ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در ایتالیا

رشته طب ورزشی در ایتالیا

رم پایتخت و بهترین شهر برای تحصیل در رشته طب ورزشی در ایتالیا و سومین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا از نظر جمعیت در محدوده شهر است. کلان شهر رم با بیش از چهار میلیون نفر سکنه پرجعیت ترین کلان شهر این کشور می باشد. شهر واتیکان (کوچک ترین کشور جهان)، کشوری مستقل در داخل مرزهای شهر رم است (واتیکان تنها نمونه موجود یک کشور در داخل یک شهر در جهان می باشد). رم به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به عنوان شهر هفت تپه و همچنین به عنوان “شهر ابدی” شناخته می شود. این شهر به طور کلی به عنوان “مهد تمدن غربی و فرهنگ مسیحی” و مرکز کلیسای کاتولیک در نظر گرفته می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته طب ورزشی در ایتالیا تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در ایتالیا کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان طب ورزشی در ایتالیا چگونه است؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته طب ورزشی در ایتالیا کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در ایتالیا چه رقمی است؟
  • زندگی دانشجویی در ایتالیا چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در ایتالیا

در جدول زیر 8 مورد از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ایتالیا در رشته طب ورزشی (Sports Medicine) را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در ایتالیارتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه ساپینزای رمرم11469
دانشگاه میلانمیلان231113
دانشگاه بولونیابولونیا344135
دانشگاه پادواپادوا445136
دانشگاه تورورگاتا رمرم557172
دانشگاه وروناورونا660179
دانشگاه پلی تکنیک میلانمیلان769201
دانشگاه جنواجنوا876214

بهترین شهرها برای تحصیل در رشته طب ورزشی در ایتالیا بر اساس تعداد دانشگاه ها و رتبه آن ها عبارتند از رم، میلان، بولونیا و پادوا.

حقوق متخصصان رشته طب ورزشی در ایتالیا

شخصی که به عنوان پزشک متخصص طب ورزشی (Physician – Sports Medicine) در ایتالیا کار می کند معمولاً حدود 10300€ (یورو) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در این کشور بین 5070€ (کم ترین) تا 16100€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در ایتالیا را نشان می دهد:

حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در ایتالیا

مطابق نمودار بالا، حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در ایتالیا از 60800€ (یورو) در سال (حداقل حقوق) تا 194000€ (یورو) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

چرا تحصیل در رشته طب ورزشی در ایتالیا؟

ایتالیا از دیرباز کانونی برای دانشجویان بین المللی بوده است و سالانه ده ها هزار دانشجو برای تحصیل در دانشگاه های برجسته آن وارد این کشور شبه جزیره ای می شوند. در حال حاضر، 57 دانشگاه ایتالیا در رتبه بندی های معتبر دانشگاهی جهانی دارای رتبه هستند. این کشور اروپایی با وجود آثار هنری برجسته، معماری باشکوه، غذاهای فوق العاده، آب و هوای مدیترانه ای، زیبایی های طبیعی و سواحل زیبای خود، مکانی بسیار عالی و شگفت انگیز برای دانشجویان علاقه مند به سفر، گردش و بازدید است.

از دیگر مزایای تحصیل در ایتالیا می توان به یادگیری زبان ایتالیایی اشاره نمود. ایتالیایی نه تنها زبان رسمی ایتالیاست، بلکه زبان رسمی بخش هایی از سوئیس نیز می باشد. ایتالیایی همچنین یکی از زبان های رسمی اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا می باشد. علاوه بر این، این زبان به عنوان رمانتیک ترین زبان در بین زبان های رمانس شناخته می شود. در ضمن، با توجه به این که ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص اسمی است و به لطف بازار صادراتی پر رونق و سرمایه گذاری تجاری قوی، ایتالیایی زبان مهمی برای تجارت و کسب و کار می باشد.

از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند
  • سیستم آموزش عالی درخشان
  • فرهنگ خاص و غنی
  • هزینه های زندگی و تحصیل مقرون به صرفه
  • امنیت بالا

چرا تحصیل در رشته طب ورزشی در ایتالیا

هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در ایتالیا

ایتالیا یکی از ارزان ترین کشورها برای زندگی است، در واقع ایتالیا چهارمین کشور ارزان اروپای غربی است. به طور کلی، هزینه زندگی در ایالات متحده آمریکا 34% بیش تر از ایتالیا می باشد. تنها بخش هایی که در آن قیمت ها در آمریکا مقرون به صرفه تر است عبارتند از پوشاک و بنزین. ذکر این نکته حائز اهمیت است که طرح های دولتی و کمبود تقاضا، حومه شهر را به مکانی بسیار ارزان برای زندگی در ایتالیا تبدیل کرده است. در این کشور، هزینه زندگی روزمره در خارج از شهرهای بزرگ و محوطه های توریستی کم تر است. توزیع هزینه های زندگی در ایتالیا به صورت زیر می باشد:

توزیع هزینه های زندگی در ایتالیا

در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در ایتالیا 761.30€ (یورو) بدون در نظر گرفتن اجاره برآورد می شود. به این ترتیب، هزینه زندگی در ایتالیا به طور متوسط 68.31% بیش تر از ایران است. همچنین، اجاره بها در ایتالیا به طور متوسط 34.85% بیش تر از ایران می باشد. در حال حاضر، اجاره ماهانه آپارتمان در ایتالیا به صورت زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 62€ (یورو)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 84€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 23€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: 46€ (یورو)

زندگی دانشجویی در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است. این کشور آموزش عالی باکیفیت را با هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه تر نسبت به سایر کشورهای اروپای غربی به دانشجویان ارائه می دهد. زندگی دانشجویی در ایتالیا تماما کار و بدون سرگرمی نیست. ایتالیا کشور بسیار زیبا و جذابی برای زندگی، سفر و گردش است. بسیاری از دانشگاه های این کشور اروپایی برای دانشجویان خود سفرهای علمی دارند. این سفرهای ماجراجویانه، تاریخ غنی، معماری باشکوه و شگفتی های خاص ایتالیا را برای دانشجویان به نمایش می گذارند. سفر کردن و غذا اجزای اصلی زندگی دانشجویی معمول در این کشور زیبا و بخصوص می باشد.

خوشبختانه دانشجویان خارجی در ایتالیا می توانند کار کنند، البته مشروط بر این که فقط به عنوان کارمند کار کنند (آن ها نمی توانند یک کسب و کار خود اشتغالی راه اندازی نمایند). آن ها نباید از سقف ساعات مقرر طبق قانون، یعنی 1040 ساعت در سال، بیش تر کار کنند. به عنوان مثال، دانشجویان می توانند به مدت 12 ماه به صورت پاره وقت (20 ساعت در هفته) کار کنند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته طب ورزشی در ایتالیا هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز ویزای تحصیلی ایتالیا از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *