ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در بلاروس

رشته فیزیک در بلاروس

افزایش چشمگیر درصد افراد با سواد در بلاروس پس از جنگ جهانی دوم موجب گشته تا رشته فیزیک در بلاروس همچون سایر رشته ها پرطرفدار باشد. فضای تحصیل در بلاروس کاملاً استاندارد بوده و دروس . گرایشات مختلف فیزیک به زبان های انگلیسی و روسی ارائه می گردند. این کشور یک جمهوری صنعتی و کشاورزی می باشد که دارای صنایع الکترونیک، ماشین سازی و ابزارسازی، ماشین آلات سنگین صنعتی و اپتیک بصورت زیر بنائی است.

کشور بلاروس دارای بالاترین آمار مهاجرت در میان همه کشورهای اتحاد شوروی سابق طی یک دهه اخیر بوده و علت آن را می توان در افزایش سطح کیفی زندگی مردم و همچنین آزادی های اجتماعی تعلق گرفته به آنان طی سال های اخیر جستجو کرد. به فراخور این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ایجاد مقاله ای به شرح ذیل به سوالات شما عزیزان درباره مهاجرت به بلاروس و تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معتبر این سرزمین پاسخ داده اند.

  • مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در بلاروس کدام اند؟
  • هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی کشور بلاروس چه میزان برآورد شده است؟
  • آینده شغلی علاقه مندان به تحصیل رشته فیزیک در بلاروس شامل چه حوزه هایی می شود؟
  • متوسط درآمد فیزیک دانان در بلاروس چه میزان است؟

درباره رشته فیزیک در بلاروس

جمهوری روسیه سفید یا بلاروس از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمال شرقی اروپا واقع شده و از شمال غرب با لیتوانی و لتونی، از جنوب غرب با اوکراین، از شرق با روسیه و از غرب با لهستان همجوار می باشد. یک سوم خاک این کشور را جنگل های طبیعی و دریاچه های متعدد تشکیل داده که موجب زیبایی بخشی خاصی به طبیعت این اقلیم گشته است؛ همچنین این موضوع سبب شده است که دامپروری و جنگلداری نیز در این کشور کمک شایانی به حفظ ثبات اقتصادی نمایند. جمهوری بلاروس به لحاظ مساحت جایگاه سیزدهم در اروپا را دارا بوده و به فراخور برخورداری از منابع محدود طبیعی، اقتصاد آن به شدت بر پایه صنعت استوار است. پایتخت این کشور مینسک می باشد و شهرهایی نظیر هومل، ماهیلو، ویسبیسک و برست از شهرهای مهم آن به حساب می آیند.

رشته فیزیک در بلاروس با تمرکز بر روی تحقیقات، یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های دانشگاهی است که در طی مراحل مختلف آموزش تدریس می‌شود. این رشته در درجه اول بر مکانیک کوانتومی، نظریه میدان های کوانتومی و نسبیت متمرکز است. در کنار فعالیت های عملی و انجام آزمایشات، مدرک فیزیک مواردی نظیر شناخت نظریه های تئوری، ریاضیات گسسته و ایجاد آمادگی در افراد را در بر خواهد گرفت. از جمله گرایش های رشته فیزیک در بلاروس می توان به فیزیک نوترینو، فیزیک نظری، بیوفیزیک، اخترفیزیک، فیزیک امواج گرانشی و فیزیک ماده چگال اشاره نمود. همچنین از دروس ارائه شده در این رشته می توان به فناوری های علوم نانو، الکترومغناطیسی کاربردی، فیزیک حالت جامد و فیزیک هسته ای با کاربردهای زیست پزشکی اشاره کرد. مشاغلی که فیزیکدانان قادر به کسب مهارت در آن خواهند بود شامل علم یخچال های طبیعی، مهندسی صوت ها، انرژی خورشیدی و انرژی های تجدیدپذیر می گردد.

درباره رشته فیزیک در بلاروس

مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در بلاروس

48 دانشگاه در بلاروس دایر گشته که بسیاری از آنها در مینسک، پایتخت این کشور، مستقر هستند. متوسط شهریه بین المللی برای دانشجویان مهندسی در دانشگاه های این کشور بین $2000 الی $3500 (دلار آمریکا) برآورد شده است. دانشگاه یانکا کوپالا در بلاروس غربی واقع شده که اغلب دوره های آن به زبان روسی تدریس می شود و ارائه دهنده رشته هایی نظیر ریاضیات، فیزیک، فناوری اطلاعات، حقوق بین الملل و جهانگردی می باشد.

همچنین دانشگاه دولتی بلاروس در رتبه بندی QS در رتبه 334 قرار گرفته و دارای 6 دانشکده با عناوین شیمی، فیزیک و ریاضی، زیست شناسی، جغرافیا، تاریخ و زبان می باشد. این دانشگاه یک نهاد ملی است و در حال حاضر بیش از 21000 دانشجو در گرایشات گوناگون آن مشغول به تحصیل می باشند که 15% آن ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی و 85% آن ها را دانشجویان دوره کارشناسی تشکیل می دهند .در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیک در بلاروس می پردازیم.

عنوان مراکزرتبه در کشور
Belarusian state university1
Yanka kupala state university2
Mozyr state pedagogical university3

هزینه تحصیل رشته فیزیک در بلاروس

در کشور بلاروس طول دوره مقطع کارشناسی 4 سال و مقطع کارشناسی ارشد 2 سال عنوان شده است؛ امکان کار ضمن تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در بلاروس وجود داشته و کار دانشجویی در بلاروس برای افراد مایل به اشتغال در کافه تریا، کتابخانه، بخش های اداری و مراکز تجاری کمک هزینه شایان توجهی جهت پرداخت بخشی از شهریه به حساب خواهد آمد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که میانگین حقوق دریافتی برای دانشجویان $500 الی $600 (دلار آمریکا) در ماه می باشد؛ از مزایای تحصیل در بلاروس می توان به وجود اساتید دانشگاه ها از کشورهای آمریکا و کانادا، امکان دریافت ویزای تحصیلی ساده، امنیت و کیفیت رفاهی اجتماعی اشاره کرد.

موقعیت های شغلی رشته فیزیک در بلاروس

از جمله مشاغل مرتباط با رشته فیزیک در بلاروس می توان به متخصص فیزیک نجومی، مهندس مکانیک، متخصص ژئوفیزیک، فیزیکدان پزشکی، تکنسین آزمایشگاه و مهندس هوافضا اشاره کرد. از دیگر مشاغل مرتبط با فارغ التحصیلان رشته فیزیک می توان به کار در شرکت های تولیدی و رسانه ها، بخش فناوری پزشکی، توسعه نرم افزارها اشاره کرد.

مقایسه حداقل و میانگین درآمد فیزیک دانان بلاروس

درآمد فیزیکدانان در بلاروس ماهیانه 6900BYN (روبل بلاروس) عنوان گشته است؛ عواملی نظیر سطح تجربه، جنسیت، موقعیت مکانی و میزان تحصیلات تعیین کننده میزان حقوق افراد می باشند. برای نمونه افراد با داشتن سطح تجربه بین 15 الی 20 سال دارای حقوقی 17% افزون بر سطح متوسط و همچنین با سطح تجربه بیش از 20 سال حقوقی معادل 1.4 برابر میانگین دریافتی فارغ التحصیلان فیزیک مشغول در آزمایشگاه ها را دریافت خواهند نمود. در پایان شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر قادر خواهید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *