ویزای تحصیلی

رشته عمران در استرالیا

رشته عمران در استرالیا

رشته عمران در استرالیا که یکی از شاخه های پرمتقاضی مهندسی است، طرفداران زیادی را از نقاط مختلف جهان به خود جذب کرده است. استرالیا کشوری مهاجر پذیر بوده و آماده است تا با آغوش باز از متقاضیان تحصیل استقبال کند. استرالیا یکی از محبوب ترین و منحصر به فردترین مقاصد تحصیل دانشجویان خارجی است. مردم استرالیا به خوش برخورد بودن معروف هستند و فضای آرامی در هر نقطه از کشور را برای تازه واردان تامین می کنند که تحصیل را برای دانشجویان بین المللی آسان می کند. فضای طبیعی منحصر به فرد این کشور، از یک طرف کویرهای سرخ و از طرف دیگر جنگل های بارانی به جذابیت های استرالیا می افزاید. استرالیا میزبان چند دانشگاه با رتبه برتر جهانی همچون دانشگاه سیدنی و دانشگاه ملی (ANU) است که در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

نکات رشته عمران در استرالیا

مهندسی عمران شاخه ای از مهندسی است که با زیرساخت ها، از برنامه ریزی تا طراحی، ساخت، بهره برداری و نگهداری سروکار دارد که در زندگی روزمره حیاتی هستند. یک مهندس عمران مسئولیت ساختمان ها، جاده ها، پل ها، سیستم های آب و انرژی، شبکه های زباله، منابع تغذیه، حمل و نقل و سیستم های ارتباطی را بر عهده دارد. افرادی که در زمینه های رشته مهندسی عمران و ساخت و ساز کار می کنند باید برنامه و ساختار را تطبیق دهند و برای مشکلات پیچیده مانند افزایش جمعیت انسانی یا بلایای طبیعی راه حل پیدا کنند.

برخی از تخصص های مهندسی عمران، مهندسی حمل و نقل، مهندسی محیط زیست و مهندسی ژئوتکنیک است. دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد در مهندسی عمران، استانداردهای ایمنی ساخت و ساز و همچنین مقررات ساختمان را مورد مطالعه قرار می دهند و شامل سخنرانی و سمینار و همچنین جلسات عملی و آزمایشگاهی خواهد بود. مهندسین عمران همچنین مدیریت، محاسبات و در صورت لزوم تنظیمات را در پروژه های ساختمانی آموزش می دهند. سایر جنبه های مهم ساختمانی که باید مورد آموزش قرار بگیرد عبارتند از: تأثیرات محیطی، دوام و استفاده از مصالح ساختمانی مناسب برای پروژه هایی که روی آنها کار می کنند. دوره های ارائه شده با مدارک مهندسی عمران، توانایی های حل مسئله را به چالش می کشد زیرا باید با مشکلاتی از قبیل تکمیل پروژه ساخت و ساز با مقدار محدود منابع مقابله کرد.

یک مهندس عمران موفق، به خلاقیت و توانایی سازگاری با تغییرات پیش بینی نشده در برنامه ریزی، نیاز خواهد داشت. دانشجویانی که با مدرک مهندسی عمران فارغ التحصیل می شوند می توانند در بخش دولتی یا خصوصی در برخی از مشاغل محبوب مانند: مهندس ساخت و ساز، مهندس سازه، مهندس منابع آب و نقشه بردار کنترل ساختمان، کار کنند.

نکات رشته عمران در استرالیا

 

مبانی تحصیل رشته عمران در استرالیا

کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران، دانشجویان را به آخرین دانش و اصول مجهز میکند تا به توسعه جامعه کمک کنند. درآمد مالی که یک مهندس به طور متوسط دارد، 86000$ (دلار استرالیا) در سال است که آن را به یک بازده عالی در برابر سرمایه گذاری انجام شده در مطالعه آن تبدیل می کند. کارشناسی ارشد مهندسی عمران در استرالیا یک برنامه 1.5 تا 3 ساله است که روی ساخت و اندازه گیری ایمنی زیرساخت های مختلف مانند ساختمان ها، پل ها، جاده ها، تونل ها، راه آهن، سدها، فرودگاه ها و کانال های آب متمرکز است.

این دوره دارای برنامه ای فشرده است که توسط برخی از دانشگاه های برتر استرالیا مانند دانشگاه ملبورن، سیدنی، کوئینزلند و موناش ارائه می شود. متوسط ​​شهریه دانشگاه های ارائه دهنده کارشناسی ارشد مهندسی عمران در استرالیا بین 36000$ تا 60000$ (دلار استرالیا) در سال است. برخی از دانشگاه های معروف ارائه دهنده کارشناسی ارشد مهندسی عمران در استرالیا که تعداد برنامه دوره ارائه شده، مدت زمان کل و هزینه برنامه ها را نشان می دهد عبارتند از:

دانشگاه های برترتعداد برنامه های ارائه شدهمدت زمان دورههزینه کل دوره به دلار استرالیا
دانشگاه کوئینزلند47 ارشد مهندسی عمران2 سال90240$
دانشگاه فنی سیدنی140 ارشد مهندسی عمران1.5 سال69000$
دانشگاه آدلاید106 ارشد مهندسی (عمران و سازه)2 سال59412$
دانشگاه ملبورن38 ارشد مهندسی (عمران)3 سال92601$
دانشگاه سیدنی42 ارشد مهندسی حرفه ای (عمران)2 سال61410$
دانشگاه استرالیای غربی86 ارشد حرفه ای مهندسی عمران2-3 سال119400$
دانشگاه موناش58 ارشد پیشرفته (مهندسی عمران – سیستم های زیرساختی)2 سال66240$
دانشگاه وسترن سیدنی468 ارشد مهندسی عمران2 سال66560$
دانشگاه Deakin271 ارشد مهندسی عمران2 سال74800$

هزینه تحصیل رشته عمران در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی عمران در استرالیا بین 16000$ تا 30000$ (دلار استرالیا) است. در هزینه تحصیل ذکر شده هزینه زندگی و هزینه های شخصی در نظر گرفته نشده است. دانشجویان پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد مهندسی عمران در استرالیا می توانند به طور متوسط ​​86000$ (دلار استرالیا) حقوق بگیرند. روند سال های گذشته نشان می دهد که تعداد مهندسان عمران با مدرک کارشناسی ارشد هر 17 ماه 11% افزایش می یابند. استرالیا خانه بسیاری از شرکت های بزرگ است که اشتغال دانشجویان را پشتیبانی می کنند. بر اساس گزارش های اخیر، بیشترین جای خالی در رشته مهندسی عمران احساس می شود و نیاز به مهندسان عمران به صورت ماهیانه در حال افزایش است. نمودار زیر فرصت های شغلی ماهیانه رشته های مهندسی در استرالیا را نشان می دهد:

فرصت های شغلی ماهیانه رشته های مهندسی در استرالیا

مهندسان عمران می توانند توسط شرکت های ساختمانی و معدنی، مشاوران مهندسی و زیرساخت ها، مقامات بندرگاه، مقامات فرودگاه، شوراهای شهرداری، بخشهای کار عمومی و مشاوران مدیریت پروژه استخدام شوند. دانشجویان بین المللی ملزم به ارائه مدرک لیسانس مهندسی یا مهارت معادل و اثبات مهارت زبان انگلیسی، برای درخواست کارشناسی ارشد در رشته عمران در استرالیا هستند. بورس های تحصیلی برای یک دانشجوی بین المللی مهم است زیرا به کاهش بار مالی کمک می کند. بورس تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی عمران در استرالیا، فرصت های خوبی را پیش روی متقاضیان و واجدین شرایط قرار می دهد. متقاضیان محترم می توانند برای دریافت اطلاعات به روز و دقیق با مشاوران دلسوز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *