ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در مجارستان

رشته شهرسازی در مجارستان

رشته شهرسازی در مجارستان دریچه ای به سمت زندگی بهتر است و هزینه های زیادی برای علاقه مندان به این رشته هم ندارد. با توجه به این مسئله که مجارستان هم کشوری ارزان قیمت است و در اتحادیه اروپا و شنگن عضویت دارد، تحصیل در این کشور انتخاب خیلی خوبی می باشد. مجارستان در اروپای مرکزی/ شرقی واقع شده است و به عنوان مثال با اتریش در غرب و رومانی در شرق هم مرز و همسایه می باشد. ده ها دانشگاه در سراسر کشور برنامه هایی را ارائه می دهند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند؛ از جمله کارشناسی ارشد رشته شهرسازی. البته در مقاطع کارشناسی به بعد در تمام رشته های دانشگاهی، صدها برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی موجود است.

این مقاطع تحصیلی در دانشگاه های مجارستان از طرح بولونیای اروپا پیروی می کنند و در سراسر اروپا و سایر نقاط جهان به رسمیت شناخته می شوند. اگر به دنبال آموزش با کیفیت هستید و در عین حال می خواهید آینده خوبی در حوزه شنگن داشته باشید، به جای درستی آمده اید. تا به امروز دانشگاه‌های مجارستان ذهن‌های باهوش بسیاری را پرورش داده‌اند، از جمله دانشمندان مشهوری مانند ریاضی‌دان جان فون نویمان و برنده جایزه نوبل، آلبرت اسنت-گیورگی که ویتامین C را کشف کردند. لازم به ذکر است علاوه بر داشتن دانشگاه ها ممتاز، امکان کار پس از تحصیل در مجارستان به جذابیت آن می افزاید. پس در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در مجارستان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل در سال 2022 کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در مجارستان

اگر قصد تحصیل رشته شهرسازی در مجارستان به زبان انگلیسی را دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان و معمولاً در بین 500 دانشگاه برتر جهان، دانشگاه Szeged است. این دانشگاه با بیش از 20000 دانشجو، یکی از بزرگترین مؤسسات در کشور است. مجارستان ایضا به دلیل دانشکده های پزشکی و دانشکده های دندانپزشکی خود مورد توجه زیادی قرار دارد که بسیاری از آنها برنامه های مناسبی را برای دانشجویان خارجی ارائه می دهند. دانشگاه های مجارستان شهریه دریافت می کنند، اما در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه هستند؛ بسته به دانشگاه و برنامه، شما می توانید انتظار داشته باشید که حدود 2500€ تا 3000€ (یورو) در سال بپردازید. برنامه های مهندسی شهرسازی در سال 2022 ممکن است کمی گران تر و تا حدود 5000€ (یورو) در سال باشد.

البته گران ترین رشته ها در مجارستان پزشکی و دندانپزشکی هستند؛ تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی 2022 معمولاً شامل شهریه حدود 6000€ تا 8000€ (یورو) در سال است. نه تنها شهریه دانشگاه های مجارستان در رشته شهرسازی در قیاس با کشورهایی مثل دانمارک، استرالیا و غیره کم تر است؛ بلکه زندگی دانشجویی در مجارستان نیز بسیار مقرون به صرفه است. با در نظر گرفتن اقامت، غذا، حمل و نقل و موارد دیگر، می توانید با کمتر از 600€ (یورو) در ماه در بوداپست (پایتخت) و کمتر از 500€ (یورو) در ماه در شهرهای کوچکتر مثل سگد زندگی کنید. از جمله موارد تشکیل دهنده هزینه زندگی اجاره بهای ماهانه است که در سال 2022 به شرح نمودار ذیل می باشد:

اجاره بهای ماهانه در مجارستان

بهترین دانشگاه ها برای رشته شهرسازی در مجارستان

از جمله بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل شهرسازی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های مجارستانTHE Ranking 2022Shanghai Jiao Tong Ranking 2021QS Ranking 2022U.S. News & World Report Ranking 2021
Semmelweis University251701672
Eötvös Loránd University601601651414
University of Debrecen801591672
University of Pécs801651
University of Szeged801601551726
Budapest University of Technology and Economics8018011020

با فراهم نمودن تحصیلات ارزان، مجارستان در حال تبدیل شدن به یک کشور میزبان محبوب برای دانشجویان بین المللی است. در سال 2022 یکی از دلایل آن Stipendium Hungaricum است که به لاتین “بورسیه مجارستانی” است. لازم به ذکر است که این بورسیه تحصیلی به افراد نخبه تعلق می گیرد و بسیار سخاوتمندانه است: شامل هزینه های تحصیل، بیمه درمانی، کمک هزینه مسکن و کمک هزینه ماهانه است. هر سال، Stipendium Hungaricum به حدود 5000 دانش آموز نخبه و با رزومه خوب از بیش از 70 کشور اعطا می شود. اینکه آیا شما واجد شرایط موضوعی هستید که می خواهید مطالعه کنید بستگی به برنامه های همکاری موجود دارد و معمولاً برای دریافت بورسیه تحصیلی خود در همان سال باید درخواست خود را با تمام مدارک تا اواسط ژانویه ارسال کنید.

بهترین دانشگاه ها برای رشته شهرسازی در مجارستان

اخذ پذیرش رشته شهرسازی در مجارستان

به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های شهرسازی افراد لازم است مدارکی را تهیه نمایند. البته جزییات این مدارک با توجه به قوانین هر دانشگاه و مقطع تحصیلی کمی متفاوت است؛ اما کلیات آن در سال 2022 به شرح ذیل می باشد:

مدارک اخذ پذیرش رشته شهرسازی از دانشگاه های مجارستانتوضیحات
رزومه یا همان CVباید به زبان انگلیسی، مجاری یا آلمانی تهیه شود
مدرک زبانمدرک زبان انگلیسی، مجاری یا آلمانی (یا شرکت در دوره زبان)
توصیه نامهحداقل دو تن از اساتید قبلی باید توصیه نامه نگارش نمایند
انگیزه نامهفرد باید انگیزه خود از انتخاب مجارستان را شرح دهد
هزینه بررسی مدارکApplicationfee که در هر دانشگاهی متفاوت است

اخذ ویزای تحصیلی مجارستان برای تحصیل رشته شهرسازی

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه در رشته شهرسازی یا سایر رشته های مورد نظر، نوبت به ویزای تحصیلی مجارستان می رسد. به این منظور باید مدارک متعددی تقدیم سفارت گردد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در این کشور اشاره نمود. از دیگر مدارک مورد نیاز سفارت جهت تحصیل در مجارستان می توان به پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، نامه تمکن مالی و هزینه های سفارت این کشور اشاره نمود. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته شهرسازی در مجارستان، هزینه زندگی در مجارستان و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *