ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در اسکاتلند

رشته طب ورزشی در اسکاتلند

تحصیل رشته طب ورزشی در اسکاتلند با توجه به شرایط موجود در این کشور یکی از گزینه های ایده آل برای ادامه تحصیل است. دانشگاه های اسکاتلند شباهت بسیار زیادی با دانشگاه های انگلستان دارند و این خود یکی از اصلی ترین دلایلی است که تحصیل در این کشور را جذاب ساخته است. افرادی که اسکاتلند را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند در یک بازه زمانی کوتاه پس از تحصیل خود در این کشور به کار برسند و از این طریق از مزیت رقابتی برای پیشرفت خود استفاده کنند. کیفیت بالای زندگی و اعتبار مدرک تحصیلی دریافت شده در اسکاتلند به گونه ای است که دوره آموزش در این کشور نیز می تواند برای بسیاری از افراد لذت بخش و پر تجربه باشد.

تحصیل رشته طب ورزشی در صورتی امکانپذیر می شود که فرد بتواند مدرک تحصیلی خود در گروه تخصص پزشکی را به دست آورد و پس از آن برای دریافت پذیرش دوره فلوشیپ اقدامات لازم را انجام دهد. این رشته تحصیلی به تازگی وارد دانشگاه های جهان شده است و به همین دلیل نمی توان به راحتی دانشگاه های ارائه کننده این رشته در جهان را یافت ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر یکی از کشورهای مناسبی که برای تحصیل در این رشته در دسترس است، اسکاتلند می باشد. با توجه به آن چه که گفته شد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته طب ورزشی در اسکاتلند خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های اسکاتلند برای تحصیل در رشته طب ورزشی کدامند؟
  • شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در اسکاتلند چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور، وارد بازار کار شد؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در اسکاتلند

باید به این نکته اشاره کرد که اسکاتلند یکی از بهترین و جذاب ترین کشورهای جهان برای تحصیل است و شرایطی بسیار مشابه با کشور انگلستان دارد. بسیاری از شهرهای این کشور را نمی توان به راحتی از انگلستان تمیز داد و حاکمیت بریتانیا بر دو کشور نیز دلیل بر این امر است. در اسکاتلند دانشگاه های بسیار معتبری برای تحصیل در رشته طب ورزشی وجود دارد و برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

دانشگاه های معتبر اسکاتلند جهت تحصیل رشته طب ورزشی

این دانشگاه ها از نظر اعتبار در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند و به همین دلیل می توان گفت که برای دریافت پذیرش از آن ها نیاز به رزومه ای قوی هست. افرادی که این محدودیت ها را برای خود پشت سر بگذارند، قادر خواهند بود تا در یک بازه زمانی کوتاه مدت در همین کشور به کار نیز برسند اما گام اول فرایند دریافت پذیرش است.

برای رسیدن به پذیرش در رشته طب ورزشی، فرد باید مدرک پزشکی خود را دریافت کند و وارد دوره تخصص شود. در صورتی می توان از دوره تخصص به رشته طب ورزشی رسید که رشته تخصصی فرد با این رشته دارای تطابق باشد. بهترین رشته های تخصص پزشکی برای ورود به این رشته، ارتوپدی و فیزیوتراپی هستند. تحصیل رشته طب ورزشی در این کشور 2 سال به طول می انجامد و فرد پس از آن می تواند وارد بازار کار شود.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در اسکاتلند

اسکاتلند نیز به مانند انگلستان یکی از کشورهای پرهزینه برای تحصیل است و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند باید به این موضوع توجه داشته باشند که باید در مسیر مهاجرت خود هزینه های زیادی را پرداخت کنند. در دوره های تخصصی امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در اسکاتلند به شدت افزایش پیدا می کند اما بهتر است پیش از مهاجرت به اسکاتلند و شروع تحصیل روی دریافت بورسیه حساب چندانی باز نشود.

شهریه تحصیل رشته طب ورزشی در دانشگاه های اسکاتلند در حدود 17000£ تا 22000£ (پوند) در سال است و دانشجویان برای گذران زندگی خود در این کشور نیز به حدود 15000£ (پوند) دیگر نیز نیاز خواهند داشت و این مبلغی است که می توان آن را با کمک فرصت کار ضمن تحصیل در این کشور جبران کرد.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در اسکاتلند

شرایط کار یک پزشک ورزشی در اسکاتلند

اسکاتلند یکی از کشورهای است که در مسابقات المپیک زیر پرچم بریتانیا به رقابت می پردازد و به همین دلیل دارای قدرت بسیاری است. ورزش حرفه ای در این کشور جایگاه ویژه ای دارد و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، به بازارهای کار جهانی دسترسی مناسبی خواهند داشت. به طور متوسط می توان گفت که یک پزشک ورزشی در این کشور 282000£ (پوند) در سال درآمد کسب می کند و از این نظر در سطح رفاهی خوبی قرار خواهد داشت ضمن این که کار در این کشور منجر به دریافت اقامت دائمی نیز خواهد شد.

انواع تخصص های پزشکی در رشته طب ورزشی در اسکاتلند

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته طب ورزشی در اسکاتلند هستند، باید در قدم اول با انواع تخصص های پزشکی در رشته طب ورزشی آشنا شوند. زیرا این رشته تحصیلی دارای تخصص های مختلف در حوزه پزشکی می باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع تخصص های پزشکی در رشته طب ورزشی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع تخصص های پزشکی در رشته طب ورزشی در اسکاتلندتوضیحات
فیزیوتراپیستاین دسته از پزشکان از تکنیک هایی مانند ماساژ، دستکاری و کشش استفاده می کنند.
پرستارپرستاران بخش جدایی ناپذیر پیشگیری از بیماری در این رشته پزشکی می باشند.
جراح ارتوپدجراحان ارتوپد به مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی مربوط می شود.
فیزیولوژیست ورزشیفیزیولوژیست های ورزشی در اسکاتلند معمولا تست های ورزشی را انجام می دهند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین تخصص پزشکی در رشته طب ورزشی در اسکاتلند را از دیدگاه فارغ التحصیلان مشاهده فرمایید:

محبوب ترین تخصص پزشکی در رشته طب ورزشی در اسکاتلنددر صورتی که در جستجوی یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت و تحصیل هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا با توجه به تجربیات خود شما را در مسیر یافتن بهترین مقصد همراهی کنند.

سوالات متداول در خصوص رشته طب ورزشی در اسکاتلند

در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته طب  ورزشی در اسکاتلند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • چشم انداز شغلی در رشته طب ورزشی در اسکاتلند چگونه است؟ دولت اسکاتلند با همکاری دانشگاه های این کشور چشم انداز مطلوبی را برای فارغ التحصیلان رشته طب ورزشی در اسکاتلند تضمین می کند.
  • ایا تحصیل رشته طب ورزشی در اسکاتلند انتخاب درستی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ با توجه به امکانات آموزشی پیشرفته در اسکاتلند، تحصیل رشته ورزشی در این کشور بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی می باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *