ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در لیتوانی

رشته فیزیک در لیتوانی

متقاضیان برای تحصیل رشته فیزیک در لیتوانی انگیزه های زیادی مثل هزینه های پایین، امکان کار حین تحصیل و از همه مهمتر دریافت اقامت اروپایی دارند. از طیف وسیع گرایش های این رشته تحصیلی در لیتوانی می توان به فیزیک پزشکی، فیزیک آزمایشگاهی، فیزیک تئوری، ژئوفیزیک و غیره در سه مقطع کارشناسی (3 تا 4 سال)، کارشناسی ارشد (2 سال) . دکترا (حدود 4 سال) اشاره نمود. برای اطلاع از شرایط پذیرش تحصیلی از هر دانشگاه و از هر کشوری در دنیا که شما مایلید حتما با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

شرایط رشته فیزیک در لیتوانی 2021

رشته فیزیک جزء آندسته از رشته های تحصیلی است که تقریبا اغلب دانشگاه های سطح کشور لیتوانی آن را به دانشجویان خود ارائه می دهند. بنابراین دانشجویان خارجی می توانند این رشته تحصیلی را به زبان انگلیسی و در تمامی مقاطع آموزشی (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) ادامه تحصیل دهند. از بهترین گرایشات فیزیک برای تحصیل در لیتوانی نیز می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • نانو علوم
  • ژئوفیزیک
  • فیزیک
  • فیزیک آموزشی
  • ستاره شناسی
  • فیزیک آزمایشگاهی
  • فیزیک تئوری
  • فیزیک مواد
  • بیوفیزیک و غیره

امایک سوال مهم این است که بهترین دانشگاه های لیتوانی جهت تحصیل رشته فیزیک در این کشور کدامند؟ برای پاسخ به این سوال بایستی به جدول رتبه بندی دانشگاه های لیتوانی در زیر مراجعه و با برترین های آموزش عالی این کشور آشنا شد:

رتبهدانشگاهشهر
1دانشگاه ویلینوسویلینوس
2دانشگاه فنی ویلینوسویلینوس
3دانشگاه فنی کائونوکائوناس
4دانشگاه ویتائوتو دیدژیایوکائوناس
5دانشگاه میکولو رومریوویلینوس

شرایط رشته فیزیک در لیتوانی

تحصیل لیسانس رشته فیزیک در لیتوانی

تحصیل در مقطع کارشناسی فیزیک در کشور لیتوانی حدودا 4 سال به طول انجامیده و دانشجویان می توانند این مقطع در لیتوانی را به صورت تمام وقت و به زبان انگلیسی تحصیل کنند. دروس انتخابی در این مقطع تحصیلی درک جتمعی از رشته فیزیک را برای متقاضیان فراهم می کند. در سال اول، دانشجویان دروس مکانیک و الکترومغناطیسی مقدماتی را هم به صورت کلاسی و هم به صورت آزمایشگاهی طی می کنند. در سال دوم تحصیلی، دروس کلاسی بر روی موضوعاتی مثل فیزیک مدرن، مکانیک کلاسیک پیشرفته و روش های محاسباتی در فیزیک متمرکز است.

در سال سوم از این مقطع تحصیلی در لیتوانی دانشجویان دروس خود را از بین دروس الکترونیک و ابزارآمایی انتخاب کرده و در سال آخر نیز مشغول تحصیل در زمینه مکانیک کوانتوم، مکانیک و ترمودینامیک استاتیک و الکتریسیته و مغناطیسم پیشرفته می شوند. دانشجویان متقاضی برای تحصیل لیسانس فیزیک در لیتوانی علاوه بر ارائه مدرک دیپلم متوسطه همچنین بایستی مدرک دانش زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس) خود را نیز ارائه دهند.

تحصیل فوق لیسانس رشته فیزیک در لیتوانی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فیزیک در لیتوانی معمولا شامل کار آزمایشگاهی، دروس سر کلاسی و آزمون های سالانه می باشد. این مقطع یک دوره دو ساله بوده و دانشجویان دروس مدنظر در این مقطع را با زبان انگلیسی تحصیل می کنند.کل واحدهای آموزشی اخذ شده در این مقطع حدود 120 واحد ECTS می باشد. از جمله دروس اصلی آموزشی در این مقطع می توان به مکانیک کلاسیک، مکانیک کوانتوم، الکترودینامیک و مکانیک استاتیک اشاره نمود. اما افرادی می توانند متقاضی تحصیل فوق لیسانس فیزیک در لیتوانی باشند که شرایط و مدارک زیر را از قبل آماده کنند:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • مدرک لیسانس معتبر
  • Europass CV
  • انگیزه نامه
  • کپی از پاسپورت
  • 2 یا 3 قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک تمکن مالی

تحصیل دکترا رشته فیزیک در لیتوانی

دکترا یا PhD مرحله ای حساس و در واقع آخرین مقطع تحصیلی برای دانشجویان متقاضی تحصیل رشته فیزیک در لیتوانی می باشد. این دوره تحصیلی یک دوره تمام وقت بوده و کلا به زبان انگلیسی می باشد. دانشجویان دکترا فیزیک معمولا این مقطع تحصیلی را در عرض 4 سال و با 30 واحد ECTS (واحدهای پژوهشی) به اتمام می رسانند. فقط متقاضیانی می توانند در این مقطع تحصیلی ادامه تحصیل دهند که دارای مدرک فوق لیسانس فیزیک بوده و از شرایط زیر برخوردار باشند:

شرایط تحصیل دکترا رشته فیزیک در لیتوانی

اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی برای دانشجویان فیزیک

مطابق قوانین کشور لیتوانی، افراد برای تحصیل در این کشور اروپایی هم نیازمند اخذ ویزای تحصیلی (ویزای D) و هم مجوز اقامت هستند. پس بر این اساس دانشجویان رشته فیزیک که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور شده اند می توانند نسبت به دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی اقدام نمایند. ویزای دانشجوئی لیتوانی با اعتبار بیش از 90 روز به دانشجویان غیراروپایی اعطاء می شود. هزینه اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی حدود 80€ (یورو) و هزینه مجوز اقامت این کشور نیز حدود 28€ (یورو) می باشد. مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان نیز بین دو تا شش ماه می باشد. برای آشنایی با فرآیند اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی در سال 2021 به جدول زیر مراجعه نمایید:

مراحلشرایط
مرحله یکدریافت نامه پذیرش از دانشگاه لیتوانی
مرحله دومگرفتن وقت ملاقات جهت مصاحبه با سفارت
مرحله سومدانلود، پرینت و تکمیل فرم درخواست
مرحله چهارمگردآوری مدارک لازم
مرحله پنجمحضور در جلسه مصاحبه
مرحله ششمانتظار برای دریافت پاسخ از سفارت
مرحله هفتمثبت نام الکترونیکی برای اخذ مجوز اقامت
مرحله هشتمارائه مدارک لازم به سفارت لیتوانی

اما مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی لیتوانی شامل بیمه سلامت، بلیط رفت و برگشت، گواهی اسکان در لیتوانی، نامه پذیرش، پاسپورت ملی، یک قطعه عکس پاسپورتی و در آخر نیز فرم درهواست تکمیلی می باشد.

هزینه تحصیل رشته فیزیک در لیتوانی

درست است که شهریه های دانشجوئی در لیتوانی در قیاس با سایر مقاصد اروپایی پایین تر است اما این هزینه ها برای دانشجویان اروپایی و غیراروپایی یکسان نیست. از سوی دیگر، هزینه های تحصیل در لیتوانی به دوره تحصیلی و نیز دانشگاه مربوطه هم بستگی دارد. متوسط سالیانه این هزینه برای دانشجویان کارشناسی در لیتوانی حدود 3868€ (یورو) و برای دانشجویان کارشناسی ارشد در این کشور حدود 3466€ (یورو) می باشد. ضمنا هزینه زندگی دانشجوئی در لیتوانی 2021 نیز بطور متوسط ماهیانه در حدود 350€ الی 750 € (یورو) می باشد. از میان هزینه های مختلف روزمره در لیتوانی نیز بیشترین مخارج دانشجویی با حدود 30% متعلق به هزینه خرید از بازار می باشد:

هزینه های زندگی دانشجوئی در لیتوانی

یکی از بهترین و در ضمن آسانترین روش ها برای اخذ اقامت اروپا (EU) از طریق درخواست تحصیل در کشورهای این قاره می باشد. برای اطلاع از آخرین قوانین و مقررات اعزام دانشجو به اروپا 2020 حتما با مشاورین زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *