ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در تاجیکستان

رشته قلب و عروق در تاجیکستان

رشته قلب و عروق در تاجیکستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست و این کشور دانشگاه های مطرحی در سطح جهانی ندارد. در 2022 سیستم آموزش عالی تاجیکستان توسط 13 دانشگاه ارائه میشود. منتهی علیرغم وجود نرخ بیکاری بالا در تاجیکستان و در حال توسعه و فقیر بودن این کشور، دلایلی هم وجود دارد که ممکن است برای برخی افراد جذاب باشد. مثلا تاجیکستانی ها به زبان تاجیکی صحبت می کنند که همانند زبان افغان ها و ازبک ها، شباهت های زیادی به فارسی ایرانی ها دارد. پس کاریابی در تاجیکستان منوط به یادگیری زبان سومی نیست و دانشجویان میتوانند انگلیسی تحصیل کنند و دنبال کار باشند. موسسات تاجیکستان فرصت های نامحدودی را برای به نمایش گذاشتن مهارت های خود و به کارگیری دانش آکادمیک پلت فرم صنعتی به دانش آموزان ارائه می دهند. دانشجویان می توانند فرصت های شغلی پاره وقت را در محل کالج خود جستجو کنند.

دپارتمان اصلی کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری تاجیکستان می تواند روادید را بر اساس روادید قبلی و با ارائه مدارک مورد نیاز تایید کننده این تمدید که توسط افسر کنسولی مسئول تعیین شده است تمدید کند. علاوه بر این، برای اخذ تابعیت تاجیکستان، اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت باید به مدت پنج سال از تاریخ دریافت مجوز اقامت تا روز درخواست پذیرش برای تابعیت کشور تاجیکستان به طور دائم در خاک جمهوری تاجیکستان اقامت داشته باشند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تاجیکستان و تحصیل رشته قلب و عروق در این کشور به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در تاجیکستان چقدر است؟
  • درآمد متخصصین قلب و عروق در کشور تاجیکستان چه میزان است؟
  • بهترین دانشگاه های تاجیکستان کدام هستند؟

درآمد رشته قلب و عروق در تاجیکستان

نرخ بیکاری در تاجیکستان بالا است و از جمله معدود رشته هایی که پس از فارغ التحصیلی می توانند راحت در این کشور کار پیدا کنند رشته پزشکی و تخصص های آن می باشد. لازم به ذکر است کار در تاجیکستان به دلیل ارزش پول پایین و قدرت خرید کم مردم این کشور، منجر به کسب درآمد بالا نمی باشد. در حالی که پردرآمدترین متخصصین قلب و عروق دنیا در کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلستان، سوئیس، نروژ و دانمارک مشغول به کار می باشند. با این حال در مقایسه با سایر مشاغل در خود کشور تاجیکستان، رشته قلب و عروق را می توان دارای بالاترین سطح درآمد دانست. خصوصا جراحان قلب و عروق در این کشور درآمد بالایی دارند که حتی بیشتر از مدیران و خلبانان می باشد. در نمودار ذیل حدود درآمد ماهانه رشته قلب و عروق در تاجیکستان 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه رشته قلب و عروق در تاجیکستان

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در تاجیکستان

به دلیل معایبی که در مقدمه همین مقاله در خصوص تحصیل در تاجیکستان گفته شد، هرچند شهریه دانشگاه های این کشور بسیار پایین می باشد، معمولا ایرانی ها تاجیکستان را انتخاب نمی کنند. معمولا تاجیکستان از سوی دانشجویان کشورهایی مثل پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و ازبکستان انتخاب می شود. هزینه تحصیل در تاجیکستان در هر کدام از دانشگاه های این کشور متفاوت می باشد و رشته پزشکی و تخصصی مثل قلب و عروق را نیز می توان جزو پرهزینه ترین ها دانست. لازم به ذکر است که حدود شهریه سالانه دانشگاه های تاجیکستان برای رشته مزبور بین 1000$ تا 2000$ (دلار آمریکا) می باشد. همچنین در سال 2022 هزینه زندگی در تاجیکستان نیز ماهی 150$ تا 250$ (دلار آمریکا) می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در تاجیکستان

نهایتا می توان دانشگاهی در تاجیکستان یافت که رتبه ملی خوبی داشته باشد چرا که این کشور سطح علمی متمایزی در مقایسه با کشورهای مطرح دنیا از جمله آلمان و آمریکا ندارد. با این حال کسی که قصد کار در تاجیکستان را داشته باشد، ضروری است که در دانشگاهی تحصیل کند که حداقل در این کشور جایگاه خوبی داشته باشد. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه های تاجیکستان برای رشته پزشکی و تخصص های آن از جمله قلب و عروق بیان شده است:

  • Tajik National University
  • Tajik State Medical University
  • Russian-Tajik Slavonic University
  • Khujand State University
  • Kulob State University

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در تاجیکستان

اخذ ویزای تحصیلی تاجیکستان

برای تحصیل در تاجیکستان علاوه بر پذیرش از دانشگاه، افراد باید ویزای تحصیلی نیز اخذ نمایند. مهم ترین مواردی که برای ویزای تحصیلی تاجیکستان باید لحاظ شود عبارت هستند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورت
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در تاجیکستان
  • تمکن مالی بانکی
  • مدرک زبان معتبر
  • محل اقامتی در تاجیکستان
  • هزینه های سفارت

حال این سوال مطرح می شود که در سال 2022 هزینه ویزای آنلاین تاجیکستان چقدر است؟ هزینه ویزای آنلاین تاجیکستان برای اکثر ملیت ها 30$ (دلار آمریکا) است. همچنین دریافت مجوز بازدید از منطقه خودمختار گورنو-بدخشان در کنار eVisa با هزینه اضافی 20$ (دلار آمریکا) امکان پذیر است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در تاجیکستان، مدارک لازم برای ویزای تحصیلی این کشور، درآمد متخصصین قلب و عروق در تاجیکستان و غیره توضیحاتی ارائه گردید. لازم به ذکر است که در 2022 در حالی که زبان رسمی تاجیکستان تاجیکی است، در اینجا به زبان های روسی، انگلیسی و پامیری و یغنوبی نیز صحبت می شود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *