ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در امارات

رشته طب ورزشی در امارات

تحصیل رشته طب ورزشی در امارات از جمله گزینه هایی است که نمی توان آن را به راحتی به بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج توصیه کرد. امارات متحده عربی در سه دهه گذشته پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده است و به همین دلیل امروزه یکی از مهم ترین مقاصد بالقوه ایرانیان برای مهاجرت به حساب می آید اما باید به این نکته اشاره داشت که تمامی روش های مهاجرتی به این کشور مناسب نیست و برخی از این روش های به جای این که بتواند مسیر رو به جلو برای فرد باشد، یک گام رو به عقب برای آن ها به حساب می آید. تحصیل در امارات یکی از همین روش های مهاجرتی است چراکه دانشگاه های امارات در بسیاری از رشته های تحصیلی جایگاهی در سطح بین المللی به دست نیاورده اند.

رشته طب ورزشی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی در دانشگاه های امارات نیز ارائه می شود اما زمانی که صحبت از جایگاه آن در سطح جهانی در میان باشد، نمی توان نامی از دانشگاه های این کشور در بین 1000 دانشگاه برتر جهان پیدا کرد. در همین راستا و با وجود این که اعتبار دانشگاه های اماراتی در رابطه با تحصیل در این رشته چندان مناسب نیست، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته طب ورزشی در امارات پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در امارات چیست؟
  • آیا امارات کشور مناسبی برای تحصیل در رشته طب ورزشی است؟
  • چگونه می توان هزینه های تحصیل رشته طب ورزشی در امارات را کاهش داد؟
  • محدودیت هایی برای رسیدن به کار در امارات به عنوان پزشک ورزشی وجود دارد؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در امارات

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک پزشک ورزشی برای علاقمندان به این حوزه آن است که بتوانند مدرک پزشکی خود را از یکی از دانشگاه های مورد تایید امارات (چه در امارات و چه خارج از این کشور) دریافت کنند. با دریافت مدرک تحصیلی فرد این فرصت را خواهد داشت که وارد دوره تخصص پزشکی شود و بهترین مسیر برای رسیدن به طب ورزشی آن است که فرد رشته ای مانند فیزیوتراپی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کند. انتخاب یکی از رشته هایی که مرتبط با علوم ورزشی باشد به فرد کمک می کند تا مسیر راحت تری برای فلوشیپ در رشته طب ورزشی داشته باشند.

طول تحصیل رشته فیزیوتراپی یا سایر تخصص ها در این کشور می تواند در حدود 4 سال زمان لازم داشته باشد و دانشجویان در یک دوره فلوشیپ 4 ساله نیز شرکت می کنند تا به عنوان متخصص علوم طب ورزشی شناخته شوند. برای تحصیل در امارات، تسلط به زبان انگلیسی کفایت می کند و فرد نیازی به یادگیری سایر زبان ها برای رسیدن به اهداف خود ندارد.

با همه این تفاسیر باید به این نکته اشاره کرد که ورود به رشته طب ورزشی در امارات می تواند هزینه های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و نمی توان انتظار داشت که بسیاری از افراد بتوانند به راحتی این هزینه ها را پرداخت کنند.

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در امارات

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در امارات

همانطور که گفته شد، هزینه های تحصیل در رشته طب ورزشی بسیار زیاد است و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید از تمکن مالی بسیار مناسبی برخوردار باشند. هزینه تحصیل از یک سو و هزینه های مربوط به زندگی از سوی دیگر می تواند فشار زیادی را به فرد وارد کند و همه این اتفاقات در صورتی رخ می دهد که دانشگاه های اماراتی از نظر کیفیت آموزش در سطح عالی قرار ندارند. یک دانشجوی اماراتی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور، نمی تواند به صورت تمام وقت یا نیمه وقت کار کند و از طرفی امکان دسترسی به بورسیه های تحصیلی را نیز نخواهد داشت.

گراف زیر نشان می دهد که به صورت تقریبی به چه بودجه ای برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل یک دانشجوی رشته طب ورزشی در امارات به مدت یک سال نیاز خواهد بود.

هزینه های زندگی و تحصیل یک دانشجوی رشته طب ورزشی در امارات

چنین مبلغی برای گذراندن یک سال تحصیل در بسیاری از کشورهای جهان زیاد از حد نیز به نظر می رسد و این در حالی است که دانشگاه های اماراتی از نظر کیفیت آموزش در سطح عالی نیستند.

شرایط کار یک پزشک ورزشی در امارات

امارات به پزشکان زیادی نیاز دارد و پزشکان ورزشی نیز یکی از همین افرادی هستند که می توانند شرایط مناسبی برای کار در این کشور داشته باشند. دسترسی به درآمد بالاتر از استانداردهای جهانی و زندگی در یکی از بهترین کشورهای قاره آسیا، می تواند برای بسیاری از افراد ترغیب کننده باشد ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر امارات اقامت دائمی خود را به شهروندان خارجی ارائه نمی کند و به همین دلیل است که نمی توان کار در این کشور را نیز به بسیاری توصیه کرد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *