ممکن می باشد.

منتهی باید توجه داشت کار دانشجویی محدود است؛ به علاوه مطابق اعلام های غیر رسمی، شانس دانشجویان غیر اروپایی و غیر آمریکایی برای داشتن درآمد خوب در قبرس کم است. یعنی به طور معمول دانشجویان آسیایی و آفریقایی در قبرس درآمد کم تری نسبت به اروپایی ها و آمریکایی ها دارند. منتهی انتخاب قبرس همان طور که به طور ضمنی اشاره شد مزایایی هم دارد. علاوه بر هزینه های تحصیل و زندگی معقول در قبرس، می توان به امنیت اقتصادی و اجتماعی قبرس جنوبی هم به عنوان یکی از مزایای مهم این کشور اشاره نمود. در شرایطی که امکان تحصیل در کشورهایی مثل استرالیا، به دلیل گران بودن دانشگاه ها کم شده است، قبرس می تواند جایگزین خوبی باشد. به همین دلیل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به ارائه اطلاعاتی در این موضوع می پردازند:

  • هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در قبرس چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های قبرس برای رشته شهرسازی 2022 کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در قبرس

تحصیل در قبرس متناسب با رشته تحصیلی، مقطع (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و سیاست های مالی دانشگاه مقصد، هزینه های متفاوتی خواهد داشت. رشته شهرسازی را نه می توان مثل پزشکی و دندانپزشکی در گروه رشته های گران قبرس جای داد و نه مثل رشته های علوم انسانی (جامعه شناسی، ادبیات انگلیسی و غیره) رشته ارزان قیمتی است. در دانشگاه های قبرس شهریه رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی سالانه بین 3000€ تا 13000€ (یورو) می باشد. اما در مقطع کارشناسی ارشد معمولا شهریه رشته شهرسازی در قبرس نهایتا به سالی 10000€ (یورو) می رسد. توجه شود که دوره کارشناسی رشته شهرسازی در قبرس 4 ساله و دوره کارشناسی ارشد این رشته 1.5 تا 2 ساله می باشد. برخلاف کشورهایی مثل انگلستان که دوره های کارشناسی دانشگاه هایش نهایتا 3 ساله خواهد بود.

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در قبرس نیز باید بررسی گردد که نسبتا مناسب می باشد. برخلاف کشوری مثل موناکو که متوسط اجاره بهای ماهانه آپارتمان های 1 خوابه اش ماهانه بالای 4000€ (یورو) است، در قبرس با هزینه به مراتب کم تر می توان خانه پیدا کرد. همچنین اگر کسی موفق به تهیه خوابگاه دانشجویی شود، هزینه های زندگی اش در قبرس کم تر هم می شود. هزینه ماهانه خوابگاه های قبرس ماهانه بین 250€ تا 600€ (یورو) می باشد. اجاره بهای آپارتمان های شخصی در قبرس در سال 2022 نیز به شرح نمودار ذیل می باشد:

متوسط اجاره آپارتمان در قبرس

بهترین دانشگاه های رشته شهرسازی در قبرس

قبرس دانشگاه هایش به خوبی کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و غیره نیستند. اما تعدادی از دانشگاه های این کشور، خصوصا قبرس جنوبی، جایگاه نسبتا مقبولی دارند. بهترین دانشگاه های رشته شهرسازی در قبرس در سطح ملی طی سال 2022 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های رشته شهرسازی قبرسرتبه ملیQS Ranking 2022THE Ranking 2022
University of Cyprus1440401
Cyprus University of Technology2501
University of Nicosia3601

به منظور اخذ پذیرش از این دوره های تحصیلی فرد باید قادر باشد مدارکی را متناسب با مقطع تحصیلی خود و قوانین دانشگا همورد نظرش تهیه و ارائه نماید. برخی از کلی ترین و مهم ترین مدارک در این حوزه عبارت هستند از:

  • پرتفلیو شامل سوابق اجرایی، آکادمیک و عملی فرد
  • مدرک زبان متناسب با حداقل های مورد نظر دانشگاه
  • CV
  • انگیزه نامه
  • 2 توصیه نامه از اساتید پیشین
  • Application fee

بهترین دانشگاه های رشته شهرسازی در قبرس

کار دانشجویی در قبرس

دانشجویان در قبرس اجازه دارند تا 20 ساعت در هر هفته مشغول به شغلی باشند و کار کنند. درآمد دانشجویان اروپایی و آمریکایی به ازای کار دانشجویی معمولا ساعتی 8€ (یورو) در قبرس می باشد. اما همان طور که پیش تر نیز اشاره آسیایی ها و آفریقایی ها درآمد کم تری دارند؛ این تبعیض در کشورهایی مثل کانادا و آمریکا خیلی کم تر دیده می شود. از جمله مشاغل دانشجویی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • کارآموز شرکت های معماری
  • آشپزی در رستوران ها
  • کار در کتابخانه دانشگاه و غیره

پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه نیز دانشجویان در صورتی که شغلی پیدا کنند، قادر به تمدید اقامتشان در قبرس هستند. فارغ التحصیلان رشته شهرسازی در قبرس شرایط خوبی دارند. معمولا این گروه به ازای کار تمام وقت خود در قبرس ماهانه 2010€ (یورو) درآمد خواهند داشت. علاقمندان به تحصیل در رشته شهرسازی در قبرس می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *