ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در لوکزامبورگ

رشته فیزیک در لوکزامبورگ

رشته فیزیک در لوکزامبورگ در طی 3 مقطع لیسانس فیزیک (BPHY)، فوق لیسانس فیزیک (MPHY) و دکترا فیزیک (DPPM) به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. از اهم شرایط تحصیل در این رشته می توان به ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه مدرک زبان در سطح B2 اشاره نمود. اما چرا تحصیل فیزیک در لوکزامبورگ؟

لوکزامبورگ کشوری کوچک در غرب اروپاست که به خاطر میزان تولید ناخاص داخلی (GDP) بالا به عنوان یکی از بهترین اقتصادهای قاره اروپا شناخته می شود. بنابراین کار در لوکزامبورگ با دو مشخصه نرخ بیکاری پایین و بالاترین حداقل دستمزدی معروف است. پس شما با تحصیل در لوکزامبورگ نه تنها به مدرک دانشگاهی معتبری دست یافته بلکه شانس خود برای کار با بهترین درآمد در قاره اروپا را بالا می برید. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه خدمات مشاوره تخصصی آماده راهنمائی شما جهت تحصیل یا کار در هر کشور اروپایی هستیم.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در لوکزامبورگ

شرایط تحصیل رشته فیزیک در لوکزامبورگ

ابتداء امر باید یادآور شویم که نظام آموزش عالی لوکزامبورگ عضوی از فرآیند بلونیاست و از همین جهت تابع استانداردهای آموزشی اروپاست و خود لوکزامبورگ نیز بخشی از منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA) به حساب می آید. پس مدرکی که از دانشگاه های لوکزامبورگ اخذ می شود دارای اعتبار بالایی است. اما از سوی دیگر باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد که در کشور لوکزامبورگ فقط دو دانشگاه وجود دارد و از همین جهت نیز انتخاب دانشجویان فقط محدود به این دو میباشد:

دانشگاهنوع دانشگاه
دانشگاه لوکزامبورگدانشگاه دولتی
دانشگاه ساکرد هارت لوکزامبورگدانشگاه خصوصی

رشته های تحصیلی در لوکزامبورگ برای ادامه تحصیل در این کشور زیاد است و یکی از این رشته های جذاب رشته فیزیک می باشد. شما می توانید این رشته تحصیلی را در لوکزامبورگ به سه زبان انگلیسی، آلمانی و یا فرانسه ادامه تحصیل دهید. نکته دیگر اینکه شما می توانید در 3 مقطع لیسانس فیزیک (BPHY)، فوق لیسانس فیزیک (MPHY) و دکترا فیزیک (DPPM) از دانشگاه لوکزامبورگ پذیرش بگیرید:

3 مقطع تحصیلی رشته فیزیک در لوکزامبورگ

تحصیل لیسانس فیزیک در لوکزامبورگ

لیسانس فیزیک (BPHY) در دانشگاه لوکزلمبورگ به دانشجویان امکان کسب دانش عمیق درباب زمینه های اصلی این رشته را فراهم می کند. در واقع رشته فیزیک در لوکزامبورگ شما را با ابزارهای ریاضیاتی ضروری آشنا کرده و تخصص یابی شما از طریق انتخاب طیف وسیعی از گرایشات فیزیکی را میسر می سازد. این مقطع در لوکزامبورگ 3 ساله بوده و کلا شامل 180 واحد ECTS می باشد. همان طوری که در نمودار زیر نیز معلوم است، زبان آموزشی غالب لیسانس فیزیک در لوکزامبورگ زیان انگلیسی است:

زبان تدریس دوره لیسانس فیزیک در لوکزامبورگ

از نقاط قوت این مقطع تحصیلی در دانشگاه لوکزامبورگ می توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

  • ترکیب مباحث کلاسی و تحقیقات جاری
  • دامنه گسترده دروس ( علوم کامپیوتر، منطق، ستاره شناسی، ژئوفیزیک و غیره)
  • امکان پذیری تحصیل در خارج در طی ترم های 3، 4 و یا 5
  • اختصاص کامل ترم 6 به پروژه لیسانس

از نکات مهم دیگر درباره تحصیل لیسانس فیزیک در لوکزامبورگ اینکه اولا مهلت درخواست پذیرش دانشجویان غیر اروپایی در ماه های فوریه و آوریل به اتمام می رسد. دوما مدارک لازم برای تحصیل رشته فیزیک در این مقطع از دانشگاه لوکزامبورگ شامل موارد ذیل است:

مدارک لازم برای تحصیل رشته فیزیک در مقطع لیسانس از دانشگاه لوکزامبورگ

تحصیل فوق لیسانس رشته فیزیک در لوکزامبورگ

تحصیل فوق لیسانس رشته فیزیک در لوکزامبورگ به دانشجویان کمک می کند تا آموزش دقیق و در سطح وسیعی از فیزیک مواد و مواد متراکم را کسب کنند. در این مقطع هدف تبیین و پیش بینی خواص فیزیکی مواد مثل نیمه رساناها، مواد مغناطیسی و کریستال های مایع بر مبنای مواد سازنده میکروسکوپی است. این مقطع تحصیلی در رشته فیزیک فول تایم و کلا دو سال به طول می انجامد و دانشجویان برای اتمام دوره ناگزیرند تا 120 واحد ECTS را به زبان انگلیسی پاس کنند. اما از نقاط قوت ادامه تحصیل در این مقطع آموزشی در لوکزامبورگ عبارتند از:

  • راهنمائی فردی و دروس تدریس شده در گروه های کوچک
  • اساتید معروف بین المللی
  • درک کامل از مواد جامد تا فیزیک حالت جامد
  • همکاری با صنعت
  • اشتغال در فعالیت های پژوهشی جاری
  • ارتباطات قوی با موسسه علوم و فنون لوکزامبورگ (LIST)
  • احتمال گذراندن سال دوم تحصیلی در آلمان یا فرانسه

از نکات مهم دیگر درباره تحصیل فوق لیسانس فیزیک در لوکزامبورگ اینکه اولا مهلت درخواست پذیرش دانشجویان غیر اروپایی در ماههای فوریه و آوریل به اتمام می رسد. دوما مدارک لازم برای تحصیل رشته فیزیک در این مقطع از دانشگاه لوکزامبورگ شامل موارد ذیل است:

مدارک لازم برای تحصیل رشته فیزیک در مقطع فوق لیسانس از دانشگاه لوکزامبورگ

تحصیل دکترا رشته فیزیک در لوکزامبورگ

برنامه دکترا فیزیک و علوم مواد در لوکزامبورگ بخشی از دانشکده دکترا در رشته علوم و مهندسی (DSSE) می باشد. این برنامه آموزش تحقیقات محور را در یک سطح رقابتی و در انواع گرایشات رشته فیزیک به دانشجویان متقاضی ارائه می کند. در این مقطع، آموزش مبتنی بر نظارت شخصی و مدول های آموزشی تخصصی است. از ویژگی های دوره دکترا فیزیک در لوکزامبورگ نیز می توان به موارد زیر شاره نمود:

  • نظارت و مشاوره شخصی توسط اساتید بین المللی
  • تلفیق با پروژه ها و گروه های تحقیقاتی دیگر
  • حضور در دانشکده دکترا علوم و مهندسی (DSSE)
  • دروس مهارت عمومی ارائه شده در دانشگاه لوکزامبورگ
  • تجهیزات آزمایشگاهی و کامپیوتری مدرن
  • حقوق رقابتی

اما از شرایط پذیرش دانشجوی دکترا در مقطع دکترا فیزیک در دانشگاه لوکزامبورگ نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

شرایط پذیرش دانشجوی دکترا در مقطع دکترا فیزیک در دانشگاه لوکزامبورگ

شرایط ویزای تحصیلی لوکزامبورگ برای دانشجویان فیزیک

دانشجویان فیزیک که خواستار ورود به کشور لوکزامبورگ و ادامه تحصیل در این کشور هستند نیازمند اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ هستند. این ویزا مخصوص متقاضیانی است که قصد تحصیل در لوکزامبورگ به مدت بیش از 3 ماه را دارند و از همین رو نیز بدان ویزای ملی یا تایپ D لوکزامبورگ هم گفته می شود. پس کل فرآیند اخذ ویزای ورود و مجوز اقامتی لوکزامبورگ به این صورت است:

فرآیند اخذ ویزای ورود و مجوز اقامتی لوکزامبورگ

برای اخذ ویزای دانشجوئی لوکزامبورگ می توان از طریق سفارت این کشور و با ارائه اسناد و مدارک زیر اقدام نمود:

  • کپی پاسپورت
  • مدرک زبان خارجه
  • خلاصه گواهی عدم سوء پیشینه
  • نامه پذیرش از دانشگاه لوکزامبورگ
  • مدرک تمکن مالی مطلوب
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

هموطنان گرامی می توانند شرایط برنامه اعزام دانشجو به لوکزامبورگ 2021 را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند تا به اطلاعات مفید و جامعی درابنباره دست یابند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *