ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در چین

رشته فیزیک در چین

رشته فیزیک در چین رشته ای بسیار محبوبی در بین دانشجویان داخلی و خارجی است و در واقع پایه و بیس تحقیقاتی دیگر رشته های علمی محسوب می شود. در حقیقت رشته فیزیک رشته ای است که قوانین کلی حرکت ماده و نیز ساختار اصلی مواد را مطالعه می کند. فیزیک به عنوان رشته پیشرو علوم طبیعی در کشور چین اشکال اصلی حرکت و قوانین مربوط به همه مواد از کیهان تا ذرات بنیادی را مورد مطالعه قرار می دهد. در حال حاضر، این رشته تحصیلی در چین در هر 3 سیکل تحصیلی و به دو زبان انگلیسی و چینی ارائه می شود و بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل در این رشته نیز دانشگاه تسینگواست. اطلاعات تکمیلی درباب این دانشگاه چینی و شرایط تحصیل در آن را نیز می توانید از مشاورین برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب کنید.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در چین

این رشته تحصیلی در کشور چین جزء رشته های مهم و پرطرفدار محسوب می شود و در واقع زیر شاخه ای از رشته های علوم طبیعی محسوب می شود. در چین تقریبا اغلب دانشگاه های دولتی و خصوصی این رشته تحصیلی را در تمام مقاطع تحصیلی و به دو زبان چینی و انگلیسی ارائه می دهند. معمولا مدت تحصیل کارشناسی فیزیک در دانشگاه های چین 4 سال می باشد. در طی این دوره دانشجویان نظریه علمی درباب قوانین علوم طبیعی را آموزش دیده و بر روی خواص، ساختار و تغییرات مواد مطالعه می کنند. رشته فیزیک در دانشگاه ها و کالج های چینی گرایشات مختلفی را شامل میشود:

  • مکانیک
  • ترمودینامیک
  • الکترونیک
  • اپتیک
  • مکانیک کوانتوم
  • اخترفیزیک

شرایط تحصیل رشته فیزیک در چین

آشنایی با برترین دانشگاه های فیزیک چین

چین کشوری است که از یک نظام آموزش عالی بسیار پیشرفته ای در جهان و آسیا برخوردار است و همچنین این کشور از جمله کشورهایی است که مثل جمعیت بیکرانش دارای تعداد دانشگاه های زیادی است. جالب است بدانید که در این کشور بیش از 3000 دانشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد. اما همه این دانشگاه ها برای تحصیل رشته فیزیک در چین مناسب نبوده و شما می بایست به دنبال برترین ها باشید. به همین منظور می توان از گزارش رنکینگ های معتبری مثل USNews در این مورد استفاده کرد:

برترین دانشگاه های فیزیک در چین

همان طوری که در نمودار فوق هم ملاحظه شد، دانشگاه تسینگوا امسال نیز پیشتاز برترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته فیزیک به شمار می رود. پس از تسینگوا دانشگاه های دیگری مثل دانشگاه پکن، دانشگاه علوم و فنون چین و دانشگاه شانگهای جیائو تونگ در رده های دو تا چهارم ایستاده اند.

اخذ پذیرش رشته فیزیک در چین چگونه است؟

اپلای از دانشگاه های فیزیک چین دارای مراحل ساده ای است و این کار به شکل آنلاین و فقط ازطریق پورتال دانشگاه مربوطه امکان پذیر است. در گام نخست شما بایستی برنامه تحصیلی خود را از لیست برنامه های آموزشی دانشگاه انتخاب کرده و سپس در گام بعدی و پس از چک کردن شرایط و مدارک لازم، بسته مدارک لازم را تهیه و همراه درخواست خود به دانشگاه چینی ارسال می کنید. فقط در صورت ارسال نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه شما می توانید جهت گرفتن ویزای تحصیلی چین اقدام نمائید. اما بسته مدارک لازم برای Admission و دریافت نامه پذیرش از دانشگاه چین بدین قرار است:

  • عکس پاسپورتی
  • فوتوکپی پاسپورت
  • فرم درخواست
  • دیپلم متوسطه
  • ریزنمرات رسمی
  • انگیزه نامه
  • 2 توصیه نامه
  • گواهی زبان انگلیسی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • هزینه درخواست پذیرش بین 100$ تا 150$ (دلار)

ویزای X1 و X2 برای دانشجویان رشته فیزیک در چین

همان طوری که در بالا هم گفته شد، دانشجویان بین المللی به محض دریافت نامه پذیرش خود از دانشگاه فیزیک چین می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی چین اقدام مقتضی را انجام دهند. در حقیقت این ویزا دسته ای از ویزاهای موقت کشور چین به شمار می رود که با عنوان ویزای تایپ X شناخته می شود. ویزای مذکور با در نظر گرفتن مدت تحصیل دانشجویان خارجی در کشور چین به دو نوع زیر دسته بندی می شود:

ویزاهای موقت کشور چین

همان طوری که می دانید ویزای X یا همان ویزای دانشجوئی چین به کسانی داده می شود که از دانشگاه چینی قبول شده و گواهی پذیرش دریافت کرده باشند. برای اخذ این ویزای چین هم شما علاوه بر ارائه نامه پذیرش همچنین به مدارک مهم دیگر مثل پاسپورت، عکس پاسپورتی، گواهی عدم سوء سابقه، بیمه سلامت، مدرک تمکن مالی و گواهی اسکان در چین نیاز دارید.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان فیزیک در چین

کلا با مقایسه هزینه تحصیلی در چین با شهریه تحصیلی در کشورهایی مثل آمریکا و انگلستان می توان به مقرون به صرفه بودن تحصیل رشته فیزیک در چین پی برد. بسته به دانشگاه محل تحصیل و نیز رشته مورد نظر سطح شهریه سالیانه دانشجویان بین المللی در کشور چین بین 1833$ تا 53024$ (دلار) متفاوت است. در جدول زیر می توان با برخی از ارزانترین دانشگاه های کشور چین آشنا شد:

دانشگاهمتوسط شهریه سالیانه (دلار)
دانشگاه بوهای2000$
دانشگاه چنگدو2200$
دانشگاه ووهان2500$
دانشگاه شنژن2600$
کالج فرهنگ و زبان چینی بیجینگ2900$
دانشگاه پزشکی جینگژو3300$
مدرسه بازرگانی اروپا و آسیا3600$

از همین رو نیز در شرایط فعلی، ارزانترین دانشگاه چینی برای تحصیل رشته فیزیک دانشگاه بوهای می باشد. اما هزینه دیگر دانشجویان فیزیک در چین مربوط به هزینه زندگی آنهاست. غالبا هزینه زندگی در چین برای دانشجویان خارجی به محل اسکان آنها و نیز شهر اقامتشان بستگی دارد. در مورد محل اسکان باید به عرض برسانیم که هزینه اجاره خوابگاه دانشجوئی در چین حدود 150$ تا 400$ (دلار) اما متوسط هزینه اجاره آپارتمان خصوصی در این کشور نیز از $300 تا 1000$ (دلار) متغیر است. مسلما هزینه زندگی در شهرهای بزرگ چین به مراتب بالاتر از شهرهای کوچکتر است و نمود عینی آن را می توان در ارقام نمودار زیر مشاهده کرد:

متوسط هزینه زندگی ماهانه دانشجویان در چین

برای اطلاع از جزئیات دقیق برخی هزینه های زندگی دانشجویان در چین 2021 می توانید به لیست زیر مراجعه نمائید:

هزینه های زندگی دانشجویان در چین

توصیه می شود برای بررسی شرایط و رزومه کاری خود و نیز اطلاع دقیق از لیست مشاغل مورد نیاز چین 2021 حتما با مشاورین برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *