ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در آذربایجان

رشته طب ورزشی در آذربایجان

برای تحصیل رشته طب ورزشی در آذربایجان محدودیت های زیادی وجود دارد که می تواند فرایند دریافت پذیرش از این کشور را سخت کند. در سال های اخیر جمهوری آذربایجان به شدت مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است اما باید در نظر داشت که دانشگاه های ایران شرایطی به مراتب بهتر برای تحصیل دارند و همین دلیلی است روشن برای این که بسیاری را ترغیب می کنیم که آذربایجان را برای تحصیل خود انتخاب نکنند. هزینه های تحصیل در این کشور به نسبت کیفیتی که ارائه می کند کم نیست و این نیز خود عامل تاثیر گذار دیگری برای عدم انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است.

در رشته طب ورزشی به عنوان یکی از تخصص های مرتبط با علوم پزشکی، فرد آمادگی پیدا می کند تا مشکلات ناشی از بیماری ها و آسیب های بوجود آمده از فعالیت های ورزشی را شناسایی و درمان کند و در بسیاری از موارد نیز به پیشگیری از آن ها بپردازد. در حال حاضر دانشگاه های محدودی در سراسر جهان این رشته تحصیلی را ارائه می کنند چراکه در دهه 1990 میلادی این رشته توسط سازمان پزشکی آمریکا ارائه شد و تا به امروز دانشگاه های محدودی در سراسر جهان آن را ارائه می کنند. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته طب ورزشی در آذربایجان پرداخته اند.

  • شرایط ورود به رشته طب ورزشی در آذربایجان چیست؟
  • مهم ترین عوامل انتخاب آذربایجان به عنوان مقصد تحصیلی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در این کشور چقدر است؟
  • آیا شرایط کار پس از تحصیل برای پزشکان ورزشی در این کشور فراهم است؟

شرایط دریافت پذیرش رشته طب ورزشی در آذربایجان

برای علامندان به رشته طب ورزشی مسیر مشخصی وجود دارد که می توان آن را با اندکی پشت کار طی کرد. اولین قدم برای رسیدن به موفقیت در این زمینه آن است که فرد بتواند با استفاده از توانمندی های خود، در رشته پزشکی مدرک خود را دریافت کند و در مرحله دوم وارد یکی از رشته های مرتبط با علوم ورزش شود. رشته هایی نظیر فیزیوتراپی، پزشکی خانواده و غیره می تواند به فرد کمک کند تا مسیر ساده تری را برای رسیدن به این رشته طی کند. با دریافت مدرک تخصص پزشکی در جمهوری آذربایجان، فرد می تواند فلوشیپ طب ورزشی را انتخاب کرده و از این طریق شرایط مطلوب رسیدن به خواسته خود را طی کند.

طول دوره فلوشیپ طب ورزشی برای علاقمندان به این رشته 2 ساله است و دانشجویان پس از آن می توانند در این زمینه فعالیت رسمی خود را آغاز کنند. دسته کمی از این پزشکان می توانند به عنوان پزشک ورزشی همراه با تیم های حرفه ای ورزشی کار کنند اما این رشته به دلیل گسترشی که داشته است به سرعت در حال ایجاد کردن جایگاه برای خود در بازارهای کار است. برای تحصیل در آذربایجان تسلط به زبان انگلیسی نیز کفایت می کند تا فرد بتواند دوره آموزش طب ورزشی خود را به پایان برساند اما برای کار کردن در این کشور، تسلط به زبان رسمی این کشور یکی از الزاماتی است که باید طی شود.

شرایط دریافت پذیرش رشته طب ورزشی در آذربایجان

مدارک لازم برای پذیرش در رشته طب ورزشی در آذربایجان

برای اعزام دانشجو به آذربایجان تسلط به زبان انگلیسی نیز کفایت می کند تا فرد بتواند دوره آموزش طب ورزشی خود را به پایان برساند اما برای کار کردن در این کشور، تسلط به زبان رسمی این کشور یکی از الزاماتی است که باید طی شود. علاوه بر مدرک زبان همچنین متقاضیان برای پذیرش در رشته پزشکی از دانشگاه های آذربایجان بایستی حداقل 60% نمرات را در دروس شیمی، فیزیک و زیست شناسی (PCB) کسب کرده باشند. در ضمن لازم به یادآوری است که حداقل سن متقاضیان برای تحصیل رشته پزشکی در آذربایجان حدود 17 سال و حداکثر سن نیز 25 سال است. با این حساب آذربایجان از جمله بهترین مقاصد جهت تحصیل رشته پزشکی ورزشی محسوب می شود. در این کشور دانشگاه های مختلفی وجود دارد که کورس های پزشکی مثل MBBS، BDS، PG و غیره به متقاضیان ارایه می دهند.

از بهترین و معروفترین آنها می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

دانشگاهمحل
دانشگاه پزشکی دولتی آذربایجان (Azerbaijan State Medical University)باکو
دانشگاه پزشکی خزر (Khazar Medical University)باکو
دانشگاه باکو (Baku University)باکو
دانشگاه قفقاز (Qafqaz University)باکو
دانشگاه اولدر یوردو (Older Yurdu University)منطقه نریمانوف

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در آذربایجان

جمهوری آذربایجان یکی از کشورهایی است که به دانشجویان خارجی امکان کار ضمن تحصیل را نمی دهد و مشکلات مربوط به بیکاری در این کشور یکی از عوامل تاثیرگذار در این امر است. این مسئله سبب می شود تا بالاترین فشار ممکن به دانشجویان خارجی وارد شود و آن ها نتوانند مطابق با انتظار خود در این زمینه حرکت کنند. هزینه های تحصیل در این کشور نیز چندان بالا نیست ولی با توجه به این که اثری از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی دیده نمی شود، می توان گفت که آذربایجان یکی از کشورهای ضعیف در زمینه آموزش طب ورزشی است و انتظار می رود که هزینه های تحصیل در این کشور نیز کمتر باشد. گراف زیر به طور نسبتا دقیقی نشان می دهد که برای تحصیل رشته طب ورزشی در این کشور به چه بودجه ای در طول یک سال تحصیلی نیاز خواهد بود.

هزینه های زندگی و تحصیل رشته طب ورزشی در آذربایجان

جدول زیر به طور نسبتا دقیقی نشان می دهد که برای تحصیل رشته طب ورزشی در این کشور به چه بودجه ای در طول یک سال تحصیلی نیاز خواهد بود:

هزینه به دلارآیتم هاسال
$7900شهریه، هزینه ثبت پیکاپ فرودگاه، بیمه و اسکانسال1- م
$5500شهریهسال 2- م تا سال 6- م
$400اسکان
$29500کل هزینه
$1000دعوتنامه ثبت نام پذیرشهزینه های اولیه
$1350لگالیزه کردن مدارک
$1200ثبت نام مدارک رسیدگی به ویزا
$3550کل هزینه

شرایط کار یک پزشک ورزشی در آذربایجان

آذربایجان یکی از کشورهایی است که در زمینه طب ورزشی، فاصله زیادی با استانداردهای تعریف شده دارد و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که بازارهای کار بزرگی برای این رشته در آذربایجان وجود داشته باشد. افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیل پزشکی خود انتخاب می کنند، در پایان تحصیل خود می توانند در این کشور کار کرده و به طور متوسط 7988AZN (منات) در ماه درآمد داشته باشند اما یافتن کار در این زمینه کار ساده ای نیست.

کلا رنج درآمدی پزشکان طب ورزشی در آذربایجان را می توان در قالب نمودار زیر مشاهده کرد:

رنج درآمدی پزشکان طب ورزشی در آذربایجان

با توجه به کیفیت آموزش در این کشور، نمی توان انتظار داشت که تحصیل در آذربایجان برای دانشجویان یک امتیاز مثبت تلقی شود بلکه باید در نظر داشت که این یک گام رو به عقب است. شما نیز در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات تخصصی در خصوص رشته طب ورزشی در آذربایجان

در بخش موخره به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • شرایط دریافت پذیرش رشته طب ورزشی در آذربایجان چگونه است؟ برای علامندان به رشته طب ورزشی مسیر مشخصی وجود دارد که می توان آن را با اندکی پشت کار طی کرد. اولین قدم برای رسیدن به موفقیت در این زمینه آن است که فرد بتواند با استفاده از توانمندی های خود، در رشته پزشکی مدرک خود را دریافت کند و در مرحله دوم وارد یکی از رشته های مرتبط با علوم ورزش شود. رشته هایی نظیر فیزیوتراپی، پزشکی خانواده و غیره می تواند به فرد کمک کند تا مسیر ساده تری را برای رسیدن به این رشته طی کند. با دریافت مدرک تخصص پزشکی در جمهوری آذربایجان، فرد می تواند فلوشیپ طب ورزشی را انتخاب کرده و از این طریق شرایط مطلوب رسیدن به خواسته خود را طی کند.
  • شرایط کار یک پزشک ورزشی در آذربایجان چگونه است؟ آذربایجان یکی از کشورهایی است که در زمینه طب ورزشی، فاصله زیادی با استانداردهای تعریف شده دارد و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که بازارهای کار بزرگی برای این رشته در آذربایجان وجود داشته باشد. افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیل پزشکی خود انتخاب می کنند، در پایان تحصیل خود می توانند در این کشور کار کرده و به طور متوسط 7988AZN (منات) در ماه درآمد داشته باشند اما یافتن کار در این زمینه کار ساده ای نیست.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *