ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در چین

رشته شهرسازی در چین

رشته شهرسازی در چین علاقمندان خاص خود را دارد؛ البته نه در دوره کارشناسی چرا که به زبان خود این کشور یعنی چینی ارائه می شود. ولی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از آن جایی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم شده است، علاقمندان بیشتری دارد. چین کشوری فوق العاده پرجمعیت است که البته جوانانش اکثرا به دنبال مهاجرت به کشورهای دیگری مثل استرالیا، کانادا، آمریکا و غیره هستند. در نتیجه مهاجرفرست بودن این کشور، انتخاب چین خیلی به دانشجویان و متقاضیان کار یا تحصیل پیشنهاد نمی شود. از دیگر دلایلی که باعث می شود چین را نتوان به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل رشته شهرسازی، حسابداری و غیره دانست، عدم داشتن مجوز کار ضمن تحصیل برای دانشجویان خارجی می باشد.

در این خصوص لازم به ذکر است که علاوه بر چین یکسری دیگر از کشورها از جمله ژاپن، آذربایجان، امارات و غیره نیز به دانشجویان بین المللی اجازه مشغول شدن به کار ضمن تحصیل را نمی دهند. با این حال انتخاب هوشمندانه کشورهایی که این مجوز را صادر می نمایند، مثل استرالیا، آمریکا، کانادا، آلمان، نروژ و غیره بهتر خواهد بود. لازم به ذکر است اگرچه برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته شهرسازی در چین در غالب دانشگاه ها تسلط به زبان چینی کافی است، اگر فرد قصد داشته باشد بعد از اتمام تحصیلاتش در این کشور کار پیدا کند لزوما باید به زبان چینی نیز مسلط باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است برای علاقمندان به تحصیل در چین به سوالات ذیل نیز پاسخ داده شده است:

  • هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در چین در سال 2022 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته شهرسازی کدام اند؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی چین کدام اند؟

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در چین

تحصیل در چین طرفداران خاص خود را دارد؛ خصوصا چون امکان اخذ بورسیه های تحصیلی در این کشور فراوان است. با این حال توجه شود که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی چین بسیار بالا می باشد و در برخی دانشگاه ها به سالی 52000$ (دلار آمریکا) و بالاتر هم می رسد. با این حال بدون داشتن بورسیه تحصیلی دانشجویان رشته شهرسازی در چین توجه داشته باشند که در دانشگاه های دولتی این کشور به شرح نمودار ذیل شهریه پرداخت می نمایند که میزان دقیق آن به قوانین مالی دانشگاه و مقطع تحصیلی هر فرد بستگی دارد:

حدود شهریه سالانه رشته شهرسازی در دانشگاه های دولتی چین

علاوه بر شهریه دانشگاه، یکی دیگر از بخش های عمده تشکیل دهنده هزینه تحصیل در چین را هزینه های زندگی در این کشور تشکیل می دهد. میزان هزینه های زندگی در چین متفاوت می باشد اما در سال 2022 با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فرد معمولا بین ماهی 700$ تا 1100$ (دلار آمریکا) می باشد. با تهیه خوابگاه های دانشجویی به جای آپارتمان های مستقل دانشجویان می توانند هزینه های زندگی خود در چین را تا حدی کاهش دهند. توجه شود اگر دانشجویی با کسب نمرات بالا، نوشتن مقالات بین المللی، کسب جوایز، ثبت اختراعات و غیره موفق به اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی شود هم تا حدی امکان جبران بخشی از هزینه های زندگی را دارد. چرا که همان طور که اشاره شد قوانین سال 2022 چین کار ضمن تحصیل در این کشور را برای غیر چینی ها مجاز قلمداد نکرده است.

بهترین دانشگاه های رشته شهرسازی در چین

برای کاریابی بعد از فارغ التحصیلی در چین دانشجویان رشته شهرسازی توجه داشته باشند که فضای بازار کار این کشور رقابتی است. یکی از روش هایی که با استفاده از آن می توان شانس کار پیدا کردن در چین را بیشتر کرد، فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های مطرح این کشور است. چرا که در نهایت فرد امکان این را نیز که به کشورهای دیگری مثل آمریکا را برود هم دارد. بهترین دانشگاه های سال 2022 برای رشته شهرسازی در کشور چین به نقل از رنکینگ QS عبارت هستند از:

ردیفبهترین دانشگاه های رشته شهرسازی در چینQS Ranking 2022
1Peking University18
2Tsinghua University17
3Fudan University31
4Zhejiang University45
5Shanghai Jiao Tong University50
6University of Science and Technology of China98
7Nanjing University131
8Wuhan University225
9Southern University of Science and Technology (SUSTech)275
10Huazhong University of Science and Technology334

بهترین دانشگاه های رشته شهرسازی در چین

اخذ ویزای تحصیلی چین

به منظور اخذ ویزای تحصیلی چین در گام نخست افراد باید تلاش کنند و پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را اخذ نمایند. سپس نوبت به اخذ نوبت سفارت و تقدیم مدارک درخواستی سفارت چین در ایران می رسد. از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی چین
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در چین
  • مدرک زبان
  • گواهی تمکن مالی بانکی
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در چین اعم از خوابگاه یا خانه شخصی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی

لازم به ذکر است دانشجویان باید علاوه بر موراد گفته شده، ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری خود را نیز به سفارت چین ارائه نمایند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته شهرسازی در چین در سال 2022 توضیحاتی ارائه گردیده است که امید است مفید بوده باشد. هرچند انتخاب کشورهایی مثل مجارستان، نروژ، سوئد، هلند، کانادا، انگلیس و غیره به مراتب بهتر از کشورهایی مثل ژاپن و چین می باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *