ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در دانمارک

رشته طب ورزشی در دانمارک

تحصیل رشته طب ورزشی در دانمارک یکی از فرصت های کم نظیری است که همه علاقمندان به این رشته نمی توانند به آن دست پیدا کنند. دانشگاه های دانمارکی در این رشته از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در رتبه بندی های جهانی جایگاه مناسبی را به دست آورده اند. باید در نظر داشت که در حال حاضر افرادی که قصد تحصیل در رشته طب ورزشی را دارند موظف به ارائه رزومه ای بسیار قدرتمند هستند و باید شرایطی را داشته باشند که بتوانند در این کشور که بهترین دانشگاه ها را در خود جای داده است به ادامه تحصیل مشغول شوند. کیفیت بالای زندگی و تحصیل در دانمارک و فرصت مناسب کار پس از تحصیل در این کشور منجر به آن می شود که تمایل برای تحصیل در این رشته به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند.

رشته طب ورزشی یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است که در دوره فوق تخصص ارائه می شود و افرادی که این رشته را انتخاب می کنند باید در دوره های مرتبط با همین رشته به درجه تخصص دست پیدا کرده باشند. محدودیت های زیادی برای تحصیل در رشته طب ورزشی وجود ندارد و این خود یکی از مهم ترین مزیت هایی است که تحصیل در این رشته می تواند به همراه داشته باشد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله با توجه به اهمیت همین موضوع، به بررسی شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در دانمارک پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در دانمارک چگونه است؟
  • مهم ترین دانشگاه های دانمارکی برای تحصیل در رشته طب ورزشی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در دانمارک چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در حوزه پزشکی ورزشی چگونه در دانمارک انجام می شود؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در دانمارک

برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته طب ورزشی را دارند این مسئله بسیار حائز اهمیت است که بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته خود دست پیدا کنند ولی برای رسیدن به این خواسته در دانمارک، باید رزومه ای درخور با جایگاه دانشگاه های این کشور در اختیار داشت. متاسفانه تعداد دانشگاه هایی که امکان تحصیل در این رشته را به دانشجویان خارجی می دهند محدود است و به همین دلیل رقابت برای رسیدن به صندلی دانشگاهی در این رشته برای علاقمندان به کشور دانمارک بسیار سنگین تر از کشورهای دیگر خواهد بود.

برخی از مهم ترین دانشگاه های دانمارکی برای تحصیل در رشته طب ورزشی عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های دانمارکی برای تحصیل در رشته طب ورزشی

در حال حاضر برای تحصیل در رشته طب ورزشی دانشجویان باید در یک دوره 2 ساله فوق تخصص شرکت کنند و این دوره صرفا به زبان دنیش یا دانمارکی برگزار می شود و این یکی از محدودیت های جدی برای دانشجویانی است که از خارج از خاک این کشور وارد دانمارک می شوند. افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانمارک در این رشته را دارند باید در نظر داشته باشند که دوره تحصیلی آن ها در صورتی انجام می شود که آن ها در یکی از رشته های مرتبط با علوم ورزشی مانند فیزیوتراپی تخصص دریافت کرده باشند تا مجوزهای قانونی برای شرکت در دوره فوق تخصص طب ورزشی را به دست آورند.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در دانمارک

باید در نظر داشت که در حال حاضر دانمارک یکی از کشورهای گرانقیمت برای تحصیل است و افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانمارک را دارند باید رزومه ای قدرتمند و البته تمکن مالی بسیار قوی داشته باشند. هزینه های تحصیل رشته طب ورزشی برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 12000€ (یورو) در طول یک سال تحصیلی است ولی در اکثر دانشگاه های این کشور دسترسی به بورسیه های مختلف وجود دارد.

در سوی دیگر هزینه های زندگی در دانمارک نیز کم نیست و می توان آن را در حدود 890€ تا 1300€ (یورو) در ماه دانست که البته با استفاده از فرصت کار ضمن تحصیل در این کشور کاملا قابلیت جبران را خواهد داشت. باید در نظر داشت که پرداخت چنین هزینه هایی در دانمارک نیازمند یک تمکن مالی قدرتمند است و به هیچ عنوان نباید بدون آگاهی از توانمندی خود این کشور را برای تحصیل انتخاب کرد.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در دانمارک

شرایط کار یک پزشک ورزشی در دانمارک

بعد از پایان یافتن دوره تحصیل در کشور دانمارک، فرد این فرصت را خواهد داشت که به عنوان نیروی کار در این کشور به کار مشغول شده و شرایطی را برای خود ایجاد کند که بتواند به بازار کار این کشور وارد شود و اقامت به دست آورد. به طور کلی می توان گفت که مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل اولین قدم برای رسیدن به اقامت دائم کشوری مانند دانمارک است.

یک پزشک ورزشی در دانمارک درآمدی در حدود 108000DKK (کرون دانمارک) در ماه را به دست می آورد و از این طریق می تواند کیفیت عالی زندگی از نظر اقتصادی را برای خود به ارمغان آورد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *