ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در صربستان

رشته قلب و عروق در صربستان

تحصیل در رشته قلب و عروق در صربستان به عنوان یکی از دوره های تخصص پزشکی، نیازمند در اختیار داشتن پایان دوره تحصیل رشته پزشکی است. صربستان یکی از کشورهای سطح متوسط در جهان است که بسیاری از افراد با انتخاب آن ممکن است به رزومه تحصیلی خود آسیب وارد کنند. باید در نظر داشت که تحصیل در کشور صربستان با دانشگاه های سطح متفاوت، نیازمند تحقیقات جامع است و افرادی که با آگاهی در این مسیر گام بردارند، می توانند شرایط بهتری را برای خود در این کشور فراهم آورند.

صربستان به عنوان یکی از کشورهای اروپای شرقی، دارای شرایط خاص زندگی از نظر نحوه زندگی و فرهنگ مردم است و به همین دلیل است که افراد علاوه بر شرایط تحصیل در این کشور، باید شرایط فرهنگی زندگی در آن را نیز مورد ارزیابی قرار دهند چراکه می تواند زندگی آن ها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. دوره تحصیل تخصص قلب و عروق در کشور صربستان حداقل 3 سال طول خواهد کشید و زندگی با ویژگی های شرق اروپا می تواند روندی متفاوت از زندگی شخصی افراد در طول زندگی خود داشته باشد.

بررسی شاخص های مختلف زندگی در این کشور به افراد کمک می کند تا بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود برای زندگی و تحصیل انتخاب کنند. به همین منظور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله روند تحصیل رشته قلب و عروق در صربستان را مورد بحث قرار خواهند داد.

  • آیا صربستان مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته قلب و عروق است؟
  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی در کشور صربستان به کار دست یافت؟
  • آیا درآمد یک متخصص قلب در صربستان بالا است؟

روند تحصیل رشته قلب و عروق در صربستان

باید در نظر داشت که تحصیل در رشته قلب و عروق در هر کشوری، یک دوره کاملا تخصصی است و به همین دلیل هر فرد باید در ابتدای امر مدرک کارشناسی خود را دریافت کند و پس از آن اقدام به اخذ پذیرش در رشته قلب و عروق نماید. چنین شرایطی سبب می شود تا رسیدن به مدرک تخصصی قلب و عروق در کشورهای مختلف جهان به حدود یک دهه تحصیل نیاز داشته باشد.

روند رسیدن به موفقیت در این رشته در کشور صربستان به شرح زیر است.

روند دریافت پذیرش نهایی رشته قلب و عروق در صربستان

البته باید در نظر داشت که دانشجویان برای تحصیل در این رشته خاص باید مدرک زبان صربستان را نیز به دست آورند چراکه فرصت های تحصیل در رشته قلب و عروق به زبان انگلیسی به شدت محدود است. برخی از مهم ترین دانشگاه های صربستان در رشته تخصصی قلب و عروق عبارتند از:

  • بلگراد با رتبه 427
  • نیس با رتبه 879
  • نوی ساد با رتبه 888
  • کراگویواک با رتبه 1106

کاملا مشخص است که برای تحصیل در رشته قلب و عروق با رزومه متوسط و رو به ضعیف، صربستان می تواند گزینه ای نسبتا مناسب باشد اما برای افرادی که رزومه خوبی در اختیار دارند، صربستان نمی تواند گزینه ای مناسب قلمداد شود.

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در صربستان

صربستان یکی از کشورهای اروپای شرقی است و تقریبا می توان گفت که هزینه تحصیل و زندگی در تمامی شهرهای این کشور بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویان خارجی زمانی که فرصت تحصیل نیمه وقت در این کشور را به دست آوردند، قادر خواهند بود تا بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را از این طریق تامین کنند. با این حال می توان گفت که هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در صربستان سالیانه در حدود کمتر از 5000€ (یورو) در سال است و این مبلغی بسیار مناسب در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان است.

هزینه زندگی در صربستان نیز به طور نسبی در حدود 400€ تا 600€ (یورو) در ماه است که تقریبا می توان گفت که 50% کمتر از بسیاری از کشورهای جهان است. در چنین شرایطی می توان گفت که صربستان می تواند یکی از گزینه های مناسب تحصیل در خارج از کشور از نظر مالی باشد. اما همچنان در رابطه با رشته های تحصیلی و کیفیت تحصیلی آن ها می توان تردید کرد.

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در صربستان

شرایط کار پس از تحصیل در رشته قلب و عروق در صربستان

صربستان به عنوان یکی از کشورهای حوزه شنگن می تواند شرایط مناسبی برای کار داشته باشد. تحصیل در صربستان را از آن جهت می توان به عنوان یک گزینه مناسب معرفی کرد که دانشجویان می توانند پس از تحصیل در یکی از کشورهای حوزه شنگن اقامت داشته باشند و این درحالی است که نیازی به طی کردن مراحل سخت اقامتی در این کشور نیست.

متخصصین قلب در کشور صربستان نیز فضای بسیار مناسبی برای کار خواهند داشت و می توانند به درآمد بسیار بالا نیز دسترسی داشته باشند. در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در رشته قلب و عروق می تواند امتیازات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد که در نهایت به اقامت دائم منجر می شود. یک متخصص قلب و عروق در صربستان به طور متوسط 535000RSD (دینار صربستان) درآمد ماهانه کسب می کنند و این مسئله نشان از قدرت مالی بالای آن ها دارد. با همه این شرایط هنوز هم صربستان نمی تواند گزینه تراز اول برای تحصیل در رشته قلب و عروق باشد. در صورتی که تمایل به کشف بهترین گزینه های تحصیلی در جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *