ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در بلژیک

رشته فیزیک در بلژیک

تحصیل رشته فیزیک در بلژیک با توجه به تعدد مراکز آموزش عالی معتبر این کشور و تکنولوژی های فراهم شده نظام آموزشی با استقبال خوبی مواجه بوده است. کشور بلژیک با بهره مندی از نظام آموزشی سطح بالای خود، سرزمینی چند زبانه و چند فرهنگی است که با شکلات‌ ها، وافل‌ های بلژیکی، قلعه‌ های بی‌ نظیر، شهر‌های زیبا و موزه‌ های تاریخی‌ اش شناخته می‌ شود. استانداردهای بالای زندگی در این کشورکه با بیمه سلامت، سیستم تحصیلی و امکانات عمومی آمیخته شده است، بلژیک را تبدیل به مقصدی محبوب برای مهاجران نموده است.

از مزایای زندگی در این کشور می توان به تجربه فرهنگی با ارزش، زیر ساخت های عالی حمل و نقل، سفر آسان منطقه ای، غذای عالی و گزینه های متنوع سرگرمی اشاره داشت. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعاتی در خصوص تحصیل در بلژیک و شرایط مهاجرت به این کشور بیان گشته و سعی شده تا پاسخ جامعی برای سوالات ذیل ارائه گردد.

  • برترین مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در بلژیک کدام اند؟
  • متوسط درآمد فیزیک دانان در بلژیک چه میزان برآورد شده است؟
  • هزینه و شرایط تحصیل در بلژیک به چه صورت می باشد؟
  • بازار کار و آینده شغلی علاقه مندان به تحصیل در رشته فیزیک در چه حوزه هایی عنوان شده است؟

درباره رشته فیزیک در بلژیک

بلژیک کشوری در غرب اروپا بوده و یکی از اعضای اتحادیه اروپا به شمار می آید. این سرزمین یکی از پایگاه های مهم اقتصادی و تجاری به حساب آمده و در مرکز شبکه های بین المللی و در متراکم ترین نواحی جمعیتی جهان واقع گردیده است. بروکسل پایتخت کشور بلژیک و به طور کلی مقر اصلی بیشتر نهادهای اتحادیه اروپا در این شهر می باشد. از دیگر شهرهای مهم این کشور می توان به آنتورپ اشاره کرد که یکی از مهمترین مراکز بین المللی تجارت الماس در جهان است. بلژیک، پایتخت شکلات اروپا، دارای آب و هوایی با زمستان های معتدل و تابستان های خنک و بارانی می باشد و میزان بارندگی در تمام فصول زیاد است. از راه های مهاجرت به بلژیک می توان به سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی اشاره داشت.

فیزیک، علم مطالعه خواص طبیعت است که بسیاری آن را علم حرکت ماده و رفتار آن در فضا و زمان می دانند. هدف اصلی این علم بررسی و تحلیل طبیعت می باشد و همواره در پی آن است که رفتار طبیعت را در شرایط گوناگون پیش بینی نماید. فیزیک یکی از قدیمی ترین رشته های دانشگاهی و زیرشاخه علوم پایه در بلژیک است که گرایشات آن شامل اپتیک و لیزر، فیزیک پلاسما، نجوم و اختر فیزیک، ذرات بنیادی و نظریه میدان ها می گردد. از وظایف یک فیزیکدان می توان به دانش عالی ریاضیات، تفکر پژوهشگرانه، مهارت گزارش نویسی و توانایی استفاده از برنامه های کامپیوتری اشاره کرد. دروس رشته فیزیک در بلژیک شامل فیزیک محاسباتی، الکترودینامیک، آزمایشگاه پیشرفته، مکانیک کوانتوم و مکانیک آماری می باشد. علاقه مندان با تحصیل در رشته فیزیک می توانند در جایگاه هایی نظیر مهندس فضاپیما، نجوم، ژئو فیزیک و غیره مشغول به کار گردند.

درباره رشته فیزیک در بلژیک

مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در بلژیک

از آنجایی که بلژیک یکی از کشورهای معتبر اروپایی است تحصیل در این کشور می تواند منجر به اخذ مدرک معتبر جهت دستیابی به فرصت های مطلوب شغلی در سطح اروپا شود. بلژیک مانند بسیاری از کشورهای دیگر دارای دانشگاه های دولتی و غیر دولتی می باشد و مقدار هزینه ای که دانشگاه های دولتی در بلژیک از دانشجویان مقطع کارشناسی زیرشاخه های فیزیک دریافت می کنند از €400 الی €600 (یورو) در هر ترم متغیر می باشد. شایان ذکراست که دانشگاه های کشور بلژیک برای دانشجویان بین المللی بسیاری از دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند؛ آنتورپ یکی از دانشگاه های اصلی و مهم بلژیک می باشد که دارای رشته هایی همچون هنر، مهندسی کاربردی، علوم پایه و پزشکی می باشد. در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیک در بلژیک می پردازیم.

عنوان مراکزعنوان دوره
University of antwerpMaster of physics
Vrije universiteitMaster of science in physics
University de lorraineEuropean master of science

هزینه تحصیل رشته فیزیک در بلژیک

ذکر این نکته حائز اهمیت است که طبق بررسی های صورت گرفته مدت زمان لازم جهت دستیابی به مدرک کارشناسی فیزیک در بلژیک 3 سال تعیین گشته و این درحالی است که متقاضیان تدریس در دانشگاه ها و یا آموزش در موسسات آموزش عالی، قادر خواهند بود جهت دستیابی به مدرک کارشناسی ارشد این رشته، مضاف بر مدت مقرر 2 سال نیز به تحصیل در این مقطع مشغول گردند.

محدوده کار دانشجویی در بلژیک برای دانشجویان 10 الی 30 ساعت در هفته و میانگین حقوق افراد €8 الی 10€ (یورو) به ازای هر ساعت عنوان شده است. باید اذعان داشت دانشجویان در بلژیک در روزهای تعطیل قادر به کار با بیش از محدوده زمانی عنوان شده می باشند. متوسط هزینه زندگی در بلژیک درهر ماه از 750€ الی €1100 (یورو) متفاوت بوده و وابسته به سبک زندگی افراد خواهد بود. از بهترین و مشهورترین شهرهای دانشجویی این کشور می توان به بروکسل، لون، لیژ، بروخه و خنت اشاره نمود.

موقعیت های شغلی رشته فیزیک در بلژیک

فارغ التحصیلان رشته فیزیک و گرایشات آن در بلژیک قادرند در سازمان‌های مختلف از جمله نیروگاه‌ های هسته‌ای، مراکز تولید و نگهداری لیزر، مراکز نظامی و انرژی اتمی، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دولتی استخدام شوند و یا به عنوان مدرس در مدارس و دانشگاه ها تدریس نمایند. متوسط درآمد شخصی که به عنوان فیزیک دان در بلژیک مشغول به کار است معمولاً ماهانه 13800€ (یورو) عنوان شده است؛ متوسط افزایش حقوق در بلژیک در یک سال 6% عنوان گشته و تفاوت در حقوق افراد بسته به جنسیت، تجربه و مقطع تحصیلی می باشد.

مقایسه حداقل و میانگین حقوق ماهیانه فیزیک دانان بلژیک

افراد با داشتن مدرک کارشناسی به طور میانگین €8680 (یورو) و با برخورداری از مدرک کارشناسی ارشد €11900 (یورو) کسب درآمد می کنند. همچنین باید اذعان داشت مردان فیزیکدان در بلژیک €13000 و زنان فیزیکدان €12300 (یورو) درآمد دارند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *