ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در برزیل

رشته فیزیک در برزیل

رشته فیزیک در برزیل جزء رشته هایی است که متقاضیان برای تحصیل در آن باید مدارک لازم را آماده و از شرایط موجود آگاهی کسب نمایند. برای تحصیل در این رشته علاوه بر ارائه مدرک دیپلم متوسطه یا Certificado de Ensino Medio همچنین نیازمند قبولی در آزمون ورودی ENEM و یا وستیبولار هستند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات کارشناسی خود در این رشته می توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و یا جذب در بازار کاری برزیل آماده شوند. فارغ التحصیلان از طریق کار در شرکت ها و سازمان های مختلف برزیلی می توانند تا حدود 18200BRL (رئال) معادل حدود 3347$ (دلار) کسب کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره های حرفه ای درباب شرایط تحصیل یا کار در برزیل 2021 نیز می باشد.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در برزیل

برزیل جزء کشورهای برتر قاره آمریکای جنوبی است و این برتری نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر فرهنگی نیز مسجل می باشد. در طی سالیان اخیر، نظام آموزش عالی برزیل دچار تحولات زیادی شده و به سمت کیفی شدن پیش رفته است. در قالب این نظام آموزشی نیز دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی در برزیل فعال هستند. از جمله برترین دانشگاه های برزیل 2021 برای تحصیل رشته فیزیک از قرار ذیل می باشد:

برترین دانشگاه های فیزیک برزیل

در حال حاضر می توان در هر سه مقطع تحصیلی از دانشگاه های برزیل پذیرش گرفت. ضمنا امکان تحصیل به زبان های پرتغالی و انگلیسی نیز در برزیل فراهم است. مقطع کارشناسی رشته فیزیک در کشور برزیل حدود 3 تا 4 سال طول می کشد. مقطع ارشد رشته فیزیک کلا 2 ساله بوده و مقطع PhD رشته فیزیک در این کشور نیز حدود 4 سال به طول می انجامد.

الزامات اخذ پذیرش دانشجوی فیزیک در برزیل

به منظور اخذ پذیرش تحصیلی در رشته فیزیک از دانشگاه های برزیل شما می بایست با فرآیند پذیرش برزیل 2021 آشنا شوید. قبل از هر اقدامی نیز بایستی بدانید که برخی از دانشگاه های دولتی برزیل عضو نظام درخواست دانشگاه ملی یا SISU هستند که توسط وزارت آموزش برزیل (MEC) مدیریت می شود. وظیفه اصلی SISU هم ارزیابی درخواست پذیرش متقاضیان و هم برگزاری آزمون ENEM می باشد. اما برخی از دانشگاه ها نیز آزمون ورودی وستیبولار را برگزار می کنند.

مرحله یک از این فرآیند مربوط به انتخاب دانشگاه یا موسسه آموزش عالی در کشور برزیل است. در مرحله دوم متقاضیان می بایست فرم درخواست تکمیلی را به همراه دیگر مدارک لازمه به دانشگاه مربوطه ارسال نمایند. مرحله سوم در رابطه با اخذ نامه پذیرش از دانشگاه برزیلی و بالاخره مرحله پایانی این کار نیز مربوط به دریافت ویزای تحصیلی برزیل می باشد. اما شرایط و مدارک ضروری جهت پذیرش از رشته فیزیک در 3 مقطع تحصیلی از قرار ذیل می باشد:

شرایط پذیرش برزیل در مقطع لیسانسشرایط پذیرش برزیل در مقطع فوق لیسانسشرایط پذیرش برزیل در مقطع دکترا
ارائه مدرک دیپلم متوسطه یا Certificado de Ensino Medioارائه مدرک لیسانسارائه مدرک فوق لیسانس
ارائه نمره آزمون وستیبولار یا آزمون ورودی ENEMارائه ریزنمرات تحصیلیارائه ریزنمرات تحصیلی
 ارائه مدرک زبان پرتغالی یا CELPE-Brasارائه مدرک زبان انگلیسی (TOEFL یا IELTS)ارائه مدرک زبان انگلیسی (TOEFL یا IELTS)
انگیزه نامهانگیزه نامهانگیزه نامه
توصیه نامهتوصیه نامهتوصیه نامه

دریافت ویزا برای دانشجویان فیزیک در برزیل

گام آخر و پایانی از فرآیند پذیرش رشته فیزیک از دانشگاه های برزیل مربوط به اخذ ویزای تحصیلی برزیل می باشد. این ویزا مخصوص دانشجویانی است که قصد تحصیل در برزیل را به مدت بیش از 3 ماه دارند. به همین منظور نیز این دسته از متقاضیان نیازمند درخواست ویزای تحصیلی برزیل با ارائه مدارک ذیل هستند:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • اسپورت با اعتبار حداقل شش ماه
  • نامه پذیرش از دانشگاه برزیل
  • دو قطعه عکس 3 در 4
  • کلیه مدارک شناسایی
  • گواهی ثبات مالی متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجوئی برزیل

هزینه تحصیل رشته فیزیک در برزیل

هزینه تحصیل رشته فیزیک در برزیل

برزیل یکی از بهترین و ارزانترین کشورها جهت تحصیل رشته فیزیک محسوب می شود. با این حال، شهریه تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه های مختلف برزیل متفاوت است. طبق آمارهای موجود، میانگین شهریه تحصیل رشته فیزیک در کشور برزیل حدود 836$ (دلار) می باشد. گرانترین شهر برزیل برای تحصیل رشته فیزیک شهر فورتلزا با متوسط شهریه سالیانه حدود 1060$ (دلار) و ارزانترین شهر این کشور نیز بوآویستا با متوسط هزینه 546$ (دلار) می باشد. از سوی دیگر، هزینه زندگی دربرزیل برای هر دانشجوی خارجی نیز مقرون به صرفه بوده و بین 800$ تا 1000$ (دلار) متغیر است.

میزان درآمد فارغ التحصیلان فیزیک در برزیل

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات فیزیک خود در برزیل می توانند به عنوان متخصص در کامپیوتر، ساخت، مهندسی و سایر صنایع و یا در آزمایشگاه های پژوهشی مشغول به کار شوند. متوسط نرخ بیکاری در برزیل 2021 در حدود 14.6% می باشد. بر اساس آمارهای موجود نیز، متوسط درآمد یک فیزیکدان در برزیل حدود 18200BRL (رئال) معادل حدود 3347$ (دلار) می باشد. اما این سطح درآمدی فارغ التحصیلان رشته فیزیک در برزیل فقط میانگین درآمدی است و فیزیکدان های کاربلد و مجرب حتی می توانند به درآمدی حدود 28400BRL (رئال) معادل 5223$ (دلار) دست یابند. نمودار زیر نشانگر حداقل، متوسط و حداکثر درآمد فارغ التحصیلان فیزیک در برزیل می باشد:

سطح درآمدی متخصصان فیزیک در برزیل

رشته فیزیک در کشور برزیل محبوبیت خاصی دارد و شرکتهای زیادی بدنبال جذب این متخصصان هستند. مطمئنا هر چقدر سطح تحصیلات و سوابق متقاضیان بیشتر باشد به همان نسبت میزان درآمدشان در برزیل افزایش خواهد یافت. اما همچنین لازم است بدانید که شرط کلیدی برای کار فیزیکدانها در برزیل داشتن جاب آفری معتبر و اخذ ویزای کار برزیل می باشد. برای اطلاع از دیگر شرایط و مدارک اخذ ویزای کار در کشور برزیل2021 با کارشناسان مجربمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *