ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در ایسلند

رشته طب ورزشی در ایسلند

دانشجویان بین المللی رشته طب ورزشی در ایسلند همانند دانشجویان سایر رشته ها مجاز به 15 ساعت کار در هفته در حین تحصیل هستند. البته باید توجه داشت که همه دانشجویان باید مجوز کار ویژه ای دریافت کنند تا اجازه استفاده از مجوز تحصیل خود برای کار در ایسلند را داشته باشند. تا زمانی که مجوز کار تایید نشده است، آن ها نمی توانند کار خود را شروع کنند. دانشجویان پس از امضای قرارداد استخدام کتبی می توانند برای مجوز کار درخواست ارائه دهند. متوسط حقوق در ایسلند برای مشاغل پایه در سوپرمارکت ها، فروشگاه ها، رستوران ها و بسیاری از مشاغل خدمات خانگی از 20000ISK تا 30000ISK (کرونای ایسلند) متغیر است. مشاغل خدمات حرفه ای در شرکت ها، بیمارستان ها، مدارس و بانک ها نیز از 35000ISK تا 100000ISK (کرونای ایسلند) درآمد دارند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته طب ورزشی در ایسلند تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • وضعیت حقوق متخصصان طب ورزشی در ایسلند چگونه است؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته طب ورزشی در ایسلند کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در ایسلند چه رقمی است؟
  • زندگی دانشجویی در ایسلند چگونه است؟
  • تحصیل در ایسلند چگونه است؟
  • ایسلند چگونه کشوری است؟

حقوق متخصصان رشته طب ورزشی در ایسلند

شخصی که به عنوان پزشک متخصص طب ورزشی (Physician – Sports Medicine) در ایسلند کار می کند معمولاً حدود 1810000ISK (کرونای ایسلند) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در این کشور اروپایی بین 833000ISK (کم ترین) تا 2880000ISK (بیش ترین) (کرونای ایسلند) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در ایسلند را نشان می دهد:

حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در ایسلند

مطابق نمودار بالا، حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در ایسلند از 9990000ISK (کرونای ایسلند) در سال (حداقل حقوق) تا 34500000ISK (کرونای ایسلند) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

چرا تحصیل در رشته طب ورزشی در ایسلند؟

در ایسلند انگلیسی زبان رسمی نیست اما تقریبا در هر محلی مردم ایسلند به راحتی به این زبان صحبت می کنند و دلیل آن این است که انگلیسی در مدارس این کشور به عنوان زبان دوم آموزش داده می شود. به این ترتیب، دانشجویان در این کشور با مانع زبانی یا سوء تفاهم مواجه نمی شوند. علاوه بر این، بسیاری از مردم ایسلند به زبان های خارجی دیگری مثل آلمانی، فرانسوی و دانمارکی نیز صحبت می کنند.

ایسلند کشوری فوق العاده باز و آزاد است. اگر دانشجویی واقعا به دنبال گسترش افق های فکری خود است، جایی بهتر از ایسلند وجود ندارد – این کشور به لطف تعهد فراگیر به برابری جنسیتی، تلرانس جنسی و مذهبی و قوانین مترقی، یکی از لیبرال ترین جمعیت های جهان را دارد. دانشجویان در ایسلند حمایت از حقوق شخصی، انتخاب، تلرانس، آزادی و دسترسی به آموزش عالی را لمس می کنند؛ همچنین ایسلند یکی از امن ترین، صلح آمیزترین و پایدارترین مکان ها به لحاظ اکولوژیکی در جهان است.

از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در ایسلند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رایگان بودن تحصیل در دانشگاه های دولتی
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • مناظر طبیعی زیبا
  • سیستم پشتیبانی خوب برای دانشجویان خارجی
  • آب و هوای فراشمالگانی
  • آموزش باکیفیت
  • کار ضمن تحصیل

چرا تحصیل در رشته طب ورزشی در ایسلند

هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در ایسلند

هزینه زندگی در ایسلند زیاد است. مطابق گزارش Numbeo، هزینه زندگی در ایسلند حدود 40.21% بیش تر از ایالات متحده آمریکا بدون در نظر گرفتن اجاره است. علاوه بر این، اجاره بها در ایسلند 15.57% بیش تر از ایالات متحده است. بر اساس داده های فعلی Numbeo، ایسلند به عنوان یکی از گران قیمت ترین کشورها برای زندگی در سطح جهان رتبه بندی می شود. توزیع هزینه های زندگی در ایسلند به صورت زیر می باشد:

توزیع هزینه های زندگی در ایسلند

در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد بدون در نظر گرفتن اجاره در ایسلند 1189.03$ (دلار آمریکا) برآورد می شود. به علاوه، اجاره ماهانه آپارتمان در این کشور به صورت زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 1404.71$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 1130.36$ (دلار آمریکا)

زندگی دانشجویی در ایسلند

ایسلند فرصت های عالی برای آموزش عالی در زمینه های مختلف ارائه می دهد. مؤسسات آموزش عالی ایسلندی از درخواست های ارسال شده توسط دانشجویان واجد شرایط از سراسر جهان استقبال می کنند. جدا از فرصت های فوق العاده ای که برای دانشجویان بین المللی دارد، ایسلند همچنین یک مکان جذاب است. موقعیت آن در شمال دور به این معنی است که زمین‌شناسی غیر عادی و مناظر غیر عادی در آن یافت می‌شود. به هر حال، تماشای فوران آتشفشان از یخچال یک تجربه نسبتاً غیر عادی است. ایسلند زندگی دانشجویی پر جنب و جوش و رضایت بخشی را ارائه می دهد. با طبیعت خارق العاده و مناظر خیره کننده، در این کشور دانشجویان به یک زندگی دانشجویی فعال و هیجان انگیز در دانشگاه و جامعه محلی وارد می شوند.

درباره ایسلند و تحصیل در آن

ایسلند – سرزمین آتش و یخ – ممکن است کشوری کوچک و کم جمعیت باشد، اما حجم عظیمی از شگفتی ها را در خود داراست: از سواحل سیاه ماسه و صخره های خیره کننده گرفته تا یخچال های طبیعی و آبدره ها. جای تعجب نیست که این کشور جزیره ای شمال اروپا همچنان در رتبه های بالای فهرست های بهترین مقاصد گردشگری قرار دارد. اما مناظر خیره کننده ایسلند تنها جذابیت این کشور نیست. ایسلند همچنین خانه یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در جهان است. در ایسلند هفت دانشگاه وجود دارد. اکثر مؤسسات آموزش عالی توسط دولت یا احزاب خصوصی با حمایت دولتی اداره می شوند. در حال حاضر حدود 18000 دانشجو در سیستم آموزش عالی آن ثبت نام کرده اند که حدود 5% از آن ها دانشجویان بین المللی هستند.

سال تحصیلی ایسلندی به طور سنتی از سپتامبر تا مه ادامه دارد و به دو ترم تقسیم می شود: پاییز و بهار. به طور کلی ترم پاییز از ابتدای سپتامبر تا اواخر دسامبر و ترم بهار از ابتدای ژانویه تا پایان مه است، هرچند ممکن است برای برخی رشته ها متفاوت باشد. شهریه در مؤسسات آموزش عالی متفاوت است و میزان آن می تواند به دولتی یا خصوصی بودن مؤسسه بستگی داشته باشد. دانشگاه های دولتی شهریه ندارند، اگرچه هزینه ثبت نام یا هزینه اداری سالانه دارند که همه دانشجویان باید پرداخت کنند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته طب ورزشی در ایسلند هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار ضمن تحصیل در ایسلند از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *